Khon Kaen/noord-oosten

een vraagje over het noord-oosten van Thailand. We zijn daar nog nooit eerder geweest, dus tips zijn welkom. Iemand heeft me o.a. Khon Kaen aangeraden. Is dat een goede bestemming (we willen niet naar Laos omdat we dan al Birma achter de rug hebben en ook vanwege visa-planning)? Is het mogelijk en leuk om vandaar een tochtje over de Mekong te maken? In de Lonely Planet lees ik daar weinig concreets over.

bij voorbaat dank,

Kees

Nou zelf ben ik er al verschillende keren geweest,buiten de mooie tempel Wat Nong Wang alsook het Nationaal museum en de winkelcentum “Central Plaza” is er geen bal tezien in deze stad.
Alles is gesitueerd buiten de stad zoals de Cobra Village in Kok Sa-Nga (20km) en de mooie Hindoetempel Prasat Puai Noi die ligt in het Borabu district (55km verwijderd van Khon Kaen.)
Als hotel zou ik zeggen de Kaen Inn,misschien kom je mijn ex vriendin nog tegen (ze werkt aan de hoteldesk van dit hotel)

Khon Kaen is een bekende universiteitsstad in Thailand, en ligt nog wel op aardige afstand van de Mekong.
Waarom niet bijvoorbeeld een auto huren (en ophalen op Suvarnabhumi Airport) en dan zelf op je gemak door het noordoosten van Thailand (Isan) rijden ?
Vanuit Bangkok rijd je dan bijvoorbeeld naar Khao Yai Nationaal Park, dan door naar Khorat van waar je een uitstapje kan maken naar de Khmer-tempels van Phanom Rung, verder via de Khmer-tempels bij Phimai naar Khon Kaen en dan richting Nong Khai, gelegen aan de Mekong-rivier. Bij Nong Khai zou je dan linksaf of rechtsaf de Mekong kunnen volgen, linksaf via Si Chiang Mai, Chiang Khan en Loei, rechtsaf via Beung Kan en Nakhon Phanom. Als je dan in bijvoorbeeld Udon Thani uiteindelijk weer zou eindigen, kan je daar de auto inleveren op de luchthaven en terugvliegen naar Bangkok.
Maar ik weet niet hoeveel tijd jullie in totaal hebben en of dit dus haalbaar is voor jullie.