Iemand ervaring met boottrip Chau Doc - Pnom Penh? (en terug!)

Mijn vriendin en ik gaan volgende maand (10 oktober tot 2 november) via Bangkok naar Vietnam. De vliegen op Hanoi vanuit Bangkok, en vervolgens via Ho Ci Min weer terug naar Bangkok (vanwaar we direct naar A’dam vliegen).

In eerste instantie wilden we puur alleen Vietnam zien, alleen nu heb ik iets gelezen over een boottocht van Chau Doc (Vietnam) naar Pnom Penh. Lijkt me geweldig die tocht, punt is alleen dat we wel vanaf Ho Chi Min terugvliegen en we dus ook weer terugmoeten.

Heeft iemand ervaring met deze trip? Wat is de beste manier in dit specifieke geval? Heen met snelle speedboot (hoe laat kom je aan?), de middag en avond Pnonm Penh zien en de volgende dag met de langzame boot weer terug?

Wat is trouwens de snelste manier om van Ho Chi Min in Chau Doc te komen en andersom? Bus?

ho chi min chau doc met de bus is 60000 dong en duurde van 's morgens 7 uur tot 15 uur kwamen we aan in ho chi min.
wij zijn van pp naar chau doc gegaan met bus/boot tour en dat was van 8 uur tot 15.30 en kosten 7 $, je kan ook met de speedboot maar daar weet ik helaas niets over te vertellen.
maar terug kan je dan van pp naar saigon met de bus dat is nog geen 3 uurtjes, je kan dit boeken tot 's avonds 18.30 uur voor de volgende dag. dan hoef je niet weer naar chau doc dus heb je een dagje langer voor chau doc of pp.
wij vonden die boottocht echt de moeite waard. maar vergeet je niet dan een visum voor vietnam te kopen want die moet je vooraf regelen die kan je niet aan de grens krijgen.

Deze trip heb ik ook gedaan op de heenreis , terug ben ik met de bus geweest . Boot is echt veel mooier en een aanrader!

Als je begint vanaf Phnom Penh valt het in het begin tegen , maar zodra je Vietnam binnenkomt wordt het prachtig , overal bootjes met mensen met die typische hoedjes. Een hele mooie sfeer. Bus was niets aan.

Groetjes Sander

Ik heb deze boottocht ook gedaan zeer aan te raden. Het is een erg mooie boottocht wat je veel ziet onderweg.

gr van Moira

nog even voor je in de lp gekeken over die speedboot naar phnom phen.
hang chau (012-883542 phnom phen) vertrek chau doc 7 am of 12 uur vertrek vanaf phnom phen 15 $.
blue cruiser ( 023 990441 pp of 091 401622 chau doc) 8.30 am en 1.30 pm 35 $.
victoria hotels expressboat (www.victoriahotels-asia.com) 75 $ per persoon.

deze prijzen zijn misschien wel iets veranderd maar mss kun je dat ergens op internet vinden of even bellen.

en de gewone boten van chau doc naar pp gaan om 8 uur 's morgens weg en komen rond 16 uur in pp aan.( kosten tussen 7 en 10 $)