Iemand ervaring met belgische reisverzekeringen?

Hallo,

We zijn van plan om een half jaar door Zuid Amerika te trekken, we willen natuurlijk goed verzekerd zijn maar we hebben hier geen ervaring mee.
Op sommige sites zie je reisverzekeringen van een jaar voor 140euro, soms is het maar 90 euro en we vroegen ons af wat een goeie formule zou zijn.
In het bijzonder ervaringen met belgische verzekeringskantoren zouden handig zijn!

Alvast bedankt! :wereld:

Tim

Hallo Tim,

Een reisverzekering van een jaar geldt niet voor reizen langer dan 3 of soms 4 maanden. Bij sommigen kan je een extra premie betalen zodat je wel gedekt bent.

Ik vroeg me ook af er Belgen zijn die ervaring hebben met een reisverzekering voor reizen van lange duur. Ik ben momenteel op zoek naar een verzekering voor een verblijf van 12 maanden in Australië. Tot dusver heb ik gevonden:

• VTB VAB: €67 + €40 per bijkomende maand vanaf de 5de maand. Bagage= €80 en annulatie= €95
  • Elvia/Mondial Assistance: €270 + €38 per bijkomende maand vanaf de 4de maand
  • Protections: €150 + €40 per maand. Annulatie= €120.
  • Europese: hier heb ik een bestek op laten maken met een minimum aan opties en kwam reeds op een bedrag van bijna €800.

De voorwaarden verschillen natuurlijk per verzekering.