reisverzekering

daaaag reisfanaten,

vertrek 1 februari naar Rio en ben van plan om een jaar in zuid en midden amerika rond te trekken… mss wel iets langer ook, wie weet wat ik daar tegen kome! Maar nu vroeg ik me af of iemand mij kan helpen met advies over reisverzekeringen,… waar moet ik op letten?? bedoel, liefst niet te duur… maar wil ook wel de vrijheid om me veilig te voelen met duiken en andere sporten…
btw…ben ik in Belgie beter af met reisverzekeringen?? sta namelijk ingeschreven in Belgie en ben ook Belgisch,… dus mss wel handig om dit in Belgie te regelen???

nog 4 maande… droomde van de week dat ik wakker werd en mijn vlucht over 1,5 uur zou vertrekke…moest mijn koffer nog inpakke en eig alles regele…poehoe…

thankxx

He Evelien,

Je moet gewoon goed kijken waarvoor je al verzekerd bent.

Toen ik op reis ging, was ik namelijk al onderverzekerd bij mijn ouders tegen alles. Dan zou het natuurlijk zonde zijn als jezelf nog een extra verzekering gaat afsluiten.

Mocht je dit allemaal niet hebben, dan zou ik vooral kijken naar verzekeringen die sowieso je spullen dekken in Zuid-Amerika. Verder zou ik ook kijken voor medicijnen en dat soort dingen.

Kortom, kijk wat voor een verzekering je al hebt. En ik denk dat het in België goedkoper is, maar dat zou ik moeten nazoeken.

Succes!

Kirsten