Belgische reisverzekering

Hallo iedereen,

Ik heb dit bericht reeds geplaatst in het reisverzekeringsgedeelte, maar vrees dat daar niet vaak gekeken wordt.

Ik ga een jaar naar Australië en vroeg me af of Belgen ervaring hebben met een passende reisverzekering.

Dit is alvast wat ik tot nu toe gevonden heb:

• VTB VAB: €67 + €40 per bijkomende maand vanaf de 5de maand. Bagage= €80 en annulatie= €95
  • Elvia/Mondial Assistance: €270 + €38 per bijkomende maand vanaf de 4de maand
  • Protections: €150 + €40 per maand. Annulatie= €120.
  • Europese: hier heb ik een bestek op laten maken met een minimum aan opties en kwam reeds op een bedrag van bijna €800.

Ik heb niets tegen Nederlandse verzekeringsmaatschappijen natuurlijk, maar toen ik in de voorwaarden keek van de Elvia Globetrotterverzekering stond daarin vermeld dat enkel mensen die woonachtig zijn in Nederland zich kunnen verzekeren. Vandaar…

Alvast bedankt!

Hoi Liesbeth,

Ik weet niet waar je woont in Belgie. Wij wonen een paar honderd meter over de grens in Limburg (wij zijn wel Nederlander) en hebben een ruim aantal NL verzekeringen lopen waaronder ook een Elvia Reisverzekering. Beste loop je eens binnen bij een NL verzekeringsagent misschien dat hij/zij je zonder problemen kan helpen. Mijn NL reisverzekering is trouwens niet geldig in Belgie en Nederland. Als je meer info wilt lees ik het wel.

groetjes

Wim