Iemand ervaring met Airasia hotel en vlucht

we gaan in december naar bangkok.wil vandaar naar changmai.heb op internet gezien over airasia vlucht met hotel. heeft iemand daar ervaring mee alvast bedankt gr fina

Wij zijn afgelopen zomer van BKK naar Cambodja gevlogen met Airasia. Ik had vanaf thuis de tickets al geregeld, omdat ik zeker wilde zijn van plaatsen. In Chiang Mai zag ik trouwens ook een Airasia bureau zitten. Er waren geen vaste plaatsen in het vliegtuig. Je vliegt goedkoop.
Waarom ga je niet met de nachttrein? kost hooguit 15 euro (met airco) en je hebt een slaapplaats, is ook erg leuk om te doen. Je moet wel rekening houden met eventuele vertraging, we zijn er geloof ik 5x mee gegaan en hadden 3x vertraging.

Hallo,

Ik heb geen ervaring met hotels via airasia alleen heb ik zelf wel veel met airasia gevlogen prima te doen. Het is inderdaad zo dat je niet een aangewezen plek krijgt maar dat zelf moet uitzoeken. Je zou als je meer beenruimte wil ook xpres boarding kunnen nemen dan mag je als eerste het vliegtuig in.
Maar wat annet schrijft is de trein ook erg leuk om te doen dat hebben wij naar Chiang mai altijd gedaan zo’n 3 keer.

gr van Moira

Afgelopen mei met air asia gevlogen van Bangkok naar Chian mai. Geen problemen en vliegtuig was goed. Boven de 15 kilo bagage wel bijbetalen!!

In september een promo bij Air Asia geboekt voor maart, kreeg gisteren keurig een E-mail dat vertrektijden waren veranderd.
Daar nieuwe vertrektijd niet haalbaar is hun callcenter gebeld en kosteloos overgeboekt naar de volgende dag.
Nieuwe E tickets 10 min later per mail binnen dus niet alleen goedkoop maar ook nog een goede service.

Theo

Ik ben 2 keer van Chiang Mai naar Bangkok gevlogen met Air Asia. Ik heb er geen klachten over, goedkoop en ze waren op tijd. Weinig beenruimte uiteraard (wat wil je voor die prijs) maar voor een vlucht van 1 à 2 uur is dit geen probleem.

De nachttrein heb ik van Bangkok naar Chiang Mai genomen en is zeker aan te raden. Ondanks het feit dat mijn trein een uur te laat vertrok vond ik het een fantastische ervaring. Je moet er zelfs niet de beste klasse kiezen, ik zat in 2de klasse, ventilator, onderste bed. Dit was ideaal aangezien het onderste bed het raam kan opendoen en er een lekker frisse wind kan binnenkomen. De rit van Bangkok naar Chiang Mai neemt wel een 12 à 14 uur in beslag, maar het blijft de moeite waard!

Hoeft niet. Je kan als je online een vlucht boekt bij AirAsia reeds bagage bijboeken. Men kan hier verschillende keuzes maken:

  • bagage tot 15 kg = 100 Baht per one way
  • bagage tot 20 kg = 250 Baht per one way
  • bagage tot 25 kg = 450 Baht per one way
  • bagage tot 30 kg = 650 Baht per one way

Prijzen zijn van december 2009 en o.v.b. wijzigingen.

Boek je online bagage tot 15 kg bij en sta je op de luchthaven met 20 kg bagage, dan is de kans groot dat je idd moet bijbetalen.

Grt.

Dave

ja tegenwoordig moet je bij airasia elke check in bagage bijbetalen. De prijzen die dave noemt gelden alleen voor Thailand. Elk land heeft een ander tarief voor bijbetaling bagage Airasia.
Beenruimte is trouwens wat aan te doen je kunt bij betalen en dan kun je de exitplekken kopen.

Ook gevlogen met Air Asia, prima alles voor elkaar zolang je maar niets hoeft ter wijzigen want dan mag de portemonneee open.

Met de nachttrein is heerlijk! Je spaart een nacht en bent lekker uitgerust.

Kijk eens op deze site staat wat tips over Air Asia.

http://www.neverflyeconomy.com/the-essential-guide-to-cheap-air-asia-flights/

Theo

Weet iemand de check in tijd? Laatst gevonden, gezien maar nu alweer vergeten…tja mijn kop is soms net een vergiet;) Staat me bij dat het gewoon 2 uur is, en 2 uur is ook echt 2 uur omdat het zelfde personeel (?) naar de gate moet om te boarden. Goed onthouden? We vliegen namelijk om 10.30 vanaf BKK…

Incheckbalies van AirAsia gaan 2 uur voor vertrek open en sluiten 45 minuten voor vertrek.

Ook ik heb alleen maar goede ervaringen met AirAsia. Meestal koop ik extra beenruimte bij, net wat meer comfort :wink: Eten en drinken zitten niet bij je ticket in, maar kan je aan boord kopen (prijzen vallen mee) of meenemen. Maar zoveel heb je meestal niet nodig op een korte vlucht.

Dus eigenlijk heb je 5 kwartier de tijd om in te checken? Dankjewel Dave!

Op welk moment zoek je eigenlijk je plek? Op het moment dat je instapt? Dus net zoals in de bus. Of krijg je bij boarden een plek toegewezen? Het is maar een uurtje, dus zo oncomfortabel zal t niet zijn, maar mijn man is lang (1.93) dus een plek bij het gangpad is voor hem misschien wel prettig. Staat me iets van bij dat je dat tijdens het boekingsproces kon aanvinken. Maar ik was zo druk bezig met die creditcard en het boeken zelf (weigerde 3x en de site knalde er 2x uit) dat ik allang blij was dat ik een stapje verder was. Dus gewoon boeken had voor mij even een hogere prioriteit;)

Hallo,

Je kunt als je de boeking maakt je eigen plekken kiezen. Dit kost je extra dus ook als je meer beenruimte zou willen kun je dat via de website van airasia regelen. Je kunt dit alsnog doen als je dit zou willen door naar mine booking te gaan. Als geen stoelen van tevoren hebt geregeld krijg je gewoon 2 stoelen aangewezen en kun je verder geen keuze maken waar je wilt zitten.

Ok. Heb al geboekt namelijk…maar zoals ik al aangaf, was allang blij dat de site er niet uitknalde en dat ik dus gewoon een ticket kon boeken. Zal hier eens overleggen en wil mijn man alsnog iets meer ruimte dan kan ik dus alsnog doen.

dat klopt je kunt na boeking nog een stoel uitzoeken en die alsnog betalen mocht je dat prettiger vinden.

Net er met man over gehad, hij vind t niet nodig. Zoals hij dat zei, t is maar een uurtje al moet hij iemand op schoot hebben dan overleefd hij het nog wel! Maar evengoed bedankt voor je info!

het AirAsia personeel is heel vriendelijk is mijn ervaring, en ze helpen lange mensen vaak wel aan stoeltjes waar ze kun benen een beetje kwijt kunnen.