Het lijkt erop dat men vanaf vandaag weer de WHP en YP kan aanvragen voor 2013!
Start je applicatie meteen via: Canada and the Netherlands
Het lijkt erop dat men vanaf vandaag weer de WHP en YP kan aanvragen voor 2013!
Start je applicatie meteen via: Canada and the Netherlands
Weet je toevallig hoe het zit met de betaling? Ze hebben mij alle informatie toe gestuurd alleen de BIC code wordt niet geaccepteerd. Ze hebben mij deze gegeven DEUTDEBBXXX
zodra ik dit invul op mijn onlinebanking (van abnamro) en het wil door sturen geeft het aan dat de BIC code onjuist is. Weet jij hier misschien iets meer over?
The BIC DEUTDEBBXXX werd bij mij wel goedgekeurd (ASN Bank), maar stiekem afgekort tot DEUTDEBB, je zou kunnen kijken of die wel geaccepteerd wordt. Anders zul je de ABN moeten bellen of even langs gaan voor een handmatige transfer (kost waarschijnlijk wel meer).
Succes!
Ik hoefde alleen IBAN te gebruiken… heb rabobank.
Hopelijk kan de website van de ambassade het wel aan, want ik kan nu al niet inloggen… Wil niet laden.
Ben ook bezig met m’n aanvraag. Bij mij (Rabobank) werkte de betaling gelijk.
Heeft al iemand het resultaat voor zijn/haar ‘IEC Assessment’ binnen?
De meeste mensen in het grote topic hebben hun Conditional Acceptance Letter inmiddels binnen en hebben de 2e fase gestart.
Ow, ik heb nog niets gezien, betaling 21 februari gedaan. Nog even afwachten dan.
Als je het over den duvel hebt! Vanmiddag zat mijn Conditional Acceptance Letter in de mail!
Verder met fase 2 dus. ![]()
Jahoooooo, visum is binnen, ontving net een half uur geleden de bevestiging! Uiteindelijk de hele procedure van begin tot eind in maar drie weken.
mooi!
Hallo,
ik heb ook de CAL ontvangen en ben bezig met de CIC-helft van het traject. Ik hoef alleen nog een VOG verklaring te regelen en dan kan ik alles opsturen via de CIC site.
Maar nu heb ik op 16 maart een aangetekende brief met formulier naar Oostenrijk verstuurd volgens de regels, zodat de ambassade daar het 2e deel van de VOG aanvraag kan invullen. Ik heb er nog steeds niets van teruggehoord en volgens Track&trace is de brief nog niet ontvangen. Ik kan ze ook niet telefonisch bereiken.
Is dit normaal? Hoe hebben anderen dit ervaren?
Voor VOG verklaring heb ik niets opgestuurd. Dit heb ik zo bij de gemeente opgevraagd en toegestuurd gekregen.
Aanvraag formulier zelf ingevuld en bij de balie afgegeven.
Binnen 2 weken had ik VOG binnen
Ik heb het aanvraagformulier (PDF) in moeten vullen en moeten opsturen. Bron: http://www.cic.gc.ca/english/information/security/police-cert/europe/netherlands.asp
Of ik zit helemaal verkeerd, zou me niets verbazen.
Dat kan ook op een makkelijkere manier. Dat is dus via je gemeente.
Ergens op dit forum, moet je even zoeken, staat een link naar een formulier. Dit formulier heb ik gebruikt voor VOG en afgegeven bij de gemeente.
Ik heb gewoon een uitdraai van de website gemaakt waarop staat dat een VOG nodig is, dat was goed genoeg.
Pff ik dacht “laat ik alles eens een keer volgens de regels doen”!
Eigen stomme schuld ![]()
Even een update, mochten meer mensen hier mee zitten: Ik heb inmiddels de VOG aangevraagd bij de gemeente, en de aardige vrouw aan de balie beloofde me dat het ook zonder handtekening vanuit Wenen goed ging komen. Had wel het normale formulier EN de extra brief vanuit dit forum meegegeven.
Enige dagen later kreeg ik dan toch de brief ondertekend terug van de ambassade, maar dat is dus niet nodig geweest.
Nu wachten op de VOG en alles uploaden.