Hallo,
We zijn al 1 keer in Palawan geweest. Maar we gaan dit jaar nog een keer. Wie heeft er nog wat leuke ideeën?
Wie trouwens informatie wil over onze eerdere reis op Palawan is welkom.
We zijn toen op verschillende plekken geweest, een paar dagen in Puerto Princesa, een paar dagen in Sabang (undergroundriver en mangrove bezocht) daarna naar El Nido (boattrips, snorkelen) en een (te) kort bezoek aan Coron (boattrip gedaan). El Nido gaan we zeker weer bezoeken, maar we zoeken nog wat andere plaatsen of leuke dingen om te doen of leuke plekken om te bezoeken. Is een jungletrek mogelijk? Waar kan je zelf met boot water in om te snorkelen? Hoe is het Noorden van Palawan maar dan aan andere kant dan El Nido?
Heeft iemand nog ideeën??
Bedankt alvast!
Robert
Je bedoeld het noorden van Palawan maar dan de oostkust i.p.v. de westkust ? daar is volgens mij heel weinig toerisme. gebied is vrij moeilijk toegankelijk, beste is met de motorfiets, nog geen elektrisch in dat gebied ook. Maar wel leuk om op eiegen houtje te gaan ontdekken lijkt mij. Er is kort geleden een resortje geopend daar , zal nog effen zoeken naar de naam.
Jungle trekking word nog niet zoveel gedaan , bekendste zijn de crosscountry trekkings vanaf San Rafael aan de oostkust , en gaan via de Cleopatrapeak naar de westkust omgeving Sabang, op google is er wel e.e.a . over te vinden. Duurd 2 f 3 dagen
Heb zelf een korte trek gedaan
Hier een link naar de trek die ik heb gedaan https://www.facebook.com/media/set/?set=a.359105630834567.81446.210233589055106&type=3
Je zou ook een paar dagen naar zuid- palawan kunnen gaan. Taboncave complex is wel interessant om te zien, een complex van meer dan 100 grotten.
Rasa eiland bij Narra, is een van de weinige plaatsen in Fil. waar de kakatoe nog in het wild leeft, tijdens broedseizoen niet toegankelijk
Arena eiland = een seaturtle sanctuary, honderden schildpadden jaarlijks komen hier hun eieren leggen.
Helemaal in het uiterste zuiden zijn de eilanden Bugsuk en onuk of onuc mooi om te snorkelen , en mooie witte stranden.
Het zuiden is wel moslim gebied, maar anders dan in Mindanao hier geen politiek geweld gelukkig.
Tapik beach heet de lodge aan de aan de andere kant van El Nido Redirecting... Is een van de weinige aan de oostkust. Heel basic allemaal.
Heel erg bedankt Korikong!
Zoals altijd weer veel reacties van je!
Ik ga het vanavond eens googlen, maar het klinkt zeker interessant. We gaan wel in augustus, dus ik ben benieuwd of dat wel in het seizoen is om wat dieren te zien. Is de oostkust aan het Noorden echt zo moelijk bereikbaar?
We hebben nu eigenlijk alleen El Nido en Port Barton nog in gedachte. Maar we hebben ruim 2 weken dus een tripje naar wat leuke plaatsjes is makkelijk in te passen.
Nogmaals bedankt.
De berijkbaar heid van de oostkust in het noorden zal wel steeds beter worden nu er in ieder geval accommodatie is. Maar ik zat vorig jaar een blog te lezen van iemand die daar met de motor was gaan rondtoeren, en die beschreef dat sommige wegen gewoon aan het dichtgroeien waren, hij kon er nog net met de motor doorheen.
Augustus is al regenseizen. Ik weet niet hoe de weg naarheen nu is, maar voorheen bar slecht. In 2008 wel eens een aantal dagen noodgedwongen in Port Barton moeten blijven omdat de weg onbegaanbaar was.
@Korikong
Bedankt voor je tips. we blijven zoeken om er een leuk verblijf van te maken. We hebben ruim 2 weken op palawan, dus we kunnen wel wat leuke tussenstops maken. Alle tips helpen. Deze plekken hadden we nog niet gezien.
Maar we weten ondertussen dat de wegen in augustus wel eens tegen kunnen werken. In 2011 waren ze druk bezig met de weg, maar we zijn niet in Port Barton geweest.
Is het een alternatief om met boot van El Nido naar Port Barton te gaan? Of zijn die boten lastig te boeken in augustus?
Weet ik niet . Heb eerlijk gezegd geen ervaring met de boot van de ene naar de andere plaats te gaan op Palawan. Ik heb zelf een motorbanca, maar kom daarmee nooit buiten Greenislandbay. Hou rekening mee dat van El Nido naar POrt Barton zeker een 6 uur varen is.
Dan zou je beter vanaf Sabang een boot naar P B kunnen pakken. Sabang heeft goede weg en is maar 2 a 3 uur met de boot naar P B
http://vimeo.com/album/2877209/video/96997596 Zag toevallig dit heel recente filmpje van de weg naar Port Barton, gefilmd vanaf de hoofdweg naar PB De weg ziet er heel behoorlijk uit maar is wel in droge seizoen gefilmd. meerdere stukken zijn al verhard, maar het werk ligt nu stil. ieder geval stukken beter dan voorheen !
Dank je voor weer een reactie!