Hallo, wij zijn momenteel met twee meiden in Puerto Princessa, Palawan. We hoopten hier een jungle trekking te kunnen boeken van 2-3 dagen. Helaas vinden we vooralsnog maar 1 aanbieder, nl. Tao expeditions en die is ons met 12.500 peso te duur. Wie heeft er tips of een link. Het mag ook vanuit El nido zijn, dat wordt onze volgende bestemming.
Volgens mij is er in de omgeving van El nido niet zoveel jungle meer. Wat je daar wel kan doen is een klim naar boven op de rotsen die de plaats El Nido omringen. Stevige klim en fantastisch uitzicht Maar dit is niet wat jullie zoeken.
Meeste jugletrekkings worden in het midden van Palawan gedaan waar de Cleopatra piek ligt. Trekking beginnen meest in San Rafael aan de oostkust en gaan dan door de jungle naar de westkust nabij Sabang
Ik weet niet iemand die dat organiseerd, maar in Palawan worden deze jungletrekkings, cross country jungletrekking , genoemd, dat denk dat je hierop best kan zoeken op google en dan nog het woord palawan erbij.
Weet wel een mogelijkheid voor kortere jungletrekkings mocht je niks anders kunnen vinden
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.359105630834567.81446.210233589055106&type=3
Ik heb deze meerdere keren gedaan, en is in 1 dag te doen. Trek begint in een cocosnotenplantage, en tijdens het lopen
zie je de natuur geleidelijk over gaan in jungle. Er worden een 20 tal kleine snelstromend riviertjes doorwaad, en na een vrij steil stuk , kom je in een kleine vallei met een waterval.
Kost 1000 peso per persoon inclusief gids en eten en drinken. Is leuk voor een eerste jungletocht, maar niet voor ervaren jungle trekkers
Eventueel zou je kontact op kunnen nemen met de nederlander Jonah beijnen die in Puerto woont
Ik weet dat hij regelmatig trekkings in de jungle doet en waarschijnlijk ook wel een gids weet.