(origineel bericht op be-more.nl)
I´m arrived
<em>Het avontuur is begonnen…</em>
Gisteravond ben ik veilig aangekomen bij het project. De reis is goed gegaan en is uiteindelijk best meegevallen. Alleen de laatste 2-3 uur leek geen einde aan te komen. Ook mijn reisgenootje is flink ziek geweest onderweg, maar het fijne ontvangst van Michelle (vrijwilligerscoordinator) en Danique en Laura (medevrijwilligers) maakte dit allemaal weer goed. Even proppen in de auto en toen naar het Dreamhouse gereden. Hier zullen wij tot vrijdag verblijven, daarna zullen we verhuizen naar twee cottages. Het Dreamhouse is nog heel nieuw dus ze gaan hier verder verbouwen. Heerlijk gegeten, gedoucht en vervolgens super goed geslapen. We zijn gelukkig heel goed opgevangen door Augusta, zij heeft al 6 weken hier gewerkt en kan ons dus echt ALLES vertellen.
Momenteel zijn er twee kinderen in huis, een meisje met een spierziekte van ongeveer 3 jaar oud en een jongen van 14 jaar oud. Wij zorgen voor deze kinderen in de avond en nacht. Het meisje is echt heel lief en haar gekwebbel en vrolijke gezichtje kan echt je dag weer goed maken. De jongen is al vrij zelfstandig.
Vanochtend wakker geworden van de staff, zij stromen rond 7 uur binnen om aan het werk te gaan. Eenmaal beneden iedereen ontmoet en nee dat gaat hier niet netjes door een hand te geven, je wordt gelijk lekker platgeknuffelt. Iedereen is erg aardig, maar je merkt wel dat het voor iedereen nog een beetje aftasten is. Het engels is soms even lastig, maar het went zo snel dat ik soms tijdens het schrijven van deze weblog mezelf erop betrap dat ik een engels woord op wil schrijven. Vanochtend zijn we naar het winkelcentrum geweest en daar beltegoed etc. gekocht. Later bedachten we dat we nog boodschappen nodig hadden en zijn nog een keer naar het winkelcentrum. Om 14uur kwam de regiocoördinator op bezoek en heb ik besloten om een weekend naar Kaapstad en naar Hluhluwe. Voor Kaapstad had ik een vliegticket nodig, waardoor ik dus vanmiddag voor de derde (JA derde) keer naar het winkelcentrum ben gelopen. Overdag kan je hier prima op straat lopen als je maar niet alleen gaat. ’S Avonds mag je niet de straat op, maar hier binnen zijn we super veilig. Heel veel hekken, zelfs met stroom erop haha, top!
Morgen hebben we vrijwilligersdag dan gaan we alle projecten in deze regio af om te kijken hoe het er daar aan toe gaat. In de avond gaan we dan met z’n alle uit eten. Donderdag, vrijdag en maandag hebben we de training, waar ik super veel zin in heb. Ik heb echt super veel zin om aan de slag te gaan, de mensen zijn hier ontzettend inspirerend en het lijkt me geweldig om met ze te werken. Ik ga nu stoppen met mijn verhaaltje want het is inmiddels bijna 12uur. Morgen is het mijn beurt om de kids wakker te maken dus gaat om half 7 mijn wekkertje weer.
Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat, laten jullie ook weten hoe het daar allemaal gaat?
Liefs Irma