(origineel bericht op be-more.nl)
I Care Hope Centre
Heyyy!
Ik ben een maand bij I Care Hope Centre geweest in de maand oktober/november 2011.
Maar I Care heeft een cirkel van 3.
Het Hope Centre (waar je in een team de straat op gaat en zwerfkinderen aanspreekt en overhaald naar het activiteitencentrum te komen), de rehabiliatation (als de jongens uiteindelijk besluiten om van de drugs af te kicken, gaan ze naar een opvang met begeleiding) en daarna als ze dit traject hebben doorlopen gaan ze naar Mother of Peace, waar ze uiteindelijk scholing en onderdak krijgen en worden klaar worden gemaakt om daarna de maatschappij weer in te gaan.
Ik heb een geweldige tijd gehad bij I Care en wilde helemaal niet meer naar huis.
De jongens van I Care zijn straatkinderen, dakloos en verslaafd aan lijm. Ze kunnen agressief zijn, ze kunnen schreeuwen, moe en kwaad zijn, maar ik vond dit de grootste uitdaging.
Voor deze doelgroep is het handig als je wel ervaring hebt met getraumatiseerde en verwaarloosde jongeren. (SPW of SPH)
Ik vond het heel verwarmend om te zien dat de jongens, ondanks al hun ervaringen met mensen die hun in de steek laten, toch hun hart voor je open zetten en je zo lief kunnen behandelen.
Het team met wie ik heb gewerkt is ook te gek.
Ze zijn zorgzaam, oprecht en hebben echt het beste voor met de jongens.
Het is bij I Care altijd druk, choatisch, maar ontsettend gezellig.
Ik mis de jongens heel erg nu ik thuis ben en bekijk vaak alle fotos.
Ik weet zeker dat ik in de toekomst terug kom en nog veel goeds zal betekenen voor het team en de jongens.
Liefs, Pam