I-94W als je over land Amerika binnengaat

Wij gaan binnenkort naar Canada en willen ook een periode in de staat Washington verblijven. Wie weet hoe de grensafhandeling is? Welke paparassen of moet je thuis al het eea in orde maken. Ik weet van vliegen op amerika dat je een I-94W krijgt in het vliegtuig en dat je de melding bij de ESTA moet doen, maar wij vliegen op Vancouver. Alle tips zijn van harte welkom

In Vancouver Airport ga je al door de US douane. Je moet dezelfde formulieren invullen, er is geen verschil of je vanuit Vancouver komt of van Amsterdam.
De U.S. Customs and Border Protection Declaration Formulieren vind je liggen wanneer je in check voor je flight. Je kan ze niet missen. Deze vul je in en geef je af aan de US border control.
Ik weet niet zeker of je een I-94W moet invullen, ik denk het wel, maar dat zou ik even als jou was na vragen. Ik ben een permanent resident of the US, zo ik hoef geen I-94W uit te vullen. Ik vloog van Vancouver naar LA.

Je check in, neemt je koffers, je gaat door security, lever je koffer(s) af, je gaat door de US border patrol, en dan naar je vliegtuig.

MVG
:vak02:Peggy

Peggy, bedankt voor je snelle reactie, maar we gaan per auto vanuit Vancouver naar Seattle. Dus op de airport kom ik niet door de amerikaanse douane. Liggen die formulieren zo voor de grijp of moet je ze bij de douane CA/USA halen?

Groeten, Richard

Hi Richard,

Helaas nooit met de auto de grens over geweest. Als je in Vancouver bent, ga naar het lokale toeristen bureau, of als je in een hotel zit, kunnen ze je alle informatie geven.

Het schijnt vrij gemoedelijk te gaan als je met de auto of trein over de grens gaat.

:vak02:Peggy