Hoi forumbezoekers,
Wij trouwen op 30 september a.s. Wij willen graag op huwelijksreis van 5 oktober 2011 tot en met 19 oktober 2011 (15 dagen)
Het lijkt ons leuk om naar Java of Bali te gaan. Wat raden jullie aan? Is het te combineren?
Wij willen rondreizen, maar omdat het ons huwelijksreis is ook ontspannen en bijkomen van een spannende dag!
Ik twijfel of we het beste een individuele rondreis via een reisbureau kunnen boeken of dat we zelf een vliegticket + accomodaties regelen.
Dat laatste is wellicht goedkoper, maar levert misschien wel meer stress op (we willen vooral genieten natuurlijk!). Wat raden jullie aan? Wij zijn geen ervaren reizigers buiten Europa.
Kun je daar gemakkelijk van A naar B komen? Bijv. met openbaar vervoer ? En welke route is leuk en goed te doen in 15 dagen?
We willen het lieft op 4 of 5 plekken overnachten.
Groetjes,
Mieke
Je wilt 15 dagen op reis, en lekker relaxen en niet te lang reizen. Ik zou dan kiezen voor Bali, of voor een klein deel van Java. 15 dagen is namelijk te kort om heel Java te zien, en al helemaal om de twee eilanden te combineren.
In 15 dagen Bali kun je aardig wat van het eiland zien, en heb je tijd om te relaxen.
Je kan bv. beginnen in het zuiden. Sanur is populair voor huwelijksreizen, maar ik vind Kuta leuker. Na een paar dagen zuide kun je naar Unbud gaan, wat het culturele centrum van het eiland is. Je kan hier tempels kijken, en wandelen en fietsen door de rijstvelden. Wanneer je daarna een paar dagen naar het noorden gaat, naar Lovina, kun je daar dolfijnen zien en snorkelen. Ook zijn hier mooie watervallen. Je kan de reis afsluiten met een paar extra dagen in het zuiden van Bali.
Er zijn busjes voor toeristen tussen de verschillende steden, of je kan een taxi nemen. Je kunt excursies boeken, of een auto met gids en chauffeur nemen.
Zie hier mijn reisverslag: IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali
12 jaar geleden zijn we ook op huuwelijksreis naar Indonesie. 3 dagen Jakarta, 4 dagen yogyakarta en 8 dagen Bali (Ubud). Het was gewoon super !!!.
Ik raad je aan om vliegtickets apart te boeken en zelf accommodaties te regelen. Als je goed zoekt vind je al snel goede deals online …
Ik kan je eventueel ook helpen om een passende accommodatie te zoeken.
Wij maken een vrijblijvende offerte voor je.
Kijk op onze website: www.adailystay.com