Huwelijksreis van 5 sep - 2 okt wie heeft er tips?

Wij komen op Madagascar aan op 5 september. Willen low budget reizen, het liefst overnachten in kleinschalige pensions bij lokale mensen, willen door de bergen reizen, houden van actief en willen onze laatste week besteden in het noorden (eventueel wat luxer overnachten). wie heeft er nog tips voor ons qua plaatsen aandoen, activiteiten ondernemen en overnachten? Bedankt alvast.

Residence Madalief vind ik wel een aanrader. Ligt net voorbij Antsirabe.

Een kamer kost tussen de 50 en 60.000 Ariary,kleinschalig (mooie kamers en goedwerkend sanitair) en erg persoonlijk. Het eten is lekker.
Goede service. Heerlijk rustig, mooi stekkie om bij te komen of juist te vertrekken met een aantal goede adviezen.

Wordt gerund door een Nederlandse dame (Remi), die zich oa ook inzet voor kansarme kinderen in Madagascar.

Als je meer wilt weten kan je een kijkje nemen op de site:
www.madalief.nl
of mailen naar Remi:
[EMAIL=“residence@madalief.nl”]residence@madalief.nl

Gr. Monique

Hoi Monique,

Bedankt voor je reactie. Toevallig hebben wij al contact met Madalief. Dit is het enige wat al vast staat; Antsirabe en Ambositra met een bezoek aan Madalief. Totaal hebben we 3 weken de tijd om rond te reizen. Heb je nog andere tips. Het lijkt mij erg leuk om de treinreis vanaf Fianar naar Manakara te gaan doen en ook lees ik veel over een boottrip. Maar we hebben nog geen keuze kunnen maken. De laatste week willen we in ieder geval relaxen op een eiland. Op dit moment lijkt me Ile aux Nattes het leukste. Wat hebben jullie gedaan?

Verwacht je dat het volgende in 3 weken te doen zal zijn: Antanarivo - Antisirabe - Ambositra - Fianar - Manakara - Ranohira - Ifaty - Morondava - Miandrivazo - Ile aux nattes (waarschijnlijk kan het niet anders dan met een tussenvlucht, maar bij voorkeur willen we alles met het openbaar vervoer doen) Heb je tips? Plannen we misschien toch teveel?

Groetjes, Viola

Met ov? erg ambitieus.
er staat elders op dit forum een verslagje wat wij gedaan hebben in 3 weken (met auto+chauffeur). Reken met ov ook op flink wat wachttijden en lopen. Het is niet zo dat er ieder uur of zo een bus langskomt waar je in kunt stappen.

Vraag anders je lokale contact om advies.

Frans

hoi Frans,

Was al bang dat het erg ambitieus was. Nou ja we zien het ter plaatse anders wel. Wat zou je in ons geval het eerste laten schieten?

Groetjes, viola

Miandrivazo en Ile aux nattes hebben wij niet gezien en weet ik niet te liggen.
De trein van Fiantsa naar Manankara is wel een dagvullend programma (maar dus ook een hele zit, de 1e klas is te vergelijken met een oude 2e klas coupe in NL. Wij konden door een aardverschuiving maar een stukje met de trein, was voldoende om de sfeer te proeven.

Van Tolear naar Morondava is sowieso vliegen. Daar is geen ov (en met een jeep duurt het 3 dagen is mij verteld).

Wat je het beste kunt laten schieten ligt ook aan wat je zelf het leukst vindt. Maar denk eraan dat de afstanden best wel groot zijn en de gemiddelde snelheid laag. Autoweg is er nauwelijks en ook de doorgaande wegen zijn bochtig.

Veel succes met kiezen!

Frans

Hallo Viola,

Denk dat je het beste de eerste aantal plaatsen kan doen.
Morondava en Miandrivazo vonden wij niet zoveel aan.
Ligt natuurlijk ook aan jullie eigen interesses.
Rue de Baobab is leuk maar wordt wel heel erg geromantiseerd.

Treinreis naar manakara hoor ik alleen maar positieve verhalen over.
Laat je wel goed voorlichten over de tijden (er is een site) en de dagen dat de trein vertrekt.
Deze staat bij ons op het program voor volgend jaar.

Wij zijn een aantal malen nu naar madagascar geweest. De eerste keer was in 3 weken het hele land door (met een groepsreis), je krijgt dan een indruk van het land. Zelf vind ik het leuker om zelf te gaan en meer contact te hebben met de lokale bevolking en echt zien hoe de mensen leven.

Mora Mora (langzaam, langzaam) is daar ook een uitdrukking waar wij ons naar schikken als we daar zijn.

Ik wens je in ieder geval een hele fijne vakantie en geniet van dat o zo mooie land met vriendelijke mensen.

Groeten Monique