Huwelijksreis Parigata Villa resort

Hallo!

wij vertrekken op 29 juni op huwelijksreis naar Sanur en logeren daar in het Parigata Villa Resort.

Kan iemand tips geven ivm niet te missen uitstapjes en romantische plekken (restaurantjes, bezienswaardigheden,…)

Ook snorkel ik graag… flippers en bril meenemen dan?

bedankt alvast voor jullie tips

Romantiek op Bali kan, maar als je in Sanur zit zit je vaak met heel veel anderen en dat is toch wel minder romantisch :wink:

Ik heb HE-LE-MAAL niks met Sanur, en ik kan je dus geen leuke restaurants in Sanur aanraden. Wat wel leuk is, is om lekker vis te gaan eten bij Jimberan. Je wijst je vis aan, deze wordt gewogen en leekker voor je bereid. Supervers en heel smakelijk! Je kan een bezoeken aan Jumberan combineren met een bezoekje aan Ulu Watu in de zuidpunt van Bali. Daar kun je genieten van de ondergaande zon, terwijl je naar traditionele Indonesische kecakdans kijkt.

O.a. hier heb ik mijn bezoek aan deze plaatsen beschreven: IkReis - Tips voor de mooiste plekken van Zuid-Bali

Zonsondergang bij Tanah Lot vinden velen ook romantisch, maar ik vind het met name erg druk. Dan kun je beter een paar km naar het westen in Yeh Gangga verblijven, en evt paardruiden in de branding terwijl de zon ondergaat.

Snorkelen bij Sanur kan, maar snorkelen en duiken is mooier bij de oostkust van Bali. Padangbai is heel bekend (Blue Lagoon), maar ik denk dat Tulamben minstens net zo leuk is. Bovendien ligt bij Tulamben een wrak wat je al snorkelend kan aanschouwen.

Zie hier voor een verslag van mijn trip naar Tulamben: IkReis - De mooiste plekjes van Tabanan

O ja, zwemvliezen en duikbrillen zijn overal op Bali wel te hur, maar als je ruimte in je tas hebt, kun je ze beter zelf meenemen. Je weet dan zeker dat ze goed passen, een duikbril die niet helemaal goed zit lekt al snel.

Een Tanah Lot tip .

Zoals Jenny al zei is Tanah Lot bij zonsondergang erg romantisch, maar ook heel erg druk. Eerst je door de mensenmassa heen wurmen en de marktkraampjes en vervolgens nog een geschikt plekje zoeken om de zonsondergang te kunnen bewonderen. Wil je rust en niet langs de honderden marktkraampjes … Bezoek dan het hotel ernaast. Dit heb ik vorig jaar gedaan en is me zeer goed bevallen. Je loopt gewoon over de golfbaan en voila… je hebt een even goed uitzicht en kan zonder omstanders (alleen een paar hotelbezoekers) de zonsondergang bekijken.

Hallo,
zitten jullie echt in de prive villas? Die zijn echt super mooi met prive zwembadje echt romantisch.
Je kunt vind ik in sanur erg goed eten bij mama putu weet iedereen.
Je kunt ook op de markt erg lekker eten niet romantisch maar het eten is geweldig.
Uitstapjes is inderdaad tanah lot. Maar ga vanaf Jimbaran eens naar dreamland beach prachtig strand met leuke eettentjes en een prachtige ondergaande zon.
Wij hebben wel iets met sanur alleen erg jammer het strand is wat minder en er ligt veel wier enzo.
Vind een bezienswaardigheid west bali prachtige rijstvelden en niet te vergeten een boottochtje door de mangrove.
Veel plezier en het land is GEWELDIG!!!:wub:

1 like

We zitten idd in de privé villa’s… en we kijken er enorm naar uit :vak02: