Huwelijksreis juli 2011

Hallo,
Wij willen in juli 2011 op huwelijksreis in Thailand.
Nou heb ik wel een leuke reis gevonden (georganiseerd) bij Greenwoodtravel, maar ik vraag me af of we dit moeten gaan doen of dat we beter zelf een reis kunnen samenstellen en wat de ervaringen met greenwoodtravel zijn. We willen graag 17 dagen weg ongeveer.
Ik vind het wel lastig en heel erg spannend om zelf een reis samen te stellen.
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ook moeten we natuurlijk niet te veel stress ervan hebben want de trouwdag zelf is al spannend genoeg.
Thailand lijkt ons echt geweldig! We willen graag eerst thailand ontdekken (deels) en afsluiten met de witte stranden en misschien op het laatste nog 1-2 dagen bangkok meepakken.
Wie kan ons advies geven?
Alvast bedankt
Groeten Annemarie

Lekker zelf tickets boeken en gewoon gaan. Zal 100% meevallen,weet ik zeker. En zelf je reis samenstellen is echt wel leuk om te doen. Allereerst moet je je even afvragen 1-waar wil ik zeker heen,2-wat vind ik leuk om mee te pakken,3-wat is een route om dit te doen. Dus zeker strand(bv 7 dagen), 2 dagen Bangkok en 2 reisdagen. Hou je er nog 6 over. Wat wil je zeker doen??(Bv Jungletrekking) dan ga je een jungletrekking zoeken die je in die 6 dagen kan doen (Waarschijnlijk niet in het noorden van Thailand)en in de buurt van een wit strand ligt. Dus laat even weten wat jullie interesse’s zijn en dan kan iemand/ik jullie hier vast bij helpen.

Trouwens alvast gefeliciteerd met jullie huwelijk…

1 like

Hallo
Bedankt voor je felicitatie. We hebben in beide ook heel veel zin.

25 juli Amsterdam - Bangkok, vertrek
26 juli Bangkok, aankomst
27 juli Bangkok, verblijf
28 juli Bangkok - River Kwai
29 juli River Kwai - Kanchanaburi
30 juli Kanchanaburi - Ayutth
31 juli Ayutthaya - Chiang Mai ( nachttrein)
1 aug Chiang Mai, aankomst
2 aug Trektocht, verblijf in bergdorp
3 aug Olifant- en rafttocht in de jungle
4 aug Chiang Mai - Bangkok - Surathani
5 aug Surathani - Ko Samui (trein+ferry)
6,7,8 aug, verblijf op Samui
9 aug Samui - Bangkok
10 aug Bangkok - Amsterdam

Dit willen we ongeveer gaan doen denk ik. Ik vind het nog steeds heel eng om het zelf te doen en niet georganiseerd.
Ik heb nog heel veel vragen. Waar boek ik bijvoorbeeld alle tochten enzo. Boek je dat in bangkok of in bijv. chiang mai? Boek je een hotel vooraf of kun je dat beter ter plekke doen? Hoe kom ik op al deze plekken, kun je dat het beste met een tuktuk doen of met een bus of trein?
Hoe ziet dit schema eruit ben benieuwd? Alle informatie en tips zijn welkom. Misschien dat we uiteindelijk toch nog zelf gaan organiseren spannend!
Alvast bedankt
gr Annemarie

>>>:vak02:

Hallo Annemarie,

Hmm dit ziet er niet uit als vakantie. Persoonlijk denk ik dat dit veel te veel is. Zou Chiang Mai zeker voor een andere keer laten. Alleen al het plan om in 1 dag van Chiang Mai naar Surat Thani te gaan is veel te gek en dat ga je sowieso niet redden. Alleen al de reis per trein van Chiang Mai naar Bangkok kost je al ongeveer 12uur! En reken voor Bangkok-Surat Thani ook maar zoiets. Zou als je een trek wil doen dit dan in het Khao Yai National park doen en daarna bv naar Koh Chang gegaan omdat dit redelijk in de richting ligt waar je je bevind. Verder is het heel gemakkelijk om daar alles te kopen zoals trein-bus-boottickets. Echt overal vind je reisbureautjes die het kunnen regelen voor je. Hotels ect boek ik altijd ter plekke alleen op de dag van aankomst regel ik eigenlijk altijd wat. Excursies ect kun je ook overal ter plekke boeken.

Wat PWM al zegt: Je wilt veel en veel te veel!

Maar maak je alsjeblieft niet druk. Thailand is zo’n ontzettend eenvoudig reisland! Veel makkelijker dan bv. België of Frankrijk :slight_smile:

Boek gewoon je retourticket naar Bangkok en dan weet je wanneer je terugmoet. In Bangkok zelf besluit je hoelang je daar wilt zijn, en dan ga je gewoon lekker verder. Met het openbaar vervoer (bussen gaan meerdere keren per dag (uur) vrijwel overal naar toe) en je zorgt er gewoon voor dat je weer op tijd terug bent. De tickets hiervoor kun je op de dag zelf, meestal gewoon in de bus (of anders aan het loket) halen.

Excursies, daar word je mee doodgegooid en die kun je werkelijkwaar overal boeken. In je hotel, op de hoek van de straat, enz, enz…

Gewoon genieten van je huwelijkreis, ik kan je verzekeren dat als je gaat jagen je niet gaat genieten…

1 like

Hoi!

Ik denk inderdaad dat je een beetje veel wilt… Wij gaan ook 14 dagen naar Thailand voor onze huwelijksreis in augustus en dit is ons schema:

Dag 1 Vlucht Amsterdam-Bangkok retour rechtstreeks
Dag 2 Aankomst Bangkok, verblijf in Bangkok zelf
Dag 3 Drijvende markt, River Kwai, Tiger Temple, Olifanten, Lunch
Dag 4 Via Bangkok met de trein naar Chumphon (8.05), verblijf daar
Dag 5 Chumphon
Dag 6 Vertek met ferry naar Ko Tao, intrek in villa
Dag 7 Ko Tao in villa
Dag 8 Ko Tao in villa
Dag 9 Ko Tao in villa
Dag 10 Ko Tao in villa
Dag 11 Ko Tao in villa
Dag 12 Ko Tao in villa
Dag 13 Uitchecken villa, zelfde weg terug naar Bangkok
Dag 14 Khao Yai National Park
Dag 15 Terugreis naar Nederland

Groetjes!

1 like

Bedankt voor jullie reacties!
Denk inderdaad dat het wel wat veel is.
Ben heel enthausiast en wil alles zien.
Maar dan moeten we gewoon nog een keer denk ik (dat is ook niet erg!!:cheer:)
Zou het met een vlucht vanaf chiang mai richting pucket en dan daar een eiland pakken al beter worden of kunnen we beter chiang mai schrappen en naar koh yai national park en dan naar koh chang gaan zoals pwm zegt.
Denk toch dat we inderdaad zelf een ticket gaan boeken dankzij alle reacties en forumonderwerpen hier op de site!
Alvast bedankt