Huwelijksreis Japan

Dag allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in december gaan we huwelijksreis. Na lang dubben wat de bestemming zou worden (eerst Mexico, toen Cuba, Amerika, Indondesië, IJsland) hebben we gekozen voor Japan. Al een hele tijd wilden we allebei naar Japan, maar door de verhalen van “het is echt verschrikkelijk duur” hadden we dat idee laten varen. Toen we vorig jaar in Thailand waren dachten we allebei, we willen toch volgend jaar naar Japan.

Twee weken geleden ben ik een reisbureau binnen gestapt om gewoon wat informatie te winnen, ook daar werd Japan weer afgeraden. Het zou “te duur zijn” en “niemand sprak daar Engels”. :disgust:

Ik ben toen zelf naar reisverhalen gaan zoeken en kwam ook weer hier terecht (net als vorig jaar toen ik info zocht over Thailand). Toen ik hier de verhalen las dat het best mee viel met het veel te duur ben ik maar eens gaan zoeken naar prijzen van vliegtickets. Ik stond er van versteld toen ik voor een best voordelige prijs (zelf goedkoper dan onze tickets naar Thailand vorig jaar juli/augustus!) rechtstreeks kon vliegen van A’dam naar Tokyo. Dus we hebben meteen geboekt!

Nu ben ik bezig met uitzoeken hoe en wat daar. Het leuke gedeelte, al ben ik er nog niet uit… Mijn eerste gedachtes zijn een paar dagen Tokyo en dan naar Kyoto… en dan en wat er tussen? Dus alle tips zijn welkom!

Voor de terugreis moeten we zowiezo weer terug naar Tokyo. Verder leek het me leuk om een dagje naar Disneyland Tokyo te gaan, ja niet echt cultureel misschien, maar ik ben zelf nog nooit naar een Disneyland geweest en heb er altijd naar toe gewild.

Ook zou ik, in teken van de huwelijksreis :wub:, iets “cultureel romantisch” willen doen. Maar dan geen Lovehotel, al zou ik aan de ene kant daarvan ook wel de humor van in kunnen zien.:slywink:

Dan had ik nog een (misschien stomme) vraag omdat ik het niet zo goed begreep van de Tozai Travel site: kun je met een JR pas ook van Tokyo naar Kyoto reizen?

Als je een beetje rondneust op het Japan Forum kom je genoeg tips tegen. Je zou met de Japan Rail Pass met de Shinkansen van Tokyo naar Hiroshima kunnen reizen en tussendoor in plaatsen zoals Kyoto (trek daar een paar dagen voor uit), Nara, Himeji, Hiroshima (en met de boot naar Miyajima) uit kunnen stappen. Verder is Hakone vlakbij Mt. Fuji ook erg mooi. Tempelovernachtingen op Mt. Koya nabij Osaka schijnen ook erg populair te zijn (een aantal vaste forumbezoekers kan daar vast meer over vertellen).

Wat het ‘cultureel romantisch aspect’ van de huwelijksreis betreft; zo wat ideetjes die mij te binnen schieten:

• Mount Fuji beklimmen en samen de zonsopgang bekijken (hangt af van hoe sportief jullie zijn, maar het is ‘te doen’).
  • Samen overnachten in een traditionele Japanse ryokan met onsen (Japanse ‘herberg’ met warmwaterbron).
  • Óf… huwelijksfoto’s laten maken in een traditionele kimono. Zie bijvoorbeeld: http://www.overseas-wedding.com/photosession/kyoto.html.

Watabe Wedding heeft een aantal jaren geleden in de stad Kobe mijn huwelijksfoto’s verzorgd. Aangezien mijn vrouw uit Japan komt, heeft zij dit destijds allemaal geregeld. Na het bekijken van bovengenoemde website heb ik begrepen dat ook buitenlanders de mogelijkheid hebben zich in traditionele trouwkleding/kimono te laten fotograferen. Misschien een aanrader voor jullie.

Jullie maken een juiste keuze! We zijn eigenlijk net twee weken weg uit Japan en hebben Kyoto, Nara, Koyasan en Tokyo bezocht (2 weken).

Om te beginnen: Japan is NIET duur. Nederland (Europa) is WEL duur. En als die reisorganisaties dat nog niet weten dan komt dat omdat ze er niets van weten en het wellicht niet verkopen. Maar je kunt tegenwoordig eenvoudig alles beter zelf regelen via Internet…

Uit eten is voor onze Nederlandse begrippen echt goedkoop. Er zijn genoeg eetgelegenheden te vinden en aan fooien doen ze niet. Dus wat er staat dat betaal je ook (net als hier in Nieuw Zeeland).

Als je echt iets bijzonders in Japan wilt meemaken, dan kunnen we je een Tempelovernachting in Koyasan echt aanraden. We hebben een overnachting daar gehad bij de “Shojoshinin” Tempel… Niet in een “gewone” kamer, maar in de “Hanara”. Dat is een apart gastenverblijf van de Tempel. In het verblijf is onder andere een “zitkamer” (zonder stoelen uiteraard), toiletten (Japanse en Europese stijl), een leuk houten bad (waar je gemakkelijk met zijn tweeën in kunt) en een eigen tuin! De Hanare is via Internet te boeken via “Japanese Gusts Houses” (http://www.japaneseguesthouses.com). Deze organisatie is een aanrader en geeft wel informatie over de Japanse guesthouses (en de shukubo’s) op hun site. De Hanarekost ¥ 30.000 voor een nacht met (vegetarisch) diner en ontbijt. Niet goedkoop, maar het is dan ook iets bijzonders en je zult er geen spijt van krijgen. Je betaald overigens cash bij aankomst in de tempel aan een vriendelijke monnik. Voor ons was dit het hoogtepunt van Japan. Die krijg je opgediend door de monniken in een privé-ruimte in de tempel. Om haf zes wordt je gewekt om de dienst bij te wonen (ook erg leuk) en daarna om zeven uur aansluitend het ontbijt in dezelfde privé-ruimte als je diner. Over Koyasan is op dit forum verder wel het een en ander te vinden.

We zijn van Kyoto eerst naar Nara gegaan en hebben daar een nacht geboekt in het SUN hotel (http://www.sunhotelnara.jp/). Ook een aanrader. Het SUN hotel is naast het station waar je aankomt (met de JR) en je kunt 's ochtends je koffers al afgeven bij de receptie. Toen wij om een uur of 4 na een bezoek aan de tempels in het park terugkwamen om in te checken stonden onze koffers al netjes in onze kamer. Je kunt het SUN hotel gewoon een (Engels) mailtje sturen naar [EMAIL=“info@sunhotelnara.jp”]info@sunhotelnara.jp/om te informeren en te reserveren. Ze bevestigen dan ook per e-mail en je betaald gewoon bij vertrek uit het hotel. Vanuit Nara kun je dan de andere ochtend met de trein (wel een aantal malen overstappen) naar Koyasan.

Als je betaalbare hotels zoekt in Japan dan kunnen we je de “Toyoko-inn groep” aanraden. Japanse zakenhotels met kamerprijzen rond de ¥ 8000,- per nacht. Kleine (alle hotelkamers in Japan zijn doorgaans klein) maar zeer schone kamers met alles er op en er aan. Een koelkast en zelfs een toilet met automatische “kontspoeler” (ik weet niet hoe het anders heet), gratis Internet op je kamer (laptop meenemen) of in de hal (als je geen laptop hebt), gratis een Japans maar smakelijk ontbijt. De hotels hebben geen room-service maar wees daar maar blij om. Dat is doorgaans toch niet te betalen. Eenvoudig te boeken via Internet (http://www.toyoko-inn.com/eng/). En als je bij aankomst lid wordt, dan krijg je ook alsnog korting op de zondagovernachtingen.

Er zijn zoveel dingen te doen en te zien in Japan, maar die staan in dit forum wel vermeldt.

Gejo01 en Sonatine bedankt voor jullie tips.

Vooral de tempelovernachting lijkt mij wel wat. Ik ga jullie links gebruiken en uitpluizen.

Op tripadvisor kun je reveiws en foto’s zien van de Shojoshin-in tempel:

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1121341-d621566-Reviews-Shojoshin_in_Temple-Koya_cho_Ito_gun_Wakayama_Prefecture_Kinki.html

Mocht je gebruik willen maken van de Toyoko-inns dan kun je, vooral in Tokyo, door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn er heel veel n Tokyo. Maar de Toyoko-inn Otsuka-eki Kita-Guchi No.1 en 2 liggen erg gunstig ongeveer 50 meter van station Otsuka van de Jamanote-lijn (de belangrijkste lijn in Tokyo die je het meest zult gebruiken). Loop je zo naar toe met je koffers. En van daar uit kun je gemakkelijk de andere wijken er trein bezoeken.

De lokaties van de hotels kun je ook bekijken met Google Earth.

Succes.