We (26 en 28j uit België) zijn op zoek naar een leuke huwelijksreis en kwamen uit op dit prachtige land. Gezien wij weinig tot geen afrika ervaring hebben hopen we hier wat info te vinden.
Onze vorige reizen waren eerder strand vakanties (mexico, dominicaanse, maladiven… ) maar we doen wel telkens een aantal excursies.
Gambia lijkt me eerder een land waar je best geen all inclusive neemt maar er met een lokale gids op uit trekt.
Daarom hadden we graag geweten wat de gemiddelde prijzen zijn om te eten en drinken in de stadjes en in de hotels?
Wat voor excursies zijn er mogelijk en wat zijn de gemiddelde prijzen daarvan.
Natuurlijk de belangrijkste vraag… welk hotel raden jullie ons aan?
wat leuk om een huwelijksreis naar Gambia te boeken! Al is bijvoorbeeld de Malediven waar jullie al zijn geweest meer geschikt voor een huwelijksreis. Maar dat is meer het beeld dat ik heb bij een huwelijksreis. Zon, zee, parelwitte stranden en met een cocktail onder een palmboom :vak02:
Ik denk dat voor een huwelijksreis Coco Ocean een goede optie is. Luxe, en dat moet natuurlijk bij een huwelijksreis. Ligging is ook goed ten opzichte van Kololi, waar je met z’n tweetjes voor minder dan €20,- uit eten gaat. Een biertje of colaatje kost je minder dan een euro. Allemaal heel goedkoop dus en buiten je hotel eten is erg leuk. Ben zelf fan van het Senegambia Beach Hotel in Kololi zelf. Ademt meer Afrikaanse sfeer uit, maar is gebouwt in de jaren '80 en ondanks de vele renovaties toch minder luxe dan bijvoorbeeld het veel nieuwere Coco Ocean in Bijilo.
Trips maak je inderdaad met een lokale gids en niet via je reisorganisatie. Ik kan je Abdu Ceesay aanbevelen. Als je wilt kan ik je een lijstje met veel gemaakte trips emailen met daarbij ook prijzen. Stuur me daarvoor je emailadres even in een pb.
De Maladieven was een droom maar kunnen we niet nog is betalen, tenzij we een jaartje overslaan en sparen… maar trouwen zonder reis… dat zien we niet zitten
Omdat we nu een iets goedkoper alternatief zoeken en de massa toerisme bestemmingen al gehad hebben kwamen we hier uit.
Dat hotel ziet er inderdaad schitterend uit. Ik ben precies al verkocht :zon02:
Zijn de prijzen om iets te drinken in het hotel betaalbaar?