Huwelijksreis: Fillipijnen, Indonesië of toch Sri Lanka + Malediven?

In oktober of november willen wij graag op huwelijksreis gaan. Nu zijn wij een beetje aan het oriënteren geweest en er zijn eigenlijk 3 landen uit gekomen waar we wel interesse in hebben: Fillipijnen, Indonesië en Sri Lanka gecombineerd met Malediven.

Nu willen wij het liefst zelf reizen (backpacken en eindigen in luxe), dus niet te veel plannen (behalve het hoognodige). Welke van deze bestemmingen zouden jullie aanraden? Wij willen 3-4 weken op vakantie.

Bedankt alvast!

In Sri Lanka ben ik nooit geweest. Indonesie en de Filipijnen zijn beide mooi! Beide landen zijn prima geschikt om te backpacken en om te snorkelen of duiken.

Maar waar houden jullie van? Wil je natuur, of ga je voor cultuur. Dieren of vulkanen? Tempels misschien?

De Filipijnen zijn net wat duurder dan indonesie. Indonesie heeft weer als nadeel dat in oktober/november het regenseizoen begonnen is. Meestal beperkt die regen zich tot een enkele bui per dag, ik laat daar m’n vakantie niet door verpesten.

Hoi Jenny,

Dank je wel voor je reactie. Wij zijn eigenlijk op zoek naar een vakantie waar we het hele pakket hebben, dus waar zowel natuur als cultuur is. Tempels vind ik persoonlijk wel leuk (niet te veel) maar mijn vriend houdt hier niet zo van. Dieren zijn super en vulkanen lijkt me ook heel gaaf! We willen van alles ondernemen, maar ook daagjes gewoon lamlendig ergens aan het strand hangen

Als je tempels wel leuk vindt, dan kun je het beste naar Indonesie gaan. Rondom Yogya op Java heb je veel tempels, zoals de Borobudur en Prambanan. Ook op Bali zijn veel tempels.

In de Filipijnen (Bohol) kun je Tarsiers zien, dat zijn de kleinste primaten ter wereld. Op Sumatra (bv. Ketambe, Bukit Lawang) kun je orangutans zien. Met name Ketambe, waar ze echt in het wild voorkomen, is zo gaaf! Ik heb in de Filipijnen geen vulkanen bezocht (zijn er wel), maar in Indonesie heb je bv. de Bromo, Kawah Ijen en Merapi op Java. Ook op Bali zijn veel vulkanen.

3-4 weken voor Sumatra - Java - Bali is erg krap qua tijd, maar je kan wel wat inleven over deze bestemmingen en dan een keus maken. Een combinatie van Sumatra en Bali zou een mooie reis zijn! (En dan 2,5 week Sumatra en 1,5 week Bali ofzo.)

Na het backpacken zou je kunnen eindigen in luxe in El Nido, rfesorts hebbben hiet vaak speciale huwelijksreis arrangementen http://www.bergen.com/bride/Honeymoons_Perfect_Setting.html

Wat betreft nattur vulkanen zijn er volop in Filippijnen, van de kleinste ter wereld tot een van de grootste ter wereld , keuze genoeg dus.

wat betreft de Taalvulkaan kun je gewoon op eigen houtje doen. Tis de kleinste vulkaan ter wereld en ligt midden in een meer ,op 2 uurtjes rijden van Manila. Met een bootje vaar je over naar de voet van de vulkaan, en daar kan je te voet of per paard naar de kraterrand. gaan. de krater indalen kan ook , wel met een gids. Verder zijn De Pinatubo en Mayonvulkaan heel mooi . De Pinatubo kun je met een vierwiel drive doen, alleen laatste stukkie is klimmen te voet.

Jenny noemde al de Tarsiers, maar ook zwemmen met de whalesharks is een onvergetelijke ervaring. Deze gigantische vissen die voor mensen ongevaarlijk zijn en alleen plankton eten.