Huwelijksreis - 3 wkn - Cuba?

Mijn zeer goede vrienden gaan eind april 2009 trouwen en willen daarna op huwelijksreis naar een afwisselend land, waar het weer hun niet in de steek laat. De gedachten zijn nu bij Cuba. Kan iemand adviseren of:

1. laatste week april, eerste 2 weken mei een goed tijdstip is qua weer?
  2. 3 weken te lang is voor het ontdekken van Cuba… 2 weken genoeg?
  3. waar is het mooiste strand … resort … waar ze de eerste paar dagen nog kunnen nagenieten van hun huwelijksdag?

Alle tips zijn zeer welkom. Alvast bedankt,

Rosalie

Beste Rosalie,

Wat ontzettend bijzonder om als huwelijksreis naar Cuba te gaan! Super idee en geloof me: 3 weken is zéker niet te lang! Op Cuba kun je je zo lang vermaken als je wilt. In 3 weken kun je een prachtige rondreis doen en de laatste dagen lekker relaxen aan het strand.

Wat betreft dat strand: ik ben zelf absoluut geen voorstander van Varadero. Als je per se strand wilt, zou ik voor Santa Lucia kiezen, meer aan de oostkant van het eiland (rechts boven Camaguey). Zie bijv. HIER voor wat meer info.

http://www.scuba-addict.co.uk/cubamap.gif

Kijk ook eens op de website van Cuba-Junky, daar staat heel veel nuttige info op en onder andere ook hele mooie tours (klik die link, scroll iets naar beneden en dan vind je "Cities of Departure and Arrival").

Succes! Ik hoop dat je aan deze info wat hebt!

Liefs,
Carolina

April en mei zijn de beste maanden in Cuba, lekker warm, weinig of geen regen en toch niet te warm zoals in augustus.
Als je voor strand, de zon en de fun gaat is Varadero de plaats met zijn vele all in resorts.
Ik heb het jaren geleden éénmaal gedaan maar het was niets voor mij. Het hangt er van af wat je wil als je houd van aan een druk strand of zwembad liggen, animatie, discos en veel drinken en drukte is Varadero de top, een beetje zoals Ibiza. Wat soms een probleem kan zijn: op de all-in hotels in Varadero komt een bepaald publiek af dat enkel komt om uitgaan en overmatig drinken ( ik druk het deftig uit) Vooral de Russen in hotels hebben een slechte naam. Ik zou zoals Carolina suggereerd kiezen voor iets rustiger maar toch even mooi, Santa Lucia? Cayo Largo is ook populair. Ik prefereer de Playas del Este 20km ten Oosten van Havana, maar daar zijn weinig of geen hotels daar komen veel Cubanen en zeker zo mooi als Varadero.
Twee weken rondreizen ? Met georganiseerde tours is dit vermoeiend en je hebt niet de tijd om ergens eens rustig te blijven hangen, vergeet niet het is vacantie. Ik zou mij beperken tot enkele plaatsen. Als je in Varadero logeert kun je Havana, Matanzas en Trinidad doen. Verblijf je meer in het Oosten (Santa Lucia) dan kun je Santiago en omstreken doen.
Varadero naar Santiago is een heel eind per bus, je wilt toch niet dagen in een autobus zitten? Ik heb de verschillende uitstappen per vliegtuig gedaan, maar dat kost natuurlijk. Het beste is je te beperken en later nog eens terug te komen.
Veel plezier
Havanalover