Hallo allemaal! Is het veilig genoeg om met een huurauto van Johannesburg naar Kaapstad te gaan onder twee meiden?
Ja zeker, waarom niet. Gewoon niet met bling bling rond lopen en zichtbaar in de auto hebben liggen.
wanneer gaan jullie??
Hallo
Mits je je aan de spelregels houd wel denk ik!
Creditcard voor de huur op naam van de bestuurder.
Neem een goede verzekering (all in, met glas en banden)
Huur de auto vanaf hier, is goedkoper en print papieren uit en neem mee!
Stop niet bij dingen die je niet vertrouwd
Geen dure spullen mee en zeker niet in het zicht!
Niet in het donker rijden, max 12 uur daglicht daar,
en sommige kleinere wegen hebben soms verraderlijke
potholes en vee op de weg komt ook voor!
Neem rustig de tijd, want het is een gigantisch groot
land dus de afstanden lang!
Er zullen best nog meer dingen zijn, maar veel dingen
kun je zelf bedenken, de mensen zijn straatarm, heel
vindingrijk en kunnen alles gebruiken!
p.s. welke tijd gaan jullie en hoe lang?
Fijne vakantie en veel planplezier
Bedankt voor de tips! We willen rond 22 augustus gaan en dan drie weken in totaal. Waarschijnlijk wordt dat wel een beetje haasten dan of niet?
Hallo
Inderdaad geen tijd in overvloed en nog steeds
zo’n beetje eind van de winter dus zuidelijk kan
het nog erg fris zijn!
Dus dan zou ik zeggen, blijf in het noorden, daar kun
je makkelijk die weken volmaken, beter weer, meer
authentiek dan het zuiden en ga later eens naar
het zuidelijk deel in onze winter!
Mochten jullie toch de hele trip willen doen , overweeg
dan eens om hem in omgekeerde volgorde te doen!
Van koeler weer naar beter en droger weer!
Veel planplezier!
Huur je auto nij sunnycars, die hebben de totale verzekering…en rijd links he.
3 weken heerlijk, maar kies een regio uit en niet het hele land willen zien,dat is echt onmogelijk.
Ik zou in het noorden blijven, daar is het in de winter beter. Maar neem ook warme kleding mee.
Ben nu daar, blijf in 1 gebied, er is zo belachelijk veel te zien!
Rijden is het pint niet. En met gezond boeren verstand is het ook voor 2 vrouwen veilig lijkt me.
Je kan als vrouw daar rondrijden, is niets bijzonders hoor
Hmm ja reisbureaus en meerdere mensen hebben het toch afgeraden ivm de veiligheid
Er zijn zoveel vrouwen die met 2 een auto huren en in Zuid Afrika rondtoeren. Als je op de toeristische paden blijft is er geen probleem. Laten we zeggen dat rondreizen in Zuid Afrika even veilig is als zovele andere toeristische plaatsen. Er kan altijd iets gebeuren, in eender welk land.
Klopt. Sorry maar jullie reisbureau weet het niet. Ik en vele andere vrouwen rijden dagelijks alleen ook langere afstanden. Je moet gewoon echt niet naief zijn.
er zijn zoveel toeristen, ook vrouwelijke, die rond reizen. Zo zwart wit is het echt niet, en geloof die bang makende verhalen niet!
niet in het donker rijden, want het is pikkedonker. En vertrouw altijd op de info, waar je overnacht, die kennen het gebied natuurlijk het beste.
geniet gewoon daar.
Altijd even vragen of die mensen die advies geven zelf al in Zuid afrika zijn geweest. Het is zeker te doen als 2 meiden. Niet twijfelen!!! Gewoon uw gezond verstand gebruiken ivm veiligheid. Leer misschien wel een lekke band te vervangen voor je vertrekt.
Sent from my G620S-L01 using Wereldwijzer mobile app