Tips voor 4 weken Zuid Afrika

Hallo,

Volgend jaar maart/april zijn wij van plan een maand te reizen in Zuid Afrika. Nu lees ik al hier een hoop ervaringen waar ik al van alles mee kan.

Wij willen graag zelfstandig reizen (auto/kamper) huren en gaan reizen. Echter vraag ik mij af of dit veiligheidstechnisch (overvallen / wilde dieren / auto pech) handig is? Iemand ervaringen? Wellicht dat dit erg verschilt per gebied?

Ik vind het ook leuk om met een (georganiseerde) groep te reizen dat er dan meerdere mensen een auto huren en je samen op trekt zodat je het veiligheidsaspect hiermee in de hand hebt.
Als we zo’n reis doen kan je die dan beter al in NLD boeken of bespaar je een hoop geld door zoiets bijvoorbeeld pas in Kaapstad/ J-burg te boeken?

Zuid Afrika is enorm groot, nu vraag ik mij af wat echt de hoogtepunten zijn? Is het ook zo dat je in het Kruger nationaal park met auto’s vol toeristen achter elkaar aan rijdt? Massatoerisme neemt voor mij vaak de hele charme weg van het op reis zijn. Ik ga dan liever naar wat minder bekende plekken maar waar je er meer van kan genieten.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Je kan makkelijk reizen met een huurauto. Is totaal geen probleem, heel veel mensen doen dit dagelijk in Zuid Afrika. Wij jebben alle vele reizen reizen gemaakt zelf en ook in de parken. Ook in de parken met de wilde dieren is net veilig, als je je maar aan de regels houd. Nooit uit de auto gaan, en ramen open . IN Kriger park kan je eruit in de campen, daar staan hekken omheen, je kan daar overnachten, eten, tanken en maar de toilet.
En rijden in ZA is ook geen probleem, nooit lifters meenemen, voor het donker weer in je accomodatie zijn . Geen dure zaken meenemen en laten slingeren in je auto en kamer.

Wat willen Julie gaan zien? Het land is groot en het is zonde om dagen in de auto te zitten.

en lekker met de eigen auto op stap is echt veilig en je bent onafhankelijk en kan overal heen haan en hoe land.mdat gaat zeker niet met een groepsreis.
en als je niet in hoogseizoen, jullie zitten dar niet in, en niet in net weekend in Kruger of ieder ander park ingaan, dan die vele auto,s dat valt mee hoor.

ter plekke kan je tours boeken, maar maak je schema in NL, is een beter idee.mook een auto hiren vanuit NL is beter. Betere verzekeringen en km,s vrij per dag.

ik ga binnenkort weer nieuwe delen in ZA ontdekken en leuke accomodaties bezoeken.

Hallo

In die tijd van het jaar hoef je eigenlijk niets op voorhand te boeken,
lekker najaarsweer en eigenlijk nergens drukte, en mocht je even niet
in een wildpark kunnen overnachten, pak je toch een guesthouse of B&B
net erbuiten!

En zoals Annemieke hierboven al schreef, mits je je aan een paar belangrijke
spelregels houdt zal er weinig gebeuren!

En het rijden in Kruger, zeker als je de onverharde wegen neemt en in dat
jaargetijde is het zeker geen optocht maar eerder erg rustig en zie je nauwelijks auto’s!
Mocht er ergens iets aparts zijn te zien, heb je wel soms een aantal wagens
bij elkaar, want iedereen wil dat zien toch?

Wel belangrijk is om de auto vanaf hier te huren met een all-risk verzekering
met glas en banden!!!
En print de papieren uit en neem ze mee, om verrassingen te voorkomen!

Met een groeps ben je zo gebonden aan het schema en een bus mag ook niet
op onverharde wegen rijden!

Veel planplezier

Wij hebben een paar weken geleden een self-drive gedaan. We zijn een gezin van 4 (48,46,15,11).

Heerlijk!
Lekker je eigen ding doen. En onderweg her en der de “bus toeristen” tegenkomen die dan idd zeggen: " ja dat wilden we eigenlijk ook, maar we dachten dat het gevaarlijk zou zijn". Het is echt niet gevaarlijk.

Onze belevenissen kun je hier lezen. Laat je niet afschrikken door de ellende in de eerste dagen, dat was gewoon domme pech. [emoji56]

http://www.hermanns.nl/Travels

@ Macfocus: Jouw genoemde link werkt nog steeds erg traag tot meestal niet. En als het is gelukt om de openingspagina te openen en je bijv. 8 aug. hebt aangeblikt en gelezen en daarna verder wil, lukt het niet meer. Onderaan de pagina kun je op > klikken naar de volgende dag, maar dan wordt de pagina helemaal niet geladen… Misschien kun je hier nog eens naar kijken? (p.s. wij hebben hier wel snel internet, dus daar kan het niet echt aan liggen.)

Dat is vreemd en jammer, want de site doet het voor zover ik kan zien prima. Ook geen andere klachten gehad.
Wellicht even een andere browser proberen of zo? Mogelijk zit er iets niet helemaal snor in de cache van je browser.

Je ziet wel het nieuwe design (Witte pagina’s)? Zo niet dan is het zeker een cache verhaal.

Anyway, ik zou even proberen om als de pagina geladen is de volgende toetscombinatie te gebruiken.

Control-F5

ed&maaike de site van marcfocus was ik gisteren nog op. en werkt goed.
super mooi verslag blijft het.

groet Annemieke

Probeer later wel weer eens als ik meer tijd heb. Zal wel aan mijn pc liggen.

Leuk verslag Macfocus

We kennen het hele gebeuren daar, maar blijft toch leuk om eens
van een ander te lezen, hoe die dat beleven!

Las ook van de geldproblemen de eerste dag bij de tolpoort!
Dat is ook een van de redenen waarom ik er ook bijna elke
keer bij zet, pin op het vliegveld met je gewone bankpasje dat
je hier ook gebruikt, voor een natje en een droogje onderweg
en voor de bijna niet te vermijden tolpoorten!

En misschien nog wel veel belangrijker: huur de auto hier en
neem de all-risk verzekering inclusief banden en glas en print
de papieren uit en neem deze mee!!!

Je huurt (bijna) altijd via een onderverhuurder en komt daar
bij de grote jongens en die lijken soms niet te weten of kunnen zien
dat je alle verzekeringen al afgesloten hebt en willen je zo nog
een keer extra belasten met extra’s !

Nogmaals, leuk verslag!

Dank je wel Peter,

Ik heb het verslag in eerste instantie gemaakt voor het thuisfront en om zelf bij te houden wat we allemaal gedaan en beleefd hebben. Je vergeet het zo snel, en dat is jammer.

De tolpoort geldproblemen zijn ontstaan door de vertraging en alles wat daar dan bij komt kijken. We wisten het nl. wel…
Voor wat betreft de autohuur en verzekering die hadden we idd in nl. geregeld. Gelukkig maar! Vandaag toevallig de bevestiging gehad van de verzekeraar dat ze het geld gisteren hebben overgemaakt ; ) Dus dat probleem is getackeld.

Nu British Airways nog eens najagen, want dat schiet niet op.

Ik heb inmiddels een redelijk mooi reisschema in elkaar gezet.
Vanuit de omgeving van Nelspruit wil ik door naar Clarens (omgeving drakensbergen). Echter is dit best ver rijden. Ik kan eigenlijk geen leuke locatie voor een tussenstop/overnachting vinden. Iemand hier tips voor? Vanaf Clarens wil ik westelijk om Lesotho heen richting Hodgeback en dan een tussenstop maken in Aliwal Noord. Iemand ervaring met deze route en locatie. Wellicht nog leuke tips.

Inderdaad een flinke rit, de kortste weg toch nog zo 550km!
Met meest tweebaans weg goed voor een uurtje of 8 zeker!

Maar wat betreft de eventuele overnachting zou ik me niet al
te druk maken, in de grotere plaatsen en dorpen zijn altijd wel
B&B en/of Guesthouses te vinden, zeker die tijd van het jaar!

Leuk plaatsje trouwens Clarens, vergeet als jullie daar in de buurt zijn
zeker niet het Golden Gate NP. zeker goed voor een dag, echt de moeite
meer dan waard!

veel planpleziet