Veiligheid

Wij zijn twee zestigers. Mijn vriendin was ooit woonachtig in Glencoe en op haar veertiende naar Belgie gekomen. Zij droomt ervan om haar vroegere vriendinnen terug te zien. Haar man reist niet zo graag zomin als mijn man.
Is het mogelijk en veilig voor twee vrouwen om alleen door Zuid-Afrika te trekken. Ik ben reizen gewoon, zij niet. Hoe beginnen we best aan de voorbereiding. Waar logeren? Welke plaatsen mijden? Is er mogelijkheid een begeleide rondreis te maken met een verlenging om haar vrienden te gaan bezoeken? Fly en drive boeken of rondreis?

Je kan hier goed en veilig reizen. Gewoon je common sence gebruiken en reizen als het donker is.

Overnachten kan je overal de B_B´s en hotel hebben goede veiligheid. Niet zelf in de townships gaan lopen-rijden.
Natuurlijk kunnen jullie voor een fly/drive reis kiezen en dan bij de familie nog langer blijven.

men rijdt hier links, vele wegen zijn goed, maar nu met de regens zijn er vele gaten in de wegen. (Noorden).
Haal reisbrochures op en kijk daarin of vraag raad aan een reisburo. Of zoekt via Google.co.za
Of vraag specifiek hier dingen op dit forum.
Wanner willen jullie gaan en wat willen jullie zien en in welk gedeelte van Zuid Afrika.

suc6

Het is net zo goed mogelijk om voor 2 vrouwen-zestigers- veilig door Zuid-Afrika te reizen als andere reizigers.
Voorbereiding: bepaal eerst hoe lang je wilt gaan, en welke delen van dit land je graag wilt zien.

Vervolgens kun je via internet kijken naar aantrekkelijke vliegtickets, bijv. op www.expedia.nl of www.vliegwinkel.nl (er zijn er velen, dit zijn een paar voorbeelden). Dan ga je kijken naar je vervoermiddel, en ook hier kun je via internet je auto boeken: www.avis.co.za of www.budget.co.za

Wil je graag georganiseerd dan kun je eens surfen op een aantal reisorganisaties en bij hen informeren naar de mogelijkheden om hierna te verlengen.

Fly & drive bied meer vrijheid, maar je kunt ook de meeste van je overnachtingen vooraf al vastleggen. Kijk dan op www.wheretostay.co.za .

Georganiseerd is vaak gezellig maar je zit wel vast in een bepaalde stramien.

De keuze georganiseerd of op eigen houtje zul je zelf moeten maken. Succes ermee :dag:

Groetjes uit de bush,

Corné van Dongen.
Amukela Game Logdge.

www.amukela.com

Hallo Annemieke
Naar ik aan neem is dat toch een vergissing reizen in het donker.Mijn advies is zorg dat je voor het donker op je logeer adres bent. Groetjes Jan

Inderdaad, NIET reizen als het donker is.

Je kunt hier alleen rijden in het donker als je bekend bent.

Wij rijden bij ons in de omgeving vaak in het donker en dat is geen probleem.

Donker is donker hier, weinig tot geen straatverlichting en veel mensen lopen langs de weg en soms ook dieren.

:zon02::zon02:

Ik ben met mijn ouders naar Zuid-Afrika geweest in 2009. Het ligt heel erg aan de plaats of je zelf iets kunt ondernemen. Wij hebben in Port Elizabeth en in Stellenbosch zelf rondgelopen door de stad of over het strand. In Johannesburg en Durban raad ik dat absoluut niet aan. Wij hadden een privéchauffeur die precies wist waar je heen kon alleen en waar niet. Wij hebben toen af en toe een alternatieve route genomen vanwege de veiligheid.

Je hebt plaatsen in Johannesburg waar je gewoon kan lopen, Sandton, Melrose ,Rosebank etc.

Bij ons kan je ook gewoon lopen, Elke ochtend zie je mensen met de honden wandelen, trimmers en niet te vergeten heel veel ruiters te paard.

Ook in Kaapstad kan je niet overal zomaar rondlopen.