huurauto door costa rica en vraag over bezoek aan tribes

hallo!
ik ben samen met mijn vriend een reis aan het plannen naar Costa rica
we willen een auto huren 4x4 en daarmee rond gaan rijden.
onze route is als volgt:
san josé
arenal en monteverde
via jaco naar manuel Antonio
daarna door via marina ballena en dominical naar corcovado
van corcovado naar de pacifische kust en daar tortuguero en Puerto viejo bezoeken

ik heb enkele vragen waar ik heel graag antwoord op wil. we gaan het helemaal zelf doen (dat is in ieder geval de planning)

  • waar kunnen we zelf een inheemse stam bezoeken? of vanuit waar (ongeveer op de route) kunnen we een tourtje boeken?
  • welke wegen zijn onveilig om te rijden en is er en alternatief? ik heb gelezen dat je het beste per boot naar drake bay kunt gaan om corcovado te bezoeken. maar is het met de auto ook te doen? mijn vriend is chauffeur van beroep en heeft ook in het buitenland ervaring met bergen enz. we willen trouwens niet in het regenseizoen gaan.
  • waar ligt de bekende krokodillen brug waar je krokodillen kunt zien die beneden in de rivier liggen?
  • kun je in corcovado een trip naar cano Island boeken en hoe duur is dat? (zonder overnachting, alleen snorkelen) of zijn er ook andere mooien plekken om te snorkelen?
  • kun je in marino ballena een trip boeken om dolfijnen/walvissen te zien en wat is de prijsmarge
  • wat is de uitvalsbasis voor een trip naar tortuego
  • hoeveel dagen denken jullie dat we ongeveer kwijt zijn? we willen 15 tot 22 dagen gaan ivm vakantiedagen. we willen niet overal overnachten, als we een korte stop maken in bijv. jaco of dominical zijn we ook al blij. ook in manuel Antonio willen we maar 1 overnachting omdat we langer in corcovado willen blijven. san jose hoeven we niet te zien. we zijn meer natuurmensen dan stadmensen.
  • op google maps kun je een routebeschrijving doen en dan staat er bijvoorbeeld 1 uur rijden. maar dit is niet betrouwbaar toch? er word niet gekeken of het een slingerige weg is e.d.
  • wat zijn ongeveer de prijzen van excursies naar de schildpadden in tortuguero, skywalk en canyoping in monteverde en surfplankverhuur (zonder les)?
  • weet iemand een goede reptielen farm/dierentuin onderweg?
  • we willen niet vastzitten aan dag 1 daar en dag 2 daar. we willen graag onderweg onze (goedkopere hostels uitzoeken, ik heb al wel wat prijzen en adressen opgeschreven voor onderweg. denken jullie dat het wel belangrijk is om vantevoren te boeken of zijn er overal wel hostels met plaats?
  • ik heb gehoord dat je tot 90 dagen met een normaal rijbewijs kunt rijden en daarna pas een internationaal rijbewijs nodig hebt. klopt dit?
  • weet iemand een goed autohuurbedrijf? als je op bijv europcar een auto boekt op internet is het dan goed? we willen het allemaal zo goedkoop mogelijk houden maar ene huurauto spreekt ons aan omdat we dan alle vrijheid hebben om uit te stappen. we willen het goedkoop ouden maar belangrijker nog is natuurlijk dat alles goed is.
  • benzine prijs bij alles wat ik google is anders. de ene zegt 1 dollar de andere 1,50.heeft iemand ervaring hiermee?

vragen genoeg dus.
hopelijk kunnen jullie mij helpen met het beantwoorden

mvg sandra

Je kunt de Boruca indianen bezoeken net ten noorden van Palmar Norte. Je kunt hier zelf naar toe rijden.
Ook kun je de BRibri indianen bezoeken vlakbij Puerto Viejo de Talamanca.
Je kunt inderdaad beter de boot nemen van Sierpe naar Drake dan met de auto te gaan.
Je moet een aantal rivieren passeren, ook in de droge tijd, en je autoverhuurder geeft aan dat je daarvoor niet verzekerd bent.
De Tarcoles brug ligt vanaf San José zo´n 15 km voor Jaco. Hier zie je krokodillen onder de brug.
Je kunt in Drake Bay een snorkelexcursie boeken naar Caño. Op het eiland Caño kun je niet overnachten.
De prijzen liggen tussen de US$ 65 en US$ 100 p.p. Vanaf Sierpe tussen de US$ 70 en US$ 110 p.p.
Je kunt in Uvita een trip boeken om de walvissen en dolfijnen te zien. De beste tijd is augustus september.
Maar ook in januari februari kan dit. De kosten liggen tussen de US$ 50 en US$ 80 p.p.
Je moet rekenen dat je gemiddeld zo´n 50 km/uur kunt rijden. De trip van San José naar het zuiden gaat
een stuk sneller, maar naar Monteverde is het weer langzamer.
Vanuit Tortuguero kost een trip naar de schildpadden US$ 30 p.p.
Schildpadden zijn er vanaf juli tot oktober.
Je hebt geen internationaal rijbewijs nodig voor Costa Rica.
De benzineprijs varieert de laatste tijd nogal. Maar dat is in de hele wereld. Nu is de prijs ongeveer US$ 1,25

Johan
www.costaricaopmaat.nl

vaak horen wij slechte berichten over europcar met name dat gasten lang moeten wachten en dat de gevraagde auto dan niet beschikbaar is. Dit gebeurt met name in het hoogseizoen. In het zuiden zitten nog de Bribri stam. Jullie hebben heel wat vragen, koop een goed boek over Costa Rica of kijk ook eens op de prikbordpagina van Costa Rica en veel antwoorden kunnen jullie daar vinden.
De hoofdwegen zijn over het algemeen wel goed de binnenwegen vaak van gravel met kuilen maar je kunt toch niet hard rijden gem. 45 km/u In de avond rijden is een stuk lastiger, geen verlichting en veel mensen lopen , fietsen en met de brommer zonder licht. Tel op een $100 per dag dat je die kwijt bent ( zonder autohuur)
De toers zijn vrij prijzig in Costa Rica en een beetje afhankelijk van waar je bent in de toeristen plaatsen betaal je meer als in de minder toeristische plaatsen.Hier betaal je voor rafting $60 en dat betaal je ook voor Canopy. In tortugeuro is het een en ander aan het veranderen helaas wordt het er steeds duurder. Costa rica is een grote dierentuin dus zonde als je naar een echte dierentuin gaat, die zijn er wel. Je kunt een hoop vinden op internet en op de startpagine costa rica.

succes ermee.