Van 24 december t/m 9 januari gaan mijn vriend en ik voor 2,5 week naar Mexico!
Op de 26e pakken we een binnenlandse vlucht van Mexico City naar Cancun. Vanuit hier willen we met een huurauto richting Campeche gaan.
Nu is mijn vraag: heeft er iemand een idee bij welke organisatie ik een 4WD (ik ga ervanuit dat ik deze nodig heb, correct me if I’m wrong…) kan huren in Cancun, met als eindbestemming Campeche?
je hebt echt geen 4x4 nodig voor de genoemde route. Alles is goed bereikbaar en goed geasfalteerd. Hooguit de topes (drempels) kunnen op onverwachte plaatsen opduiken, dus als het niet nodig is, rijden in het donker vermijden.
Ik zou voor de bekende verhuurders gaan. Let er wel op dat je met drop-off kosten komt te zitten, welke vaak snel gelijk aan een aantal dagen huur zijn.
Bedankt voor de reactie, super dat we geen 4WD nodig hebben, dit wordt een stuk makkelijker zoeken!
Welke maatschappijen moet ik wel, of juist niet, benaderen?
Ik heb geen ervaring met verhuurders in Mexico (ben een “busser” ;)), maar zou, zoals ik aangaf, met een bekende in zee gaan. Zoek anders op goegel eens naar recenties.
Ik weet waarom, maar ik was er gewoon vanuit gegaan dat jullie de route aan de westkant van Yucatan zouden doen…
Alle plekken zijn met een gewone auto bereikbaar, maar bij Punta Allen twijfel ik wel een beetje. Ligt denk ik ook aan het weer van de tijd voor je trip. Wellicht ter plekke uitvogelen?
Ik kan je ook Mahahual aanbevelen. Leuk plaatsje, recht voor het Chinchorro rif en niet te ver van Xcalak.
Punta Allen is beslist niet te doen met een gewone auto. Zelfs met een jeep kost het je zo’n 2,5 uur om van Tulum naar Punta Allen te rijden (heel veel gaten en bobbels in de weg). Vlak onder Tulum houdt de geasfalteerde weg op en is het een een bobbelig zandweggetje waar je maximaal 30 km p/u kan rijden (en grote stukken moet je zelfs stapvoets).
Verder is de snelweg tot aan Bacalar van goede kwaliteit. Vanaf Bacalar landinwaarts is de snelweg lang niet overal even goed. Let op voor gaten in de weg en de topes (drempels) die je soms op de meest vreemde plaatsten tegenkomt en welke niet altijd even goed staan aangegeven.
Zoals Roberts al aangeeft: beslist niet in het donker rijden!!