İk woon sinds februari dit jaar in Turkije betaal elke maand 500 tl hebben we 2 slaapkamers groot balkon nieuwe keuken met uitbouw grote badkamer en 2 toiletten water is hier gratis betalen alleen stroom
Onze woning is voorzien van airco en centrale verwarming
Het is mooi wonen hier we hebben zee zicht en zien elke dag het Griekse eiland Lesbos liggen
Beste Maaike
Waar woon je dan precies? 500 TL per maand is namelijk niet duur voor zo’n appartement als jij beschrijft. En hoe heb je je huidige woning gevonden?
Alvast bedankt!
Maaike
Wij zijn van İstanbul naar akçay verhuist daar woont een oom van mijn man
İn de zomer is het hier zwaar om een huis te vinden
İn februari hebben we rond gekeken en veel gevraagd
Maar voor Akçay is het nog best duur maar we wonen gemeubileerd anders betaal je rond de 400 tl
Kijk goed rond op internet zo zijn wij ook begonnen met de eerste woning we zitten trouwens in het zelfde blok alleen nu vier hoog met uitzicht op zee en de woning is verbouwd en we betalen net zoveel als in die vorige woning wat ons absoluut niet beviel
Groeten Maaike
Mensen die een appartement, volledig gemeubeld, zoeken voor een langere periode in de regio Side stuur maar gerust een bericht. Dit kan per maand, per jaar, per … Vragen staat vrij.
Hallo Allemaal,
weet iemand wat je betaald in gumbet voor een appartement? het liefst gemeubileerd, voor ong 5 maanden.
Ik weet niet of deze topic nog gevolgd wordt, maar weet iemand wat ÜFE en TÜFE exact zijn? Ze hebben te maken met de index als ik het goed begrepen heb, maar welke van de twee bepaalt de indexaanpassing voor de huurprijs.
En is het de gangbare praktijk in Turkije dat het Emlak kantoor een maand huurprijs als commisie vraagt aan de huurder? Mij leek het altijd logischer dat de verhuurder de commissie betaalt.
Groeten,
Jan
hallo
wij zoeken een woning in side met 3 slaapkamers en mag gemeubileerd zijn.
kun je me vertellen wat hier de huur van is voor een piriode van 6 tot 12 maanden
gr peter
hallo Mickey,
Wij verhuren alleen woningen rond Alanya en hebben helaas geen woningen in Side.
Wensen een goede zoektocht voor de plaats Side.
MVG
Turkish Holiday Rentals
Wij hebben een appartement op het oog in Antalya, Konyaalti, 500 TL per maand. Ziet er geweldig uit… Gaan in de zomer kijken.>>>
Nog geen werk voor mijn Turkse man, maar denken jullie dat we het op zijn salaris alleen zouden kunnen redden? (b.v.k. loodgieterswerk). Wat zouden we aan boodschappen kwijt zijn (+2 jonge kinderen)?. Niet te luxe hoor!
Dank je.
En is het de gangbare praktijk in Turkije dat het Emlak kantoor een maand huurprijs als commisie vraagt aan de huurder? Mij leek het altijd logischer dat de verhuurder de commissie betaalt.
İn reactie op 2 berichtjes…
Als huurder betaal je idd de gage van de bemiddelaar, zelfs in veel gevallen (meestal als je ondernemer bent) betaal je de inkomstenbelasting (STOPAJ) van de verhuurder over het door jouw gehuurde (bedrijfsruimte). Mits natuurlijk het verhuurde is opgegeven bij de belasting, 1 pand is vrij, meerdere met opgegeven worden.
Antalya Konyaaltı 500 lira pm is niet veel, als je kijkt op Emlaknet.com bijvoorbeeld zie je dat deze prijs voor de kleinere woningen of minder goed bereikbare buurten wordt gevraagd.
Loodgieterswerk verdient hier niet veel, dan is 500 lira een hele hoge huur.
Denk niet dat een loodgieter boven de 1000 lira komt en dan met 2 kindjes…
Jonge kinderen schrijf je, dan neem ik aan dat ze nog niet naar school gaan, met je 500 aan huur,
Geef hier een ongeveer berekening aan huishoudkosten pm…
zeg 30 lira kraanwater,
drinkwater 1 damacana (19lt fles) per 3 dagen(in de zomer) is 6 lira (x10=60 lira drinkwater per maand)
80 lira elek.(reken ik geen airco)
1 gasfles kost 73 lira (gaat er toch wel 1 door pm. met 2 kindjes denk ik), vlees kost gemiddeld 23 lira de kilo…
(gsm)telefoon/internet aansluiting 60 lira (vast tel. of int.net via glasvezel of gsm is bijna allemaal rond die prijs, kan een 10 of 20 lira verschillen)
Ik zou kijken voor goedkopere woning, ander werk of zelf bij gaan werken anders wordt het toch wel krap.
Kijk eens op de door mij genoemde woningsite, kies Konut, Kiralık, Antalya, Konyaaltı en dan Fiyat aralığı (Prijs tussen), vul in 200 en 400, je ziet dat het goedkoper kan als 500 Lira. Natuurlijk moet je wel zelf kijken, woningen kunnen uitgewoond zijn of geen uitzicht hebben.
ik ben zuiniger met een gasfles, wij zijn gemiddeld met zijn 4-en en wordt ook op zijn turks gekookt, maar zonder hele dagen de thee-pot, ha ha!
ik doe 5,5 maand met een fles van die prijs! scheelt weer iets!
Dat is niet duur waar wonen jullie precies? Ons doel is maart, april vast in si de te gaan wonen, we willen huren en verder genieten van al het moois wat side te bieden heeft. Alle tips zijn welkom groetjes yvonne en danny:wereld:
Dik 5 maanden, dat red ik nooit!!
Wij zijn met 2en en ik deed voorheen als ik iedere dag kook (heb nu doğalgaz) 2,5 maand met een fles (ook zonder thee), in de winter met het gebruik van de houtkachel erbij deed ik er wel 6 maanden mee.
Ik vind het knap hoor 5,5 maand, gas is tenslotte duur genoeg!!
In Side kan je vanaf 450/500 Lira een 3 kamerwoning huren in de blokken tegenover de zaterdagmarkt achter het schooltje.
Wijk Kemer (aan de andere kant van de markt) is ook vergelijkbaar maar zitten ook dames van het nachtleven.
De Sites zijn goed bewaakt, meer kans op mede buitenlandse buren, vaak zwembad, maar ook duurder, tot 1000 lira pm aan toe.
Manavgat is goed te doen vanaf 450 Lira en heb je de beschikking over een auto en hou je van landelijk kan je huren in de omliggende dorpen (op 7 km van het strand Side/Kumköy) vanaf 250 Lira tot achterlijk duur (1000 pond of meer)in het luxe wijkje Üst Seki, (maar dan heb je ook wat…)
dank je Sideli!
op zich vallen de kosten mij mee (boodschappen zoveel mogelijk op de markt doen, niet te veel vlees); ander werk zoeken dus. dan moet hij toch maar weer het toerisme in of iets van guest relations… kent ned, duits en engels (en turks natuurlijk). ik zal toch eerst turks moeten leren voordat ik werk kan vinden (bv vertaalwerk in ziekenhuis).
Qua plaats gaat onze voorkeur toch nog steeds uit naar Marmaris (waar hij ook (vele) jaren heeft gewerkt en zijn connecties heeft, zeer handig). moeilijk hoor! inboedel moet daar ook nog gekocht worden (2e hands), want spullen verhuizen is veel te duur.
heb je al geinformeerd wat het verhuizen van de inboedel’zou kosten, ik weet nig niet goed hoe ik daar een antwoord op kan krijgen
een vriend van ons kiest voor 5 kubieke meter voor 1600 euro… weet niet welk bedrijf.
Op diverse forums vind ik bedragen van 6.000, 10.000 euro (bv container- schip) + denk nog aan alle douane-papieren… het is maar net hoe goed de spaarpot gevuld is… haha. wij kiezen voor daar 2e hands kopen, evt. via “sahibinden”. Stukje bij beetje kopen.
zal mijn bedje wel gaan missen…!
oei wat een prijzen , ja dan maar tweedehands , dat gaat dan beter koop zijn , als je nog tips hebt,'laat het maar weren ons doel is maart om dan in turkeije te wonen, groetjes yvonne
wij febr/mrt …
via google: bijv. trefwoorden: internationaal verhuizen, container, zijn heel veel sites.
sommige kleine lichte spullen stuur ik vantevoren per post, denk ik.
kijk je ook op andere emigratie sites? bv turkije-hulp?