hulp reischema - 2 weken Thailand- 20dec/ 4jan

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kimberly. Ik studeer de opleiding pedagogiek en ga vanuit mijn opleiding een project doen in Thailand. Ik ga 5 weken een project doen in Kuraburi waar ik samen met nog 2 anderen Engelse les ga geven. Van 15 november 19 december.

Uiteraard gaan wij daarna nog even Thailand verkennen, zelf ben ik afgelopen zomer al in Thailand geweest en dat is me prima bevallen. Toen georganiseerd een rondreis gemaakt, maar nu wil ik graag samen met een andere meisje zelf gaan rondreizen.

In de weekenden tijdens het project zijn we vrij en willen we het zuiden verkennen:

  • Excursie naar Khao Sok
  • Snorkelen op Ko Surin of Ko Similian -> 1 of 2 dagen in tentje slapen
  • Fullmoonparty Kho Pha Ngan -> in dat weekend ook Ko Samui of Ko Tao bezoeken
  • Dag Phuket en dag Kho Phi Phi

Dit is ons reisschema tot nu toe voor de rondreis van 19 of 20 december tot 4 januari:

Dag 1: 19 of 20dec -> Nachttrein vanaf Surat Thani naar Bangkok (deze wordt dan 19 dec)
Bus vanaf Kuraburi naar Bangkok ( dit wordt 20 dec, aankomst smorgens 21 dec)
Dag 2: Bangkok -> Wat Pra Keo, Wat Po, Wat Arun
Dag 3: Bangkok -> fietstocht (bangkok biking of co van kessel)
Dag 4: Van Bangkok naar Siem Reap met de bus (bv. Wintour)
Dag 5: Siem Reap
Dag 6: Siem Reap
Dag 7: Van Siem Reap naar Bangkok met de bus (evt. nog rondlopen in Bangkok)
Dag 8: Van Bangkok naar Sukothai met de bus (mogelijk tussenstop in Ayutthaya)
Dag 9: Sukothai bezoeken met fiets
Dag 10: Van Sukothai naar Chiang Mai met de bus
Dag 11: Chiang Mai –> Doi Suthep/ fietstocht
Dag 12: Chiang Mai –> Bergstam bezoeken/ of Chiang Mai Zoo/ of naar Chiang Rai White Temple
Dag 13: Chiang Mai –> Olifantenkamp bezoeken
Dag 14: Van Chiang Mai naar Bangkok met de nachttrein vertrekt 16.00
Dag 15 Aankomst Bangkok tuusen 9.00/12.00… 19.00 vertrekken naar Amsterdam

Nu heb ik nog enkele vragen:

  • Tips of opmerkingen over het reisschema? Het drukke programma is een bewuste keuze.