Thailand januari 2011!

In januari vertrek ik ruim twee weken naar Thailand. Na heel wat gewik en geweeg ga ik vrijdag hoogstwaarschijnlijk de tickets boeken bij 333travel (Emirates). Het is voor ons de eerste verre reis, dus we hebben gekozen voor een rondreis in een rustig tempo met verblijf in middenklasse hotels.

Het concept reisschema (met dank aan zeer nuttig advies van Dave!) is als volgt, we horen graag de mening van de experts!!

10/1 Vertrek vanuit Düsseldorf met de Emirates
11/1 Aankomst in Dubai (6:00) - Dag ter besteding in Dubai - Vertrek naar Bangkok (23:00)
12/1 's Ochtends aankomst in Bangkok (Eastin): Rusten en acclimatiseren
13/1 Bangkok: enkele bezienswaardigheden (Grand Palace etc.)
14/1 Bangkok: fietstocht (?)
15/1 Bangkok: dagtrip Ayutthaya (?)
16/1 Bangkok - nachttrein naar Surat Thani
17/1 Surat Thani - Ko Samui
18/1 Ko Samui
19/1 Ko Samui
20/1 Ko Samui
21/1 Ko Samui - Ko Phangan
22/1 Ko Phangan
23/1 Ko Phangan
24/1 Ko Phangan
25/1 Ko Phangan - Surat Thani - Bangkok (binnenlandse vlucht)
26/1 Bangkok
27/1 Bangkok - Dubai - Düsseldorf

Misschien is het beter om eerst door te reizen naar Ko Phangan om zo de Full Moon Party mee te pakken en af te sluiten op Samui. Is dat de moeite waard?

Globaal hebben we de reis op 1500 euro pp begroot (incl. vlucht á 735,-). Op de heenweg zou een kortere tussenstop in Dubai ook mogelijk zijn, maar op deze manier hebben we toch de kans om deze bizarre stad even te bekijken. Iemand hier ervaring mee? Als het echt niet de moeite waard is kunnen we misschien maar beter meteen doorvliegen…

Advies en opmerkingen zijn van harte welkom!!!

Alvast bedankt…

ik zou in jou geval eerst naar koh pha ngan gaan, full moon is wel leuk om een keer mee te maken, maar vnaf samui gaan er ook speedboten naar de party en weer terug deze gaan de hele avond/nacht

Ik zie dat je terug vliegt vanaf surathani, als je met air asia vliegt en je heb de vlucht van 15.40 dan moet je al de boor van 7.00 am hebben. vlieg je 's ochtends dan zul je of de nacht boot moeten nemen of 1 nacht in suratthani moeten slapen.

vanaf samui gaan er meer boten naar het vasteland, elk uur vanaf 6 uur 's ochtends.

laat anders ff weten hoe laat je vliegt vanaf surat kan ik je zeggen hoe laat je zou moeten vertrekken van koh pha ngan

hoi,

ik zal deze periode normaal ook in thailand zijn ,

mocht je samen of gedeeltelijk samen willen reizen laat dan gerust iets weten ,

ik ben er al meerdere keren geweest dus heb wat ervaring daar

grts dd

Baco waneer in januari is de full moon party?

Hier kan je het schema vinden: