Hulp nodig bij route/eiland bepaling

Slimme route ??

Ik heb een vraag over de route die we hebben uitgezocht naar Zuid Thailand.
We hebben maar 16 dagen (waarvan 1 dag vlucht heen, en 1 dag vlucht terug) vanwege onze huisdieren in Nederland.
We zijn dus maar 14 dagen lijfelijk in Thailand.
En we gaan ook nog eens voor het eerst.
Dus zoveel te zien, zoveel te kiezen.
Na veel inlezen en reisverslagen en tips zijn we tot de volgende route gekomen.
( zie hieronder)

Hier is onze route.

Vanuit Kuala Lumpur komen we aan op Phuketairport.

dag 1 en 2 : Rond Phuket ( relaxen en acclimatiseren na vlucht )
dag 3 / 4 en 5 : Khao Sok National Park > elephant hills camp
Via Surat Thani met boot naar KOH TAO
dag 6 / 7 en 8 : KOH TAO.
Dan met boot naar Koh Samui en gelijk die dag door met binnenlandse vlucht naar Ko Chang eiland
Dag 9 / 10 / 11 /12 / 13 op Ko Chang
Dan weer met vliegtuig ( vanuit Trat ?? ) naar Phuket airport.
1 overnachting in buurt van Phuket/airport en dag erna naar huis.

Mijn vraag is :
Is deze route niet wat te omslachting ?
Het lijkt er op dat we wel veel reizen, zo te zien.
Mijn vraag is ook :
Is dat allemaal te doen, ik ken de reistijden en afstanden niet zo goed.

Het liefst willen we KHAO SOK en KO CHANG er zeker in hebben.

Maar wat denken de mensen die hier al geweest zijn ?
Graag tips :
Is het idd omslachtig wat we willen doen in zo’n korte tijd ?
( we nemen tenslotte 2 x een boot, en 2 keer een binnenlandse vlucht in 14 dagen )
Of is het allemaal wel te doen ?
En als je iets zou laten vallen, is het dan Ko Chang, omdat dat het meest uit de route ligt ?
Of zeggen jullie :
Nee Ko Chang is prachtig , laat dan Koh Tao maar vallen ?
We willen een beetje een mix tussen leuke tentjes en restaurantjes
( iets toeritisch en levendig, maar zeker ook een paar dagen rust en natuur )
Vandaar onze keuze : Khao sok, Ko Tao, en Ko Chang

Het is zo moeilijk, omdat ik niet goed de reistijden en afstanden kan inschatten,
als ik een kaart/map voor me heb.

En dan nog een 2e vraag : over verblijf dit keer :
We gaan op de bonnefooi qua hotels, al heb ik natuurljk wel wat hotels vergeleken en opgeschreven in welke we het liefst willen verblijven.
Mijn vraag is :
We willen 100 % zeker kamperen in het ELEPHANT HILLS CAMP in khao sok.
Is het dan slim om DAT alwel vast van te voren te reserveren ? ( in geval ze volgeboekt zijn )
Of zeggen jullie : Nee, ook dat kun je beter daar reserveren/boeken?
Ben zo bang dat ze vol zijn en we er niet terecht kunnen in die 14 dagen

Graag advies

Als je niet gata duiken zou ik Koh Tao laten schieten ten gunste van bijvoorbeeldx Koh Phangan (behalve als je tijdens de full moon party gaat). En waarom Koh Chang? Er zijn leuke plekken waar je veel minder ver voor hoeft te reizen. Je kunt je zelfs afvragen of Phangan handig is, je kunt ook aan de Andaman kust blijven.

Dank voor de snelle reactie. De bekende eilanden rond krabi/phuket (zoals phiphi etc ) leken ons iets TE toeristisch. Dat zou KoChang veel minder hebben, zegt men. Dus mooier/rustiger. Vandaar. Het blijft zo moeilijk aangezien natuurlijk alles prachtig is.
En ons al zo ingelezen in Ko Chang dat het moeijlijk is er afstand van te doen.
Maar als het idd te omslachtig blijkt moeten we mischien toch maar onze plannen wijzigen ?
Maar ja…waarheen zonder over TE veel toeristen te vallen ? Thats the question haha.
Bedankt voor je snelle reactie van net. :slight_smile:

Als je op phuket landt dan zou ik zeker niet naar koh chang gaan in die 14 dagen. Je bent gigantisch veel reistijd kwijt, ik zou de focus leggen op phuket/ krabi en de eilanden in de omgeving. Eventueel combineren met koh phangan of koh tao en khao sok.

Wil je perse naar koh chang dan zou mijn advies zijn om koh tao en khao sok over te slaan.

Reizen over land kost veel tijd, vliegen ook als je inchecken etc meetelt, en dan heb je ook nog vaartijd en het is nooit zo dat alles perfect op elkaar aansluit.

Bedenk me net iets, of je zou Koh Chang in de Andaman Zee moeten bedoelen, ten noorden van Khao Lak. Je zou naar Koh Lanta kunnen, of een van de eilanden bij Trang.

Thank so far. Ja denk dat ik (het grote eiland) KoChang maar laat schieten. Te omslachtig en te ver. Jammer.dat wel ! Denk nu dan maar aan zoiets als phuket eerste dagen dan khao sok en daarna ko tao en phangan . Dan terug naar phuket voor 1 nacht in buurt van airport en naar huis. Klinkt allemaal veel makkelijker . Nog enig idee iemand voor een ander mooi eiland/gebied ipv phangan ?
Is kao lanta wat ? Of dan toch maar krabi boven phangan island ?
Heb nu dus ongeveer 4 dagen over voor een andere optie dan Ko Chang?
Thanks beide voor nu :slight_smile: