Goa is heel leuk om te bezoeken, veel mooie natuur, is aan het strand, je geniet van de frisse lucht en klimaat, en zo zijn er ook veel andere buitenlanders/toeristen.
Mysore krijg je heel lekkere eten, das een sterke aanrader als mooie Indiase gerechten jou aanspreken, dit allemaal omdat het relatieve korte afstanden betreft kan je doen via toerbus, het is makkelijker dan naar de luchthaven gaan en ook goedkoper.
Kerala weet ik niet zoveel over behalve dat er veel heuvels daar zijn (nilgiri mountains) als ik me goed herinner.
Bangalore is de IT-stad (informatie technologie). Daar is alles modern, het is een van de schoonste steden in heel India (naar Indiase standaarden dan), en ook minder chaotisch. Ook heb je daar Westerse bedrijven en zo, ook wel een aanrader, maar de prijs kunnen een hier een tikje hoog zijn.
Wat betreft minder hectische steden, ik denk dat je het fijn doet. Dit is iig wel minder druk dan bijv. Chennai or Mumbai of Delhi, daar kan je zelfs door het verkeer niet heen.
Wat betreft tourbus zoek een goede operator voordat je gaat, zo zijn er vele die AC-coach aanbieden (dat is echt een MUST), je wilt niet doodzweten op reis, het kan namelijk behoorlijk heet worden in een voertuig waar de zon doorheen schijnt.
Meestal zullen de bestuurders jouw ook van informatie voorzien.
Een ding moet je onthouden: In India, ben niet bang om mensen vragen te stellen! Dat is namelijke de enige manier en de gangbare om informatie te vinden, ben ook niet schuw om onbekenden aan te spreken.
Het enige probleem dat je mogelijk zal hebben is de communicatie zonder de lokale taal te kennen, en niet iedereen spreekt Engels, maar wel de hoger opgeleide mensen en zeker mensen uit hotels, toeristische plaatsen, sommige reisgidsen e.d.
Veel plezier!