Hulp graag!

Wij willen met zn tweeen naar Bangalore, Mysore en Kerala en/of Goa.
we hebben hiervoor maar 2 weken (volgende maar alweer!)

een paar vragen:
Hoe moeten we dit vanuit NL doen, via reisorganisatie of zelf?
Moeten we de vluchten dan nu al reserveren, inclusief de binnenlandse vluchten in india? Kan dit uberhaupt wel?

We hebben dit namelijk nog nooit gedaan.

Zijn de genoemde steden die wij willen bezichtigen de moeite waard?
We willen een niet al te hectische reis

Alvast hartelijk dank!!

Dennis

Ps is Bangalore wel leuk voor circa 4 dagen?

Goa is heel leuk om te bezoeken, veel mooie natuur, is aan het strand, je geniet van de frisse lucht en klimaat, en zo zijn er ook veel andere buitenlanders/toeristen.

Mysore krijg je heel lekkere eten, das een sterke aanrader als mooie Indiase gerechten jou aanspreken, dit allemaal omdat het relatieve korte afstanden betreft kan je doen via toerbus, het is makkelijker dan naar de luchthaven gaan en ook goedkoper.

Kerala weet ik niet zoveel over behalve dat er veel heuvels daar zijn (nilgiri mountains) als ik me goed herinner.

Bangalore is de IT-stad (informatie technologie). Daar is alles modern, het is een van de schoonste steden in heel India (naar Indiase standaarden dan), en ook minder chaotisch. Ook heb je daar Westerse bedrijven en zo, ook wel een aanrader, maar de prijs kunnen een hier een tikje hoog zijn.

Wat betreft minder hectische steden, ik denk dat je het fijn doet. Dit is iig wel minder druk dan bijv. Chennai or Mumbai of Delhi, daar kan je zelfs door het verkeer niet heen.

Wat betreft tourbus zoek een goede operator voordat je gaat, zo zijn er vele die AC-coach aanbieden (dat is echt een MUST), je wilt niet doodzweten op reis, het kan namelijk behoorlijk heet worden in een voertuig waar de zon doorheen schijnt.

Meestal zullen de bestuurders jouw ook van informatie voorzien.

Een ding moet je onthouden: In India, ben niet bang om mensen vragen te stellen! Dat is namelijke de enige manier en de gangbare om informatie te vinden, ben ook niet schuw om onbekenden aan te spreken.
Het enige probleem dat je mogelijk zal hebben is de communicatie zonder de lokale taal te kennen, en niet iedereen spreekt Engels, maar wel de hoger opgeleide mensen en zeker mensen uit hotels, toeristische plaatsen, sommige reisgidsen e.d.

Veel plezier!

Hartelijk dank voor de reactie!

Ik ben nu druk op internet aan het zoeken naar goedkope tickets naar Bangalore, Mysore of Goa.

Maar wat valt dat tegen qua kosten en tijdsduur zeg, met name de terug weg ben je wel heel erg lang bezig.

Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat bepaalde aanbieders van de complete rondreizen naar india hun tarieven relatief laag hebben (gezien de kosten van de vliegtickets)

Heeft iemand toevallig tips hoe ik daar op een goedkope én snelle manier kom.
Of aankomst nou Bangalore, Mysore of Goa is, dat maakt niet zoveel uit als het flink wat euro’s scheelt?

Alvast dank!

Dennis

Koop een ticket naar Bombay en neem daarna een vliegticket naar een van de plaatsen waar je heen wilt.Boeken via Makemytrip of Cleartrip of direct bij de maatschappijen(Kingfisher,Jetairways,Indigo)
Je vliegt b.v voor een paar tientjes naar Goa. Cleartrip is ook perfect om treintickets te boeken.
Kijk eens naar Hampi en Madurai om te bezoeken.Zeker Hampi is prachtig.Heb afgelopen zomer een aantal binnenlandse vluchten genomen en dit is me erg goed bevallen.Scheelt enorm veel tijd en het is echt spotgoedkoop.Ik had ook een aantal hotels via internet geboekt(Makemytrip,Agoda etc).Dit is me ook goed bevallen omdat je dan vanaf het vliegveld direct met taxi naar je hotel kunt en niet hoeft te gaan zoeken naar een geschikte slaapplaats.Veel tijdwinst dus .Vergelijk prijzen van hotelssites want vaak grote prijsverschillen voor hetzelfde hotel.

Dank je wel Laurens! Ik kom er steeds dichterbij :slight_smile:

Kan ik dan meteen als ik op het vliegveld van Mumbai land ergens een ticket (naar een van de genoemde plaatsen) aanschaffen?

En als ik nou bijvoorbeeld snachts in Mumbai land, wordt het dan niet moeilijk?

Ps. wat adviseren jullie mij?
De terugreis vanuit Mumbai alvast vanuit Nederland reserveren, om zeker te zijn dat ik terug kan naar Nederland.

Ben echt een leek op dit gebied :slight_smile:

Dank!
Dennis

Lijkt me wel handig ja een retourticket ;-).
Zoals ik al schreef gewoon de hele handel nu boeken in Nederland via internet.Als je vroeg boekt kost het echt bijna niks.Je betaalt gewoon met creditcard of Ideal. Als je s’nachts landt zou ik een hotel vlakbij vliegveld boeken of anders de eerste ochtendvlucht nemen naar waar je heen wilt.Vaak gaan vluchten al om 6uur of omtrent.Vliegtickets zijn vaak bij Killroy en bij Dreizen ook erg goedkoop.
Weet niet waar je woont maar tickets vanaf Dusseldorf zijn vaak ook goedkoper.Je zegt dat je leek bent,let dan zeker op dat je op tijd je visum aanvraagt.Is redelijk uitgebreid verhaal voor India. B.v. ANWB regelt het voor 12,50+kosten visum en visumbureau.Is handig want scheelt je aantekenen(2x)of zelf naar Ambassade gaan.Succes!

Je kunt trouwens binnenlandse vluchten voor Inia ook gewoon boeken bij Nederlandse reisbureaus als Killroy en Dreizen als je dat prettiger vindt.Bij de maatschappijen zelf is het vaak wel iets goedkoper omdat reisbureaus uiteraard ook wat willen verdienen.