Hulp gezocht!

Hallo Allemaal,
misschien mijn verhaaltje gelezen bij het even voorstellen. Mijn man en ik willen (nederlanders, geen India achtergrond of oorsprong) 2015/2016 ons vestigen in Calicut, Kerala. 9 maanden daar en 3 terug in nederland. Ik zoek me op dit moment suf naar de juiste info over welke viasa je moet hebben, of je een (direct al) huis mag kopen, vooraf de mogelijkheid hebben om een bankrekening te openen etc. Dus: HELP!!!

Hoi allebei,

Ik zou eerst maar eens gaan checken hoe je erin denkt te slagen visa voor 9 maanden per jaar India te krijgen. Voor Westerlingen is de algemene regel max. 6 maanden per jaar met ook nog eens tussenpozen als je dat over meerdere trips opknipt; tenzij je lokaal een bedrijf met werknemers hebt of met een local getrouwd bent. Er is dus geen echte ‘Pensionado-regeling’, sorry.
Huiseigendom is voorzover ik weet beperkt tot locals en buitenlanders die een permanent residency hebben - met wederom die voorwaarden van zakelijk verblijf of lokale echtgenoot/te. Dus je zou sowieso niet op een formeel kloppende manier kunnen/mogen kopen. Bepaalde bankrekeningen voor Westerlingen kunnen wel, denk ik.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo Erik en Sandya
Dank je wel voor het bericht.
Wat wij nu juist niet willen is een pensionado zijn, dan waren we misschien naar Spanje of Portugal gegaan. Met een man die nu met moeite teruggegaan is naar 60 uur per week werken, is niets doen dodelijk denk ik zo.
Ik zie het kijken naar en onderzoeken nu, een soort ui schillen. Op den duur blijft het goede over.
Voor mij is het probleem om de juiste informatie te vinden, alles staat verspreid. Het is niet zo dat we denken we pakken onze koffer en gaan. Dus alle hulp ook in de zin van kijk eens daar en daar, daar staat info over… blijft welkom
groetjes riny