oud worden in India?

Heeft iemand ervaringen/verhalen over Nederlanders die ervoor kiezen om oud te worden in India? Worden daar langdurige verblijfsvergunningen voor verstrekt? Zijn er zorgmogelijkheden? Huisvesting?

1 like

De “oudere” westerlingen die ik jaarlijks tegenkom in Benaulim, Goa, zijn overwinteraars. Voor zover ik weet kan je geen langdurige verblijfsvergunning krijgen, tenzij je POI bent of trouwt met iemand van India. Amerikanen bvb kunnen wel een tien jaar visum krijgen, maar mogen ook maar max 180 dagen onafgebroken in India verblijven.

Huisvesting is er genoeg, maar de zorgverstrekking volgens onze normen en eisen is er zeer weinig.

Ik denk dat je het zal moeten doen met enkele maanden per jaar gaan overwinteren.

Zelf ben ik inmiddels met pensioen, en na vele malen in India te zijn geweest had ik op een gegeven moment het idee om daar permanent te gaan wonen.Maar dat is niet echt eenvoudig…er was namelijk geen BEU verdrag met India mogelijk tot voor kort , om je volledige AOW mee te kunnen nemen. Opende 2 weken terug nog maar eens de regels die gelden voor een verblijf buiten Europa ,en tot mijn verrassing is er nu wel een verdrag met oa India gemaakt. Kijk maar eens op de site van de verzekerings bank onder de Kop , (OVERZICHT EU-LANDEN EN ANDERE VERDRAGSLANDEN) T’ja en wat betreft een permanent verblijf in India ,wat India zelf betreft aangaande hun regels daar heb ik nog geen navraag naar gedaan…denk dat de VB daar ook wel het een en ander vanaf weet.
Hoop dat je hier iets aan hebt/ groetjes Sabritia
---------------------------------------------------------:wereld: