Hulp gezocht van ervarene

Hallo ik ben Marlon, momenteel 26… ik ben nog nooit ver op reis geweest maar ik zit momenteel in een situatie waarin werken vrijwel onmogelijk is, ik krijg 900 euro per maand wat ik dus ook te besteden heb. Ik ben afgekeurd. Ongeacht de situatie voel ik mij kernfit en klaar om dingen te doen. Mijn idee is dus ook om rond te gaan. Waar ik aan zat te denken is om naar een ander land te gaan, het liefste begninen met een mooi vrij vertrouwelijk
aanvoelend en veilig land, en zo door te reizen. Het stilzitten ben ik zat en ik heb het idee dat de situatie nog wel even zo blijft. In die landen wil ik verblijven bij gezinnen, of nog beter, hotelletjes. Ik heb alleen geen idee waar te beginnen. Het liefst zou ik het zo plannen dat ik de gehele maand in dat land zou kunnen zijn, of in ieder geval zo lang mogelijk. Iets langer op één plek blijven vind ik niet erg, maar beweging zou ook fijn zijn. Ik heb alleen geen idee hoe ik zou iets zou kunnen uitplannen zodat ik op de juiste plekken uitkom en niet ergens op straat kan gaan liggen, of door onwetendheid mijn geld er veel sneller door jaag dan gepland. Ik heb altijd mijn thuis om op terug te vallen in noodsituaties, dus zolang ik een ticket terug heb is er van een probleem geen sprake.

Mijn vraag is, kan iemand van jullie me een bepaalde richting op sturen? Ik wil dit al zo graag, het is goed voor mijn idee van de wereld, voor het ontmoeten van mensen, mensenkennis, ervaring, zelfstandigheid, en ga zo maar door. Ik sta in feite open voor veel landen maar het liefste landen waar het ook nog moelijk is om een beetje van mijn huidige budget zo lang mogelijk rond te kunnen blijven hangen.

Mooi zou zijn om te plannen, maar mocht dit niet mogelijk zijn zou het ook mooi zijn om wat ideeën te krijgen hoe je het het beste doet reizen. Nogmaals ik ben een leek, ik ben wel alleen op vakantie geweest maar op een veilige plek, dit wordt dus mijn eerste ervaring.

ik ben in staat ieder moment te verpatsen, no time to lose.

ELK advies is meer dan welkom, en bij deze dus ook echt 1000maal dank aan de tips / hulp waar ik echt wat aan heb.

Als je buiten Europa wilt hoor ik altijd dat Thailand makkelijk te bereizen is en erg goedkoop. Binnen Europa kan ik het oosten aanbevelen, Roemenie, Bulgarije, niet ver weg maar in verhouding goedkoop, voor 10 euro kan je avondeten. Enig nadeel vind ik is dat niet iedereen engels spreekt.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

1 like

Zou ook adviseren om naar Azie te gaan, lekker daar eerst Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Myanmar en dergelijk gaan bezoeken. Als dat je bevalt kun je altijd verder gaan richting Indonesie, Of de andere kant op richting Indie. Ook qua budget zit je in deze landen gewoon erg goed, je leert snel mensen kennen, het vervoer is makkelijk, het is veilig en met Engels kom je gewoon een heel eind. Deze landen zijn al redelijk goed ontdekt, dus makkelijk te bereizen.

Qua backpacken kun je ook naar Midden of Zuid Amerika, maar daar zal het iets krapper worden met je budget, al is het nog steeds voldoend. Zou eerst Azie doen, daar zoveel mogelijk sparen, want dat lukt makkelijk met dit budget en dan kijken of je nog meer wil zien.

Australie / Nieuw Zeeland gaat hem niet echt worden met je budget, dus moet je al van te voeren ergens anders reserveren, ook Afrika is aan de prijzige kan en hetzelfde geld voor Noord Amerika.

1 like

Hoi, ALS ik jou was zou ik beginnen met een bestemming in Europa om reiskosten te besparen en ervaring op te doen. Als het tegenvalt kun je zo weer naar huis. Google " wwoof " en kijk of dat iets voor je is. Verblijf ergens ,wat werken, aanspraak hebben en bezig zijn. Ik heb het zelf nooit gedaan maar vaak over gehoord.
veel geluk toegewenst.

Marlon
Ik ben een man van 60 die dit ook wilde doen. Ik ben nu in Benidorm gaan wonen omdat hier het weer heerlijk is en hier kan ik lekker trainen met warm weer. Ik fiets namelijk en dat is ook goedkoop en je komt ook overal. Ook met tent of goedkoop hotelletje. Ik wil je dan ook uitnodigen hier. Het is goedkoop en vanuit hier kunnen we trainen en naar Afrika fietsen. Afrika is 1 weekje fietsen vanaf hier. En met 2 fietsen en rondreizen is leuker dan alleen.
Dus als je wilt ben je van harte Welkom hier in Benidorm. Je mag gratis wonen en trainen hier, zonder tegenprestaties.
Groetjes
Trike

Hi Trike!
Mocht je in Afrika Kenia nog aandoen, kom je dan ook gezellig een keertje bij ons langsfietsen in Ukunda (aan de zuidkust van Mombasa)? :wink:
Ik woon hier met man en dochtertje van 2 midden tussen de locals. Succes met de rest van je reis!

Groetjes uit zonnig Kenia!

Via Wereldwijzer app

Hoiiii marlon

Ga gezellig mee naar Indonesië, Filipijnen en Maleisië… Groetjes Nathalie :smiley:

Hi marlon
je verteld in je verhaal dat je afgekeurd bent,mag je van je uitkerings instantie wel werken in het buitenland???Zo ja wat voor werk kan mag je doen ,wat zijn je kwaliteiten.Zo kan er misschien duidelijker gereageerd worden op je vraag.Ik ga zelf binnenkort naar thailand en zal je verhaal aan een aantal mensen die daar wonen voorleggen wie weet.suc6 verder

• Updated - - -

Beste Flight Guru.

Zo erg bedankt voor je reactie.

En sorry voor mijn late reactie wegens omstandigheden.

Anyway.

Is Azië echt zo goedkoop dan? Dat je zelfs nog kan sparen? En hoe moet ik mij dit precies voorstellen… ik zie dit voor me. Hoe plan ik dit, zegmaar dat ik zeker weet hoe en wat. Ik ben erg blij te horen. En helemaal bedankt voor de spaartip. Het is nog wel een beetje eng moet ik toegeven vandaar dat alle tips rondom plannen ed meer dan welkom zijn. En rond zekerheden. Het klinkt allemaal zo groot in mijn oren, misschien herkenbaar.

Hou dan ook mijn volledige dank voor je uitgebreide reactie.

• Updated - - -

Beste trikefiets

wat een mooi aanbod. en wat een kracht voor een man van 60. bijna ongeloofwaardig en zeker het proberen waard. mocht u hier nog op terug willen komen stuur me snel een reactie !

• Updated - - -

@anamore
dank je zal het gaan bezoeken !!!

@Nathaliegroenendijk Neeeemm snel contact met me op!!! klinkt goed!!! x

• Updated - - -

Beste @mjordan

Ik mag werken ja, niet per sé tegen een budget of een gemaximaliseerd budget. Dit neemt niet weg dat ik natuurlijk handje contantje kan pakken. Dit neemt ook niet weg dat ik gewoon kan werken tegen andere vergoedingen zoals een slaapplek, what ever het persoon te bieden heeft. De ervaring op zich is voor een beginner al genoeg.

Ik vroeg dit omdat ik heel vervelende dingen had gelezen ben zelf ook al jaren afgekeurd,en heb een periode vrijwilligerswerk gedaan met toestemming ik onttving niks voor dat werk maar behield mn uitkering ,weet dus dat uitkeringsinstantie,s heel moeilijk kunnen doen .groet mieke

Hayyy gorgiooo anders moet je me even opzoeken op facebook… Groetjes

Doe ik morgen, vandaag even chill modus… met een beetje geluk vanavond nog.

Boeken lezen van mensen die het al gedaan hebben uit de bib.
Ik ken een Nederlandse die van Texel naar de Zuidpool is gereden met een tractor. BOEK
Een Amerikaanse die te voet van Capetown naar Cairo is gegaan. BOEK
Tis allebei ietsje anders, maar…

Gooi even een bump.

oké als start budget heb ik ongeveer 500 euro. als ik het een beetje slim speel kan ik daar nog zo’n 500 per maand aan toevoegen.

Maar ik heb nog zoveel vragen.

Welk land zouden jullie aanbevelen met dit budget?
Hoe plan ik vooruit? Hoe zorg ik ervoor dat ik als ik vanavond wegga, ik niet met lege handen kom, ik een idee heb van mijn route, ik weet dat ik daar de avond daarop weer in een hotel terecht kom. Hoe weet ik dat ik in een reisbare omgeving kom. Voor iemand als mij zonder verstand ervan is het fjin gewezen te worden.

Ik wil graag weg, maar de veiligheid vind ik erg belangrijk, en vooral de zekerheid van mijn reis. wil niet zeggen dat het echt slecht is, maar ik zou wel zwaar in paniek gaan raken als ik niet weet waar ik moet gaan, vooral op een plek die ik neit ken

Ten slotte, ik ben nog steeds op zoek naar een reismaatje die net zo nieuw is als ik hierin.

• Updated - - -

Ik wil niet vertrekken voordat ik deze dingen duidelijker heb kunnen plannen en i don’t know where to begin :smiley:

• Updated - - -

Ik wil niet vertrekken voordat ik deze dingen duidelijker heb kunnen plannen en i don’t know where to begin :smiley:

O ja wat ik me ook afvroeg. hoe awarschijnlijk is het dat je met 1000 / 600 per maand rond kan reizen? hoe waarschijnlijk / mogelijk is het om hier meer van te maken ipv het te verspillen, met andere woorden baantjes, klusjes, whatever. Laat ik het erop houden dat ik totaal niet rijk ben, sterker nog ik heb geen baan in Nederland. het is een keuze. maar het is voor mij dus extra in mijn hoofd dat ik ervaar dat ik eigenlijk liever van plek naar plek zou kunnen reizen. een spaarvarken leeggooien is simpel, maar hem vol houden of voller maken is veel meer wat mij trekt. zodat ik van plek naar plek naar plek kan. het is niet mijn bedoeling een maandje weg te gaan en weer back, vooral omdat niet veel mij bind, en nog meer vooral omdat ik niet het type ben dat in zijn huisje wil zitten. mijn doel zou dan ook zijn, om van plek naar plek te gaan, beginnende met goedkoper, en misschien wel met de tijd zelfs naar duurdere plekken zoals Amerika. baantjes pakken, banen proberen te krijgen in kleinere landen, maar misschien zelfs een goede baan in Amerika bijvoorbeeld uiteindelijk, openstaan voor alles. op gang blijven. geen uitgeplande planning hebben van ik wil 1 maand weg, en dan weer back

misschien is het wat veel gevraagd, maar als een van de ervanere mij hiermee zou kunnen helpen zou ik hem/haar eeuwig dankbaar zijn. ik vraag niet vaak dingen maar in dit geval zou ik toch graag een klein beetje hulp willen van iemand. zou dat mogelijk zijn dan zou ik te dankbaar zijn !!

even ter laatste aanpassing, dat boven is puur waar ik avn droom he. lukt dat niet is een simpele travel en back reis ook oké voor me. vooral nu de eerste keer.

Beste Giorgioooo

Ik las nu pas je reactie op mijn aanbod, sorry.
Maar mijn aanbod staat, en blijft staan, ik zelf ben helemaal fietsgek en daarbij komt ook nog dat ik van huis uit een fietsenmaker ben (rijwielhersteller) en nu lekker kunnen toppen met werken en dus tijd voor mijzelf. Ikzelf rijd op een Trike een Optima Rider die ik zelf heb aangepast met Rohloffnaaf ed.
Ik ben in Benidorm gaan wonen omdat ik een rondreis door Afrika wil maken en misschien wel verder. En aangezien het weer heerlijk is hier en de bergen goed kan ik hier heerlijk trainen, om te fietsen en om te lopen. Ik woon in een appartement met 2 slaapkamers in Benidorm.
Dus stel dat je wilt gaan trainen met z’n tweeën dan kan dat dus hier.
Maar bij deze ben je dus uitgenodigd om naar Benidorm te komen en om hier te gaan trainen voor we zien wel waarheen. Ik verwacht geen tegenprestaties maar wel doorzettingsvermogen. En met twee is nu eenmaal leuker fietsen dan alleen.
En oh ja, de huur is door mij al betaald, dus daar hoef je niet aan mee te betalen, maar wel je eten daar moet je zelf voor zorgen.
Ik hoor.

1 like

besef je wel dat ik totaal geen fietser ben? met totaal geen fietser bedoel ik uiteraard niet dat ik er niet voor open sta, maar dat ik totaal niet ervaren ben in de zin dat jij het bent.
hoeveel uur plan je dan te fietsen per dag?
en begrijp je ook dat ik een totale beginner ben? en dat ik in mijn geval dus wss lang niet zoveel als jij zal kunnen nog. uiteraard snap ik dat je het daarom over trainen hebt maar goed. ik ben jong maar totaal geen fiets expert zoals jij. ben wel flink sportief.
uit ervaring weet ik dat ik een flinke spijsvertering heb dus aangezien ik ga er vanuit ga dat jij berg op berg af gaat zal ik flink wat bij moeten eten. ten slotte, zit er voor jou een mogelijkheid in om rekening te houden met mijn niveau als er momenten komen waarop ik niet kan en jij wel?
van welke kant je het ook bekijkt, het liefst leer ik je eerst een beetje kennen. miss via skype fzo, of chats.
hoe dan ook, misschien zou ik het wel is willen proberen, puur voor de ervaring ! maar mocht het niets zijn, afrika is niet klein laten we wel wezen, maar ik vind het wel erg mooi geimproviseerd om met de fiets te gaan. goedkoop en erg bereikbaar. je moet alleen wel uitkijken voor wilde dieren haha !
let me know

• Updated - - -

ik moet toevoegen dat ik het wel erg vet vind dat je zo veel kennis hebt van fietsen. en helemaal het soort fietsen en de dingen die je erop toepast, echt als een technicus. ik geloof er ook wel in dat je fietsen de beste van de beste zullen zijn, en dat je op technisch aspect niks tekort zal komen

• Updated - - -

ik moet toevoegen dat ik het wel erg vet vind dat je zo veel kennis hebt van fietsen. en helemaal het soort fietsen en de dingen die je erop toepast, echt als een technicus. ik geloof er ook wel in dat je fietsen de beste van de beste zullen zijn, en dat je op technisch aspect niks tekort zal komen