Hulp gezocht van ervarene

Beste giorgioooo
Dat je niet fietst is helemaal niet erg, maar je wilde een goedkope reis gaan doen en eigenlijk goedkoper dan de fiets is er niet veel. Lopen kan, ja dat wel. Maar fietsend doe je al gauw tussen de 50 en 120 km per dag, dus dan zie je veel. Bijna iedereen in Nederland heeft wel een fiets, dat is het begin dus, en een paar fietstassen een tentje en slaapzak en iets om te koken. Klaar ben je. Nu alleen nog wegfietsen, het trainen komt terwijl je fietst. Zo zijn we allemaal begonnen. Kamperen kun je bijna overal ook wildkamperen en anders kan je slapen bij de boer of in leegstaande schuren of zoiets. Soms ook bij de lokale bevolking, die hebben ook wel een slaapplaats. Fietsend kan je de schoonheid van de hele wereld zien. Dus een mountainbike of een sportfiets met bagagedrager en de zin om te fietsen en te ondernemen, dat heb je nodig meer niet.
Groetjes

kijk prive

paste niet, dan maar zo.

ik vind het eerlijk gezegd best wel eng klinken allemaal maar je klinkt ervaren en ik ehb jou in ieder geval bij me.

praten we hier over echt prof niveau fietsen, of fietsen op een manier van, genietend fietsen?

ik moet wel zeggen dat ik nooit heb gekampeerd of vrijwel niet, maar het zijn allemaal nieuwe ervaringen.

ik heb erg veel behoefte aan een nieuwe draai in mijn leven. normaal zou ik dit totaal niet willen maar ik zou het wel eens kunnen gaan doen, er is niets dat ik meer nodig heb dan een frisse wind, zelfs als dat betekent dat ik even totaal iets anders moet doen.

ik zou je wel graag even willen leren kennen van te voren. misschien een week langs gaan of een paar weken kijken of het matcht. en even telefoneren. als je dat goed vind.

verder zeg ik nogmaals, ik zou het willen doen, ik sta ervoor open. ben verder erg sportief, avontuurlijk en hou van de natuur, hou van gebieden, alles. en daarnaast, ik heb heel veel behoefte aan een nieuwe draai in mijn leven.

ik wil bij deze maar zeggen dat ik er zeker voor open sta, dus de kans zou er wel eens kunnen zijn dat ik dit ga doen.

ik heb alleen zo’n idee, is het ook de bedoeling dat ik naar daar toe fiets? of zijner manieren fietsen mee te nemen? of zo?

dank je !

• Updated - - -

hoe kijk je er trouwens naar dat afrika vol wilde beesten loopt die wel een hapje lusten? pik je routes ofzo?

• Updated - - -

hoe kijk je er trouwens naar dat afrika vol wilde beesten loopt die wel een hapje lusten? pik je routes ofzo?

hverder vind ik het wel wild… en respect dat een zegmaar iets oudere man dit nog doet met zijn leven… wat een kracht. erg mooi

Ik ben een fietser die van de natuur houd, niet van wedstrijden of zo. Ik geniet van het vooruit komen per fiets, maar dus niet racen. Als he een fiets hebt is dat natuurlijk lekker en anders kan je hier ook kopen maar je eigen fiets heb je al of is goedkopen in Nederland. De fiets jan mee met vliegtuig soms ook met een bus naar dat jan je zelf allemaal uitzoeken. Hier naar toe fietsen jan ook maar zou ik nog niet doen. Ik heb wel van Houten naar Santiago de Compostella gefietst. Was 2550km. En hiernaartoe is het 2100km. Dus zeker voor jou 5 tot 6 weken fietsen.
Dus eerst uitzoeken wat je wilt.

Voordat je bij de wilde beesten bent ben je al weer 6 maanden verder mrt reizen en dan heb je natuurlijk 6maanden meer ervaring. En de wilde beesten zitten nu in reservaten en daar kom je haast niet.

nou ik wil erbij zeggen, dat het me erg leuk lijkt. ik ben altijd erg op sportiviteit geweest. ik heb nooit geen auto of scooter gehad, zodat ik alles op de voet zou doen, dus ik snap heel goed wat je bedoelt.

dit lijkt me echt een prachtig idee, werkelijk waar iets dat totaal bij mij past, tour bussen en wat dan ook voro reizen houden je zo beperkt, ze laten je niet komen waar je zou willen komen. en hiermee ben je zo vrij als een vogel.

het lijkt me leuk een keer kennis te maken en dan te kijken hoe het klikt enzo.

anyway ik vind het heel gaaf allemaal.

ik vermoed dat ik fietsen lang kan volhouden en dat het me ook een enorme kick geeft, zolang ik ervoro zorg dat ik goed gevoed ben. ben no ueenmaal iemand die vrij snel verbrand. en ook vrij snel verbrand op de andere manier, zonnebrand dus hahaha.

Ik zou zeggen, ga eerst lekker fietsen en fiets eens een keertje naar een andere stad of dorp en kijk hoe het bevalt. Je moet er wel de tijd voor nemen en rustig aan doen, dus niks overhaast. Lekker relaxt fietsen, je hebt toch de tijd. Je kan me bereiken via Facebook of via mijn mail. trikefiets@gmail.com en ik hoor dan wel van je wat je wilt doen en wanneer. Wanneer wilde je eigenlijk aan je reis beginnen??

oh maak je daar maar geen zorgen over. ik ben ervan overtuigt dat het totaal wat voor mij is. ik ben in dit opzicht wel de aangewezen persoon, ik hou van de kick die het geeft moeite te moeten doen om ergens te komen. ik ben geen gemaksmens, een mens dat met een tourbusje word geleid en totaal geen controle heeft. een die alles lekker met een donutje in ze hand wil doen. ik hou van werken, trots te kunnen zijn op het resultaat. als je ergens gekomen bent. een soort lichte overlevingsfactor in de zin van doorzetten. het maakt je lichaam sterker, het scherpt je doorzettingsvermogen, het laat je op gebieden komen waar je anders niet zou kunnen komen, het is gezond, ga maar door.

het enige wat voor mij totaal nieuw en apart zou zijn is slapen in een tentje, en het wild.

en wat betreft mijn reis zsm eigenlijk. ik ben totaal ongebonden dus mocht ik er een goed gevoel bij hebben kan ik zo mijn spullen pakken en vertrekken.

drop je facebook anders even !

Ik vind je eerlijk gezegd nogal chaotisch overkomen in al je posts tot nu toe. Je wilt iets, maar nog geen idee hoe en wat en gooit er wat halve zinnen in het Engels tussendoor om stoer over te komen, maar verder roep je alleen een hoop dat je snel weg wilt. Als ik jou was zou ik eerst goed nadenken over wat precies wilt, hoe lang, welke regio etc. en dan weer terugkomen zodat mensen ook wat gerichter kunnen antwoorden. Nu reageer je op zowel dingen van stedentrips als wwooffen, liften, wereldreis, groepsreizen, zonvakanties etc. Zeker als je een beperkt budget hebt en zo gehecht bent aan zekerheid en veiligheid op reis, lijkt het me verstandig dat soort dingen eerst te bepalen en dan hier verder advies te vragen. Uiteraard denken we dan graag mee, maar nu ga je als een soort stuiterbal alle kanten op lijkt het wel. Ik bedoel het niet op een vervelende manier, maar denk dat je uiteindelijk dan meer aan dit forum zult hebben.

thanks voor tips

Wat ben jij dr1 zeg je hebt nu alle aanbiedingen gehad waar n mens die n wereldreis wil maken kan bedenken
ik zou zeggen kappen met advies als je aandacht wil kan je het krijgen maar niet op deze manier
of inpakken en wegwezen doen en gaan met die banaan!!!