Wie kan ons aan informatie helpen betreffende emigratie naar Surabaya? We zijn nog leken en willen ons graag goed laten informeren betreffende visum etc. en wat zijn de mogelijkheden in Indonesië.
ONZIN…JE KAN OOK MET EEN SOCIAL BUDAYA (SOSIAL CULTUR VISA VERBLIJVEN IN iNDONESIE)
IEDEREEN IN INDONESIE KAN I.P JE SPONSOR ZIJN.
KOST JE 2 MAAL PER JAAR EEN REISJE NAAR SINGAPORE.
EEN AGENT DAAR KOST JE DUS TWEEMAAL 175 SINGAPORE DOLLAR, 2 KEER EEN TICKET NAAR SINGAPORE 80 EURO PER TICKET.
EN 8 MAAL 250.000 RUPUAH DUS 8 X (21 EURO)
DIT IS VEEL VOORDELIGER DAN EEN KITAS OF ANDERE REGELING.
NATUURLIJK ZIJN ER ALTIJD MENSEN DIE DIT WEL EVEN VOOR EEN BELACHELIJK BEDRAG VOOR JE WILLEN REGELEN, (DOE DIT DUS NIET).
iK KOM AL 10 JAAR IN INDONESIE EN WOON SINDS 2 JAAR PERMANENT IN BANDUNG, MIJN VROUW IS VAN SURABAYA, DUS HEB JE VRAGEN STEL HET ONS.
Hoezo is een Sos-Bud voordeliger dan een KITAS? Ik heb een KITAS die een jaar geldig is en die mij totaal Rp. 6,7 jt. kost om (via / door een agent) aan te vragen. Ik hoef slechts een keer per jaar naar het kantor Imigrasi om mijn vingerafdrukken en foto te laten nemen. Verder heb ik een “multiple re-entry permit” tegen extra kosten van Rp. 1,2 jt. en kan ik het land in en uit wanneer en hoe vaak ik maar wil zonder mijn visum / verblijfsvergunning te verliezen.
Hoezo is een sos-bud visum dan goedkoper? Het is zeker niet makkelijker! O.m. vanwege die 8x per jaar naar het Kantor Imigrasi om je verlenging te halen), 2x per jaar naar bijv. Singapore te moeten om een nieuwe sos-bud op te halen, je kunt het land niet uit zonder je visum geheel opnieuw te moeten aanvragen, je kunt er geen SIM mee aanvragen, je kunt er geen bank-rekening mee openen, je kunt geen auto of motor op je naam laten zetten, etc., etc.
hmm, zou e er niet het bedrag dat deze mevrouw in rekening zal brengen voor het KITAS er even bijtellen, en daarna even zien welke goedkoper is?
Ik heb naamelijk het idee dat zij dit niet gratis doet…lol
Ook kan je met een kitas (misschien op papier relatief weinig belasting betalen, maar in realiteit zullen ze je regelmatig weten te vinden, en je bankrekening met listen laten slinken.
Natuurlijk is dit niet met jouw het geval, haha ga toch :slapen: