Zijn er personen die hebben overwogen om voor langere periode in Suriname te gaan werken en wonen? Ben benieuwd naar jullie mening en motivaties!
Groetjes
Zijn er personen die hebben overwogen om voor langere periode in Suriname te gaan werken en wonen? Ben benieuwd naar jullie mening en motivaties!
Groetjes
Hoi Diana,
Lijkt me wel gezellig om een keer met jou te babbelen…
![]()
Groetjes Romeo
Beste Diana,
Mijn man en ik overwegen heel serieus terug te keren naar ons moederland. Hier in nederland kan je heel moeilijk vooruitgaan, waarom dan hier piekeren elke dag terwijl we in suriname lekker onze zorgen kunnen vergeten???
Lieve Diana ik zwoeg liever in mijn eigen land keihard dan in een land waar ik geen liefde voor heb.
Ik ben hier gekomen met de reden iets van mezelf te maken en dan terug te keren missie volbracht nu is het tijd om te gaan.
Jammer dat ze dat niet meer financieren voor mensen onder de 45jaar. Dan kon je elke maand nog een zakcentje kunnen ontvangen van nederland.
Maar misschien zijn we de enige die er nu zo over denken, maar ik denk dat in de komende 2jr er duizenden zullen zijn als ons.
Met vriendelijke groeten,
Mw Ekerssenberg/Coblijn
Originally posted by ekerssenberg@14-03-2005, 13:25:57
** Beste Diana,
Mijn man en ik overwegen heel serieus terug te keren naar ons moederland. Hier in nederland kan je heel moeilijk vooruitgaan, waarom dan hier piekeren elke dag terwijl we in suriname lekker onze zorgen kunnen vergeten???
Lieve Diana ik zwoeg liever in mijn eigen land keihard dan in een land waar ik geen liefde voor heb.
Ik ben hier gekomen met de reden iets van mezelf te maken en dan terug te keren missie volbracht nu is het tijd om te gaan.
Jammer dat ze dat niet meer financieren voor mensen onder de 45jaar. Dan kon je elke maand nog een zakcentje kunnen ontvangen van nederland.
Maar misschien zijn we de enige die er nu zo over denken, maar ik denk dat in de komende 2jr er duizenden zullen zijn als ons.
Met vriendelijke groeten,
Mw Ekerssenberg/Coblijn **
Is dat niet heel erg tegenstrijdig? Wel aangeven dat er geen liefde is voor een land als Nederland, maar wel hier komen om wat van jezelf te maken en dan ook nog "een zakcentje"willen ontvangen om in Sur dus op de kosten van NL lekker te kunnen leven???
Werkelijk, ik wist niet wat ik hoorde. Ben het er inderdaad totaal mee wat Ishana zegt en dat je wel leuk een ‘zakcentje’ wilt ontvangen van Nederland, maar er geen liefde voor hebt. Als er veel mensen zoals u zijn, dan kunnen de mensen die dus wel hard werken voor hun geld in Nederland met hun belastingcenten de inkomsten van jullie ophoesten. Want daarom zijn de belastingen in Nederland zo hoog, omdat een deel daarvan gaat om de uitkeringen e.d. te betalen.
Maar ja, zover was zeker nog niet gedacht
Hallo,
Ja, na verschillende keren op vakantie te zijn geweest, wil ik nu graag voor altijd in Suriname zijn. Overweeg dus om te emigreren. Ik weet echter niet wat de obstakels zijn en hoe e.e.a. geregeld moet worden. Wie kan mij adviseren? Ben geboren en getogen Nederlander waarmee ik bedoel dat er geen sprake is van remigreren. Ben wel financieel onafhankelijk mochten er op dat punt ook eisen zijn van Suriname. Dus wie weet hoe ik e.e.a. moet aanpakken.
Bedankt alvast voor de reactie.
Ik ben ook van plan om te emigreren omdat ik nu een vriendin heb in Suriname waar ik mee wil trouwen daar. Ik weet echter niet hoe dat gaan emigreren naar Suriname. Ik weet enkel daj je jezelf moet melden en de papieren moet afgeven, en daarna over twee weken moet terug komen en dan word het in behandeling genomen. Maar daarna weet ik niets. weet iemand hoe het verhaal verder gaat? Ik wil daar werk gaan zoeken dan en een huis zoeken.
Wel wil ik eerst met haar trouwen tijdens een vakantie, omdat je dan waarschijnlijk sneller een verblijfsvergunning krijgt.
Als iemand me kan helpen met tips of je weet hoe dit alles gaat, dan hoor ik het graag.
Groetjes Kees Tramper
keestra@zeelandnet.nl
Het enige dat ik je zou willen meegeven is dat de procedures voor emigratie waarschijnlijk erg lang zullen duren!
Gr. Diana
Hey,
De ouders van mijn vriend zijn in Mei geemigreerd naar Suriname. Ze hebben nu bijna alles rond met de papieren en kunnen binnenkort hun verblijfsvergunning ophalen. Het financieel afhankelijk zijn speelt volgens mij zeker een rol, net zoals het hebben van een strafblad en dergelijke.
Als mensen meer informatie willen, dan kan ik dit natuurlijk in detail navragen.
Ik hoor het wel.
Groetjes,
Karlijn
mijn vraag is eigenlijk, moet je die papieren hier allemaal in nederland regelen of in suriname, ik heb namelijk wel een strafblad en een sociale uitkering.
Ik zou eerst maar in NL beginnen met je papierwerk! Succes!
Ben ook aan het orienteren om in Suriname te gaan wonen. Heb er al een half jaar gewerkt als vrijwilliger maar wil nu voor langere tijd er heen gaan. Ik ken al mensen daar maar vraag me nog af hoe moeilijk het is om als NL der een visum te krijgen,als je geen werkgever daar hebt, maar een eigen praktijk gaat opzetten. Heeft iemand ervaring? of tips?
Is er dan niemand die weet welke echte stappen je moet ondernemen om voorgoed naar suriname te verhuizen.
Want me dochtertje en ik willen heel graag weg.
Dus aub iemand vertel ons hoe we het allemaal moeten regelen zodat we morgen al kunnen beginnen.
De Surinaamse Ambassade in Amsterdam moet je vast verder kunnen helpen. Succes!
Dankje wel Diana ik ga ze morgen meteen bellen.
hallo ,
maakt hetwat uit als je eenstrafblad heb om te emigreren naar suriname de andere voor waarden voldoe ik wel , namelijk ik blijf mijn inkomen behouden en mijn vrouw woont in suriname, weet iemand antwoord op mijn vraag ?
Op zoek naar werk? Bij SECAS NV zijn wij op zoek naar: een magazijnmeester, Security Guards en Technische Medewerkers.
Adres: Louiselaan # 24, info@secas.sr, 424439.
Hallo allemaal, ik ben een man van 58 jaar en wil graag in Suriname willen wonen. Ik lijd aan hart en vaatziektes en heb een beroerte gehad die mijn temperatuur van mijn linkerzijde niet meer goed werkt. Ik ben in Indonesia geweest, en voelde me uitstekend.
Ik heb de Nederlandse nationaliteit. Kan iemand mij vertellen hoe lang het visum in Suriname geldig is, en is er een visum voor een langere periode of nog langer? of moet ik steeds het land uitgaan en zo mijn visum te verlengen.
vriendelijke groeten
Dhr Boutersen heeft voor nederlanders die naar suriname willen komen wonen(emigreren) en in nederland een pensioen?aow en/of een andere bron van inkomsten heeft een belasting van 35% ingesteld.Als ik met m,n aow(1034Euro) naar mijn geboorteland wil emigreren hou ik ong 600 euro over om van te wonen/huren/eten etc.Als niet geboren in suriname gelden weer andere tarieven.Ik krijg bv een visum voor 9maanden terwijl nederlanders weer een andere regeling krijgen.Je kunt ook gewoon met vacantie gaan en dan daar dan pinnen zodat je er geen rekening hoeft te openen.Wil je dan langer blijfen dan moet je op t politiebureau je visum verlengen.
Een goede tip is:schaf het boek"Emigreren naar suriname" aan.Schrijfster is ESTHER Zoetmulder,uitgegeven door VANDORPEDUCATIEF.Zij is daar naar toe gegaan en heeft een erg goed boek geschreven hierover en alles uitgezocht wat er mee te maken heeft.Ze heeft ook een e-mail account waar je het prive via haar kunt kopen/downloaden.
helderester@hotmail.nl.Je krijgt dan ook altijd update,s als er iets veranderd.Succes,Richard(rchrdwnhvn@gmail.com)Als je meer wilt weten stuur me dan maar een mailtje, ik heb er lang en veel rondgereisd en als junglegids gewerkt.
http://www.consulaatsuriname.nl/
hier is alle informatie op te vinden welke papieren je allemaal nodig hebt om naar suriname te emigreren.
ik ben zelf 8 maanden in suriname geweest en heb een verblijfsvergunning voor 2 jaar die nu nog geldig is t/m maart 2015
ikzelf vond het erg veel werk.
je moet echt in nederland al beginnen met alle papieren bij elkaar te halen.
behalve als je zelf in suriname geboren bent, dan word het al een stuk makkelijker.
als er vragen zijn kun je me altijd een berichtje sturen ![]()