Voor het tv-programma ‘Ik Vertrek’ zijn we op zoek naar leuke stellen of gezinnen die van plan zijn naar Suriname te emigreren. Dat kunnen dus ook Surinamers zijn die willen remigreren. Als je een berichtje achterlaat, neem ik contact met je op.
Wij hebben uw oproep gelezen en zijn eventueel het gezin die u zoekt voor u programma. We zijn nl van plan in 2009 voorgoed te vertrekken naar Suriname, maar zijn uiteraard nu al bezig met de nodige voorbereidingen. We zijn een gemengd gezin dwz Nederlandse man 47 jaar en Surinaamse vrouw 37 met 2 jonge kinderen resp. 7 en 9 jaar waarvan de twee kleintjes meegaan en nog een jongen van 16 en een meid van 21jaar die hier achterblijven. Wilt u meer informatie, dan kunt u kontakt met ons opnemen. Tel: 06-29571726, Nico Hees.
Ik heb belangstelling jouw bericht gelezen. Wij spelen met dezelfde gedachten en qua gezinssamenstelling komen wij aardig overeen. Kom ik toch op een belangrijke vraag… Wat ga je doen in Suriname qua werk.
Wij willen een apppartementen complex beginnen in Suriname, met alles erop en eraan, en mijn vrouw gaat een kapsalon annex nagelstudio in hetzelfde complex beginnen. Wat gaan jullie doen? Wanneer gaan jullie vertrekken? En naar welk gebied?
Er zijn plannen om voedingstuinbouw te gaan bedrijven, dat wil zeggen de productie van vruchtgroenten als paprika, tomaat e.d. en wellicht ook de bekende surinaamse groenten op een manier zoals dat in Nederland wordt gedaan met behulp van substraatteelt onder schermdoek en biologische bestrijding van ziekten en plagen maar dan aangepast voor de subtropische omstandigheden. En dan vooral even kijkend naar landen op dezelfde lengte- en breedtegraad welke dit al realiseren. Waarom? Het is mijn vak en zodoende heb ik daar dus het meeste verstand van. De planning is in de omgeving van Paramaribo aan de kant van de Atlantische Oceaan. Of wellicht in de Commewijne indien zich iemand aandient die serieus geinteresseerd is in het opzetten van een dergelijk project. Op het moment worden er al proeven genomen van overheidswege (Celos (Sur) en het WUR (Nld)). Tijd dus op op deze rijdende trein te springen. Wanneer een en ander te gebeuren staat in nog niet geheel duidelijk en hangt af van de diverse omstandigheden.
Ik zit ook te denken aan emigreren in de toekomst. en Suriname lijkt mij daar wel een mooie locatie voor, omdat hier ook naar ik weet mogelijkheid tot serieus werken is. heeft iemand tips en ideeen voor mij hoe ik vanuit Nederland al werk zou kunnen zoeken. Ik heb HBO culturele en maatschappelijk vorming afgerond. Maar sta open voor zoveel ander soorten banen. !
Groetjes Sanne
Op maatschappelijk gebied is er heel veel te doen. Je zou je heil kunnen zoeken bij bijvoorbeeld Cordaid. Die doen erg veel daar op projectbasis maar meestal vrijwillig. Je kan je licht opsteken op de volgende website http://www.kennisaanval.nl/ Een site boordevol informatie.