We zijn momenteel een route aan het samenstellen voor onze vancouver loop in Juli.
We hopen dat we hier wat tips kunnen krijgen over de haalbaarheid en eventuele wijzigingen aan deze route.
We twijfelen tussen de volgorde als volgt:
Vancouver- Kamloops-Golden-Banff-Jasper-Kamloops-Whistler-Sunshine coast-Telegraph cove-Victoria-Vancouver
of
Vancouver-Whistler-Kamloops-Jasper-Banff-Golden-Kamloops-Sunshine coast-Telegraph cove-Victoria-Vancouver
Voor de tweede optie hebben we al een route geschetst maar zitten we bij de rit van Kamloops naar Horseshoe bay met een lange rit zonder echte stops. (of we moesten terug via Whistler rijden)
ZATERDAG 09/07 OPHALEN VAN + REST DAG VANCOUVER
ZONDAG 10/07 RIT SQUAMISH
MAANDAG 11/07 RIT NAAR WHISTLER + ZIPLINE
DINDAG 12/07 RIT KAMPSLOOP
WOENSDAG 13/07 RIT CLEARWATER + WELLS GREY NATIONAL PARK
DONDERDAG 14/07 WELLS GREY NATIONAL PARK + BLUE RIVER BEAR TOUR
VRIJDAG 15/07 RIT JASPER
ZATERDAG 16/07 JASPER
ZONDAG 17/07 RIT BANFF + GLETSJERWANDELING
MAANDAG 18/07 BANFF
DINSDAG 19/07 BANFF + RAFTEN GOLDEN + RIT DONALD
WOENSDAG 20/07 RIT WHITE LAKE
DONDERDAG 21/07 RIT HORSESHOE BAY
VRIJDAG 22/07 SUNSHINE COAST + RIT STRATHCONA DAM
ZATERDAG 23/07 RIT TELEGRAPH COVE
ZONDAG 24/07 KAYAK 3DAAGSE START 8:30
MAANDAG 25/07 KAYAK 3DAAGSE
DINSDAG 26/07 KAYAK 3DAAGSE STOP 15:30 + RIT STRATHCONA
WOENSDAG 27/07 RIT PARKSVILLE
DONDERDAG 28/07 RIT VICTORIA
VRIJDAG 29/07 AUTO INLEVEREN + LUCHTHAVEN
Ik heb er niet alle activiteiten bij vermeld maar het geef toch al een idee van de tour.
Hoi,
Wij zijn in 2013 4 weken met de camper geweest en in 2015 3 weken. De 1e keer hebben we een rondje Vancouver-Vancouver gedaan en vorig jaar zijn we gestart en geeindigd in Calgary.
Ik heb jouw schema hieronder gekopieerd en er wat opmerkingen/aanvullingen bij gezet.
ZONDAG 10/07 RIT SQUAMISH => wil je voor een speciale reden naar Squamish? Je zou er ook voor kunnen kiezen om vanuit Vancouver gelijk door te rijden naar Whistler, daar is genoeg te zien en dan heb je een dag extra.
MAANDAG 11/07 RIT NAAR WHISTLER + ZIPLINE
DINDAG 12/07 RIT KAMPSLOOP => wij hebben er in 2013 voor gekozen om in 1 dag door te rijden naar wells gray, hadden daar een camping op een half uurtje rijden van wells gray. Als je met de auto rijdt zou ik persoonlijk doorrijden naar Clearwater en dan de volgende dag Wells gray gaan bezoeken.
WOENSDAG 13/07 RIT CLEARWATER + WELLS GREY NATIONAL PARK
DONDERDAG 14/07 WELLS GREY NATIONAL PARK + BLUE RIVER BEAR TOUR => wells gray kun je in 1 dag doen, tenzij je een kanotocht of zo wil doen. Deze dag kun je dan sparen om langer in Jasper te blijven. Op weg naar Jasper kun je de blue river safari doen. Hebben we ook gedaan, was wel slecht weer dus ivm onweer hadden we een flinke vertraging. Maar wel de moeite waard want we zagen een zwarte beer langs de oever en konden daar echt op een paar meter bij in de buurt komen.
VRIJDAG 15/07 RIT JASPER => voor jasper zou ik 3 dagen proberen uit te trekken, daar is zoveel te zien.
ZATERDAG 16/07 JASPER
ZONDAG 17/07 RIT BANFF + GLETSJERWANDELING => voor de rit over de icefieldsparkway heb je echt een dag nodig. wij hebben het beide keren in 2 dagen gedaan en halverwege overnacht.
MAANDAG 18/07 BANFF evt extra nacht banff?
DINSDAG 19/07 BANFF + RAFTEN GOLDEN + RIT DONALD => raften golden zeker doen, kicking horse river is geweldig. Bezoek ook zeker Yoho NP. Donald ken ik niet
WOENSDAG 20/07 RIT WHITE LAKE => white lake ken ik niet. Revelstoke is ook erg mooi om te bezoeken als je richting Horseshoe bay gaat, wel een lange rit denk ik.
DONDERDAG 21/07 RIT HORSESHOE BAY
VRIJDAG 22/07 SUNSHINE COAST + RIT STRATHCONA DAM
ZATERDAG 23/07 RIT TELEGRAPH COVE
ZONDAG 24/07 KAYAK 3DAAGSE START 8:30 => in powell river (Sunshine coast) kun je ook heel mooi kayakken in Desolation sound. Volgens mij bij footprint nature explorations, gerund door Nederlanders.
MAANDAG 25/07 KAYAK 3DAAGSE
DINSDAG 26/07 KAYAK 3DAAGSE STOP 15:30 + RIT STRATHCONA
WOENSDAG 27/07 RIT PARKSVILLE
DONDERDAG 28/07 RIT VICTORIA
VRIJDAG 29/07 AUTO INLEVEREN + LUCHTHAVEN
Wat handig is, is om je route uit te schrijven per dag met kms erbij en reistijden (google maps). je hebt dan een indicatie hoelang het rijden is zonder stops. Als je met een camper reist hou dan rekening met een gem.snelheid van 60 km per uur.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om eerst naar VI te gaan en van daaruit naar Whistler, wells gray, jasper, banff, golden en terug richting Vancouver. Wij hebben er voor gekozen om onderlangs te gaan (okanagan) en dat was een welkome afwisseling na alle bergen en gletschermeren. Erg warm ook en heel anders.
Er is genoeg te zien en te doen. Je zou je vraag ook op het volgende forum kunnen posten, die zijn wat actiever: canada-plaza.proboards.com
Ik wens je veel succes met plannen.
gr.Dorien
Op Vancouver Island kun je ook nog een orcatour doen. Wij hebben hem destijds geboekt bij Eagle Eye adventures in campbell river.
Is er een reden dat je helemaal naar,telegraph cove gaat voor kayakken? Wij hebben dat bij John gedaan. Een nederlandse man die een bedrijfje heeft, footprint nature explorations, zoals net gemeld. Dat was echt super. En scheelt je wel 2 reisdagen. Die kun je gebruiken om campbell river te zien, met een orkatocht bijvoorbeeld.
Onze route was als volgt.
Calgary -canmore-lake louise-jasper-clearwater-whistler-powell river-campbell river-tofino-vancouver.