Hulp gevraagd

hallo marcel 1977
je hebt het over trouwen met je vriendin.
nou dat gaat niet zo gemakkelijk meer.
iedere farang wil wel trouwen om hier te blijven.
en net wat jan zegt de bath staat op zijn dieptepunt
ik woon zelf op samui nou de prijzen zijn hier torenhoog.
werk kun je vergeten teminste hier.
en als je baan krijgt werk je voor een schamel thais salaris.
en iets beginnen nou alles is al gedaan.
hier is het de ene naar de andere bar,restaurant die sluit.
en farang die in armoede leven.
dus bezin voor je begint om dit te doen.
thailand is niet alleen rozengeur en maaneschijn.
want ook hier heb je geld nodig .
nou sucses ermee
groetjes riekie.

De Bath staat ten opzichte van de euro op een hoogtepunt. Ik hoop dat er snel een oplossing word gevonden voor Griekenland want op dit moment is de euro door hun 20% in waarde gedaald…! Dit is erg vervelend voor de toeristen - maar zeker ook voor de expats die hun loon krijgen in euro’s.

En over het leraar engels, je zult zult sowieso eerst een TEFL-certificaat moeten halen om überhaupt te worden aangenomen. Tenzij je een native speaker bent, maar wij Nederlands zijn dat niet…

:chin:

Correct.

Triple entry kan op deze manier 270 dagen geven, waarna je een nieuw visum aan moet vragen. Hou er rekening mee dat de ambassades in omliggende landen soms weigeren triple entries af te geven maar verwijzen naar je thuisland.
Verlenging van een visum kan alleen met non-immigrant visa, waar je een ‘extension of stay’ kunt krijgen na een jaar.

FF OF TOPIC,

De oplossing zal worden dat de sterke(financiële) landen waaronder Nederland de knip zullen moeten gaan trekken(lenen) en dat gaan ze ook doen, maar laten wij onze borst maar nat maken als men de schuld niet terugbetaald dan kunnen wij nog meer bezuinigen en hun maar staken daar in Griekenland, en in de toekomst zullen nog wel meer landen als Griekenland gaan volgen, geweldig al die euro(landen) :mad:

Zullen wij ook gaan staken of gewoon maar weer als schaapje’s volgen cheer.

Tja daar gaan de dromen in rook dankzij de eukonomie hier en daar. Als het mee zit kan ik over een paar jaar met pensioen als ambtenaar. Dan is het wel te doen denk ik. Maar ik zou niet zo mijn schepen achter me verbranden. Mischien valt het wel tegen als je er langer zit. Mijn maximum was een maand vakantie en dat is altijd wel leuk. De vraag is, wat doe je dag in dag uit daar in den vreemde. Kom je uit Purmerend Jan? Woon ik ook. Of woon je ook half in Thailand.

@ Willemtell,

Nee woon volledig in Nederland/Purmerend mijn vrouw komt uit Yaso vandaar, liep ook met de dromen zoals de topic starter maar alles wel overdacht en toch hier gebleven tot nu toe geen spijt over 5 maanden weer die kant uit met vakantie zo zal het wel een tijdje blijven.

7 July is het zover, dan ga ik weer richting Thailand maar nu voor een langere tijd, ca. 6 tot 12 maanden zodat ik de tijd heb om het vanuit een ander perspectief te bekijken.
Zoals eerder al is gezegd is vakantie altijd leuk, maar er echt leven zal anders zijn.
Tegen die tijd zal ik een update plaatsen over hoe het mij is vergaan.