Hulp gevraagd! Treinticket India

Beste reizigers,

Ik heb een dringende vraag over een E-ticket kopen via het irctc (www.irctc.co.in) Ik wil namelijk zo snel mogelijk een E-ticket aanschaffen omdat ik volgende maand naar India vertrek en verzekerd wil zijn van een goed plekje in de trein.

Nu heb ik een probleem met me registreren, ik had al mijn gegevens ingevoerd maar bij mobile phone moet het een +91 nr zijn en die heb ik natuurlijk niet. En je moet een bevestiging krijgen via dat nr om de registratie compleet te maken…

Ik had ook gemaild met irctc en die mailden terug dat ik een scan van mijn paspoort op moest sturen en dan zouden zij mijn code via de email sturen ipv sms. Maar nu antwoorden ze niet meer :frowning:

Heeft iemand wel eens een E-ticket besteld via IRCTC? Of via ergens anders gereserveerd voor de trein?

Ik hoop dat iemand me kan helpen
Groetjes Lotte:dag:

Je moet boeken bij: Cleartrip.com
Hartstikke makkelijk en net zo duur(goedkoop dus).Je kan meteen zien hoeveel plaats er is in verschillende klassen etc.
Succes

Ohw daar ga ik zo even kijken! Dan laat ik het horen als het is gelukt :slight_smile:

Bedankt!

Lotte,

Is het inmiddels gelukt om een treinticket te krijgen?

Hey,

Ja volgens mij wel… Ik heb alleen 1 ticket dat RAC/ waitlisted is maar volgens mij kan ik dan wel sowieso mee? Van wat ik ervan begrijp… Ik ben zeer benieuwd! Ik ben blij dat het is gelukt, lijkt me een hele ervaring.

Groetjes lotte

Ja,je komt dan op een wachtlijst,maar wat ik begrijp,kun je uiteindelijk toch altijd wel mee.
Het is een geweldige ervaring om daar een treinreis te maken.Ik had de tickets trouwens in India gekocht.Ik kwam er vanuit Nederland niet uit.

Een hele fijne reis.

Met een RAC ticket kan je mee op de trein, maar moet je mogelijk een slaapplaats delen in afwachting van de toewijzing van een definitieve plaats door de TTE. Als er niks vrijkomt, moet je de hele trip een plaats delen, maar je zit tenminste op de trein.

Met een waitlisted ticket mag je niet mee op de trein.

Kijk voor vertrek de PNR na, je ticket kan ondertussen geëvolueerd zijn naar een Confirmed.