Hallo!
Na al weken meegelezen te hebben, planningen aangepast, bijgesteld en dat soort dingen. Heb ik toch wat vragen… We blijven veranderen, komen er niet zo meer uit. Tuurlijk zien we in Thailand wel hoe het gaat, maar toch een soort route alvast vantevoren is wel prettig.
Helaas komen we er niet meer uit wat handig is…
Bangkok willen we op het laatst doen. Dus meteen doorreizen naar de volgende bestemming. Uitrusten doen we op de volgende plaats en niet in het drukke Bangkok. We komen 's morgens vroeg aan, dus qua tijd kan het heel goed.
Maar waar dan heen te gaan?? En op welke manier??
Bij aankomst in Bangkok willen we eigenlijk meteen weg. We komen 's morgens vroeg al aan. Bangkok willen we op het laatst gaan bekijken,
Meteen naar Kanchanaburi of misschien Ayutthaya? Sukothai?
De volgende plaatsen willen we graag zien, dus dat moeten we handig zien in te passen.
De volgorde maakt niet uit, behalve op het laatst paar dagen eiland en op het allerlaatst Bangkok verkennen ivm het shoppen daar
Kanchanaburi 2 dagen??
Bezoek brug over River Kwai (zonder de musea, lijken ons minder interessant).
Overnachting Verblijf Hin Ton River Camp (of iets soortgelijks)
Tijgertempel?
Bezoek Erawan watervallen
Kanchanaburi transfer naar volgende bestemming
-Ayutthaya
Met tuk tuk door Ayutthaya
Maar er is hier toch ook een olifantenkraal??
Overnachting daar?? Of ergens anders en dan doorreizen?
Ayutthaya dag 2
Vervoer naar Sukothai?
-Sukothai 1 dag of
Eigenlijk wilden we ook even naar Lopburi naar de apen. Maar dat kan alleen als we met dagtrein gaan. Met nachttrein is misschien ook wel weer handig en ook leuk om mee te maken??
Dus met de nachttrein naar Chiang Mai? Of overdag en dan ondertussen naar Lopburi?
Chiang Mai 6 dagen
Exact schema hier hebben we niet en weten we ook nog niet.
Wel:
Evening Bazar
Bezoek oude stad
Tocht met bezoek aan bergstammen (niet te commercieel, mag met overnachting)??
Olifantentocht (als het leuk is ook met overnachting)
Chiang Rai??
Chiang mai met nachttrein (als we die op de heenweg nog niet hebben gehad) of vliegtuig naar Bangkok om vandaaruit naar een eiland te gaan om te relaxen.
Dan naar een mooi strandje waar ook wel wat leuks te doen is. Geen druk nachtleven, dat hoeft nou ook weer niet
Dus wij dachten:
Koh chang ivm olifantenreservaat en dichterbij? (Railaybeach)
Hebben ze daar ook hutjes op het strand?
Terug naar Bangkok Vervoer nog onbekend?
Bangkok 4 dagen
1 dag tempels
floating market van Tha Kha
ochtend of middag fietstocht
Patpong nachtmarkt
Dag 23
Terugvlucht naar Amsterdam
-Pak chong was ook nog een tip die we ergens hadden gelezen en stond eerst ook in ons plan. Maar is dat wel te doen. Wat is de moeite waard en wat minder… Is Pak Chong een aanrader nog?
We weten niet hoe het gaat met vervoer nog en willen daar in Thailand niet teveel tijd verspillen aan uitzoeken hoe we van de ene bestemming in de andere komen en dan blijken dat het niet handig is. Dus een soort route willen we graag al hebben. Dus hoe kunnen we de route het beste gaan inplannen om dit te zien?
Helaas kan ik je nog niet verder helpen… Moeilijk allemaal he?
Vandaag ff die Rough Guide doorgebladerd, en ik kan beter 4 jaar naar Thailand gaan ipv 4 weken, als ik alles wil zien wat m’n interesse heeft gewekt…
Succes met de voorbereidingen, hoop dat iemand anders tips voor je heeft, en natuurlijk heel veel plezier!
Ja ik vind het heel erg moeilijk! Hoe meer ik lees hoe minder ik eruit kom
Daarom hoop ik dat ervaren Thailand-hangers me wat verder kunnen helpen. Heb helaas maat 3 weken…
Eerst met de trein van Bkk naar kanchanaburi(voor bezienswaardigheden moet je maar eens ff surfen op het reisinformatie,die ik daar heb geplaats betreffende Kanchanaburi. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=98903
Je kunt met een minibus van Kanchanaburi reizen naar Ayutthaya(170km:prijs:250bath)
In Ayutthaya heeft men verschillende tempels die echt de moeite waard zijn om bezocht te worden(heb Ayutthaya nog bezocht in maart:2010)
Vele hotels hebben een klein reisbureautje waarmee men met een minibusje alle tempels kan bezoeken.
Men kan ook daar fietsen huren,om de verschillende tempels en sites te bezoeken(prijs fiets huren per dag:100bath)
Ivb:de olifantenkraal moet je maar eens dit draadje aanklikken!! http://www.elephantstay.com/
Vanuit Ayutthaya kan men den trein nemen naar het noorden Chiangmai(12uur onderweg)
éénmaal daar aangekomen kan men de wat Doi suthep en de plaatselijke dierentuin op 1 dag afhaspelen.
Ook kan men de volgende dag,een combinatie doen:Bo Sang(ambrello village)en Sankampheng(25km gelegen van Bo sang)daar heeft men een prachtige "hotsprings"men kan daar pootje baden in het heerlijke warme water!
Wat kan men nog bezichtigen in Chiangmai,Doi Inthanon met zijn zijn prachtige watervallen(mae klang,mae Ya en Mae sae)deze watervallen liggen 58km verwijderd van Chiangmai,even buiten het dorpje Chomtong.
Gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer,om de 20minuten rijden er bussen vanuit Chiangmai naar Chom tong.
In Doi Inthanon kan men ook overnachten in een plaatselijke “karen dorp”(moet je maar eens doen bij gelegenheid)
Het noorden van Thailand staat bekend om zijn prachtige bergen en de bijbehorende landschap. Maar weinig mensen hebben gehoord van Chiang Saen , een klein stadje gelegen op slechts ten noordoosten van Chiang Rai , een van de oudste steden van Thailand, en een keer een krachtig versterkte stad waar de Gouden Driehoek is gevestigd en een groot deel van het noorden van de geschiedenis intact bleef. Deze " laid-back 'stad rustig genesteld aan de oevers van de Mae Khong heeft vele interessante tempels en ruïnes in de stad, de oudste is Wat Pa Sak "De Teak Forest Temple " , gebouwd in 1295. Wat Chedi Luang (naast de stad) Werd gebouwd in 1331 en uitgebreid in 1515. Het is beroemd om zijn achtenvijftig meter hoge achthoekige Chedi . Wat Phra Thart Jom Kitti is gelegen op een kleine heuvel net buiten de noordwestelijke hoek van de stadsmuren. De 383 ruwe lateriet treden leiden naar deze interessante tempel , terwijl haar site biedt een prachtig uitzicht over de Mae Khong rivier naar Laos .
De Mae Khong rivier is een een van de attracties van de stad men kan er Laotiaanse boten zien aan de overkant van de oever.foto:Mekhong river Chiang Saen.
Chiangrai ligt ongeveer 170km verwijderd,men kan met bus of vliegtuig vanuit Chiangmai naar toe gaan.
Chiang Rai kent een groot aantal bezienswaardigheden. Wanneer u Chiang Rai bezoekt, zijn dit zeker de aanraders in de stad of net er buiten.
De king Mengrai Statue:zie hieronder!
is een bedevaartsoord voor tal van Thai en een absolute bezienswaardigheid. ‘s Morgens toont de King Mengrai Statue zich op zijn mooist in de opkomende zon.De tempel Wat Ngam Muang is ook de moeite waard om bezocht te worden alsook de Wat pra kaew de tempel waar oorspronkelijk de smaragden Buddha vandaan komt, welke in 1432 werd ontdekt in de gespleten Chedi van de tempel. Wat Pra Kaew is ook een absolute must. Wat Rong Khun het levenswerk van Ajaarn Chalermchai Kositpipat, dat overigens nog niet af is, mag absoluut niet gemist worden. Deze tempel is uniek in de wereld en u zult dat na een bezoek aan deze bijzondere tempel zeker beamen. Na het bezoek aan de Wat Rong Khun kunt u verkoeling zoeken bij de grootste waterval van Chiang Rai, namelijk de Nam Tok Khun Korn. De wandeling door de schitterende natuur brengt u bij deze impossante waterval met een verval van maar liefst 70 meter
Bedankt voor je tips en leuke verhaal (en de foto’s).
Jij hebt het niet over Sukothai. Wij wilden daar eingelijk ook nog een dagje naar toe (misshcien zonder overnachting??)
En Pak chong? Had ik eerst ook in ons schema, maar dat past niet echt meer. Misschien toch wel doen.
Chiang Rai hadden we eigenlijk geschrapt maar na het zien van die mooie foto’s en je verhaal ga ik toch weer twijfelen. Lijkt me wel erg mooi…
Kan je ons nog helpen voor wat betreft de route en hoeveel dagen we ergesn kwijt zijn? want dan weet ik hoeveel tijd we ergens realistisch kunnen uittrekken. En wat we doen met Pak chong (ik denk schrappen??)
We willen wel vanalles zien, maar het moet wel realistisch blijven natuurlijk… Ik heb geen idee hoe het soms zit met vervoer? Misshcien een keer de nachttrein nemen? Ofzo?
sukothai lijkt op ayutthaya en je zou dan ook van deze twee kunnen schrappen persoonlijk vind ik sukothai mooir dan ayutthaya (het is er groener en de omgeving is mooier het is ook kleiner als je sukothai wil bezoeken moet je in pitsanaluk uit de trein
Oke dankjewel. Neem ik mee ter overweging. Het leek ons beide mooi om te bezichtigen. Maar misschien kunnen we in diezelfde tijd wel wat anders doen inderdaad??