Hulp gevraagd bij het organiseren van trip

Hoi allemaal,

Ik heb een paar vragen inverband met mijn reis:
Hoe boek ik best mijn tickets en het goedkoops ?
En hoe zit het met de visums ?

Dit is een beetje mijn planning

**Kuala lumpur **± 3 dagen
dan richting Bali te reizen in 2 weken

Bali ±3 weken verblijven (surfen).
Van Bali naar Noord Sulawesie ( boot/ vliegen)

Sulawesie ± 3 weken verblijven ( duiken)
Daar vandaan zou ik graag naar Australie.

Australie ± 4 maanden .
Daar Vandaan Misschien nieuw zeeland of tog richting huis.

Hoe pak ik dit het best aan.

Ik heb al eerder alleen gereisd maar als iemand zin heb in het zelfde avontuur een Reispartner is welkom. Mits het klikt natuurlijk.

Kun je niet beter vanaf kuala lumpur eerst naar Sulawesi gaan en dan naar Bali?
Lijkt mij logischer. Vanaf Denpasar kun je goedkoop vliegen op australie.

ja misschien heb je daar wel gelijk in.

Helemaal mee eens.

Vluchten zijn zeer intressant met air asia. Volgens mij zijn er op dit moment aanbiedingen bij Malyasia Airlines. Dus mogelijk goedkope ticktes naar Kuala Lumpur.

Ervan uitgaande dat je Nederlandse nationaliteit hebt:

Visum Maleisie niet nodig, krijg je bij aankomst (let op geldigheid paspoort).

Visum Indonesie. tot 30 dagen kan bij aankomst. Langer >30 dagen visum dien je vooraf bij de ambassade in Nederland aan te vragen. Let ook hier op geldigheid paspoort.

Visum Australie en Nieuw Zeeland weet ik niet, maar denk dat je als Nederlands staatburger hier geen grote problemen mee krijgt. Maar zal dit even in het desbetreffende land forum terug lezen.

Succes !!

Voor Australie krijg je bij aankomst een 3 maanden visum en in Nieuw zeeland een 4 weken visum.
Ten minste was dit zo in 2004. Als je langer wil dan moet je een ander visum aanvragen bij de ambassade.

Voor het goedkope vliegen kun je kijken op mijn weblog:Violet's Vakantietips: Goedkope vliegtickets? Een overzicht van de extra kosten bij low cost luchtvaartmaatschappijen

Veel plezier!>>>