Hulp gevraagd bij bepalen budget dagelijkse uitgaven (eten en drinken)

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie mij verder konden helpen met het vaststellen van mijn budget.
Wij hebben het plan een rondreis met de auto te gaan maken, beginnend en eindigend in Los Angeles.
De reis die wij hebben gezien voor oktober 2013 is inclusief de auto, hotel (alleen logies) en vlucht. Voor de maaltijden dienen wij zelf te zorgen.
Wij willen dit een beetje low budget proberen te doen, maar ik kan niet veel info vinden wat er ongeveer besteed wordt per dag.
Ik heb al begrepen dat op de route die wij rijden we niet veel tijd hebben om op zoek te gaan naar supermarkten, maar wat kan je het beste doen qua ontbijt, lunch, diner onderweg? En dan bedoel ik gewoon simpel een drankje en een sandwich bijvoorbeeld, geen 4-gangenmenu’s met flessen wijn :hihi:. Zijn restaurantjes etc een beetje betaalbaar of kan je beter proberen een bakker te vinden (lastig in Death Valley, Grand Canyon…) etc.
Ik zit er zelf aan te denken om te kijken of we in LA een coolboxje kunnen aanschaffen voor in de auto. Iemand enig idee waar ik die in LA zou kunnen vinden?

Kortom, wat geven jullie gemiddeld uit aan eten en drinken per dag?

De prijzen van parken, excursies etc zijn goed te vinden op de websites van de parken, maar mochten jullie tips hebben, is het bijvoorbeeld goedkoper om je entreetickets vooraf online te bestellen, dan zijn deze uiteraard ook van harte welkom. De route zal eventueel zijn:

Dag 1 en 2 - Los Angeles - San Simeon
Dag 3 t/m 5 - San Simeon - San Francisco
Dag 6 - San Francisco - Yosemite N.P.
Dag 7 - Yosemite N.P. - Bakersfield
Dag 8 en 9 - Bakersfield - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas - Bryce Canyon N.P.
Dag 11 - Bryce Canyon N.P. - Lake Powell
Dag 12 - Lake Powell - Grand Canyon N.P. - Sedona
Dag 13 - Sedona - Palm Springs
Dag 14 en 15 - Palm Springs - Los Angeles
Dag 16 - Amsterdam

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Marjolijn

Hallo Marjolijn

Hopelijk kan ik jullie een beetje op weg helpen met de kosten.
Van ieder van mijn reizen houd ik een verslag en boekhouding bij.
Toch is het zo, dat een ieder zijn persoonlijke voorkeuren heeft en alles maar ter indicatie is.
Voor mijzelf was ik de ene keer tevreden met een stokbrood tonijn van de Wall mart en de andere keer nam ik een stevig ontbijt.
Dit geldt ook voor het avondeten, waarbij ik de ene keer tevreden was met een snelle hap en de andere keer zat ik uitgebreid te eten.
Persoonlijk had ik geen coolbox bij me. Een blikje cola kan je overal onderweg krijgen.Wat prijzen betreft viel het me over het algemeen mee en was ik niet duurder uit als in Nederland.
Zelfs in Yosemite kon je goedkoop eten. Onderweg kom je regelmatig een Wall Mart tegen. Dit is een grote supermarkt, waar van alles te krijgen is. Ook de tankstations bieden de mogelijkheid voor een goedkope hap. Persoonlijk was ik kwijt voor mezelf voor mijn 26 daagse reis aan drank $164,00 aan eten $ 716,00 en natuurlijk de fooi die hier bovenop komt. $ 102,00. Omgerekend op de huidige dollarkoers is dit € 29,00 per dag p.p.

De reis die wij hebben gezien voor oktober 2013 is inclusief de auto, hotel (alleen logies) en vlucht.
Dit betekend dat jullie dus nog niet geboekt hebben.
Waarom niet zelf de reis samenstellen?
Je gaat dan in een rustige periode!
Kijk maar eens op mijn site, misschien haal je hier wat tips uit. Ook de mensen op het forum, waar ik veel voordeel van heb gehad, geven jullie graag advies.

Verder succes met de voorbereiding
Henk