Heeft iemand tips ivm budget voor een 14daagse rondreis in West-Amerika (San Francisco, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, Los Angeles)? Autohuur en de meeste overnachtingen in de hostels (excl ontbijt enz) zijn al betaald.
Wat voorzie je nu best qua eten, drank, toegang parken enzovoort?
Kortom, hoe duur is het leven daar:)
In 2008 hebben wij (2pers) een pas voor de nationale parken gekocht. Ik dacht $ 75. Geldig voor een jaar in alle parken. Toen uitgerekend dat deze rendabel is bij 4 parkbezoeken. Vwb de boodschappen kun je het vergelijken met hier. De prijs dan. Voor groenten moet je soms goed zoeken. De bezine is wel een stuk goedkoper daar, al vinden de amerikan dat het verschikkelijk duur is geworden. Trouwens je moet eerst je benzine betalen en dan pas tanken. En het gaat per gallon, dus handig om dat eerst uit te rekenen voor je bij de kassa staat zoals ik. Als je contant betaald. Met je creditcard betalen is een stuk eenvoudiger, geen gereken.
Verder hebben wij een piepschuimen koelbox gekocht bij de walmart voor 5 dollar. Daar stopte ik de boodschappen in die ik ook bij de walmart kocht. ijsblokjes kun je bij elke bezinepomp kopen en blijft je eten vers en koel. bv je beleg voor het ontbijt.
Kijk op de nps website voor toegangsprijzen www.nps.gov De America the Beautiful die Jacqueline bedoelt kost $ 80,-- Yosemite is $ 20,-- en Grand Canyon is $ 25,-- maar voordat je het doorhebt zit je in meer parken, National Parks, National Monuments en Federal Fee area’s dus vaak heb je die pass er al snel uit. State Parks zijn niet inclusief. Benzine kost op dit moment ca. $ 3.50 per gallon (een gallon is 3.8 liter) in het westen. Tanken in Arizona is goedkoper.
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe veel geld je aan eten wil besteden. Fast food ketens zijn goedkoop maar je kan het zo duur maken als je wil. Ik zou ook meteen een koelbox kopen maar een iets duurdere en hoe grote drinkers zijn jullie? Ik ben gek op Cointreau etc maar zo’n fles is duur. Wijn kan je in grote verpakkingen kopen maar ook per dure fles. Een budget is dus niet te geven. Hangt van persoonlijke wensen af. Wij gaan regelmatig uit eten voor $ 50,-- of minder en je kan lang niet overal wijn bij het eten kopen.