Geldzaken VS

Hallo,

Ik ga van 12 oktober tot 15 november een reis maken door de vs. Eerste 2 weken in het zuidwesten steden als sf, la en lv bezoeken en daar rondom nog wat nationale parken. Daarna ga ik door naar het oosten waar ik o.a. New York, Washington, Orlando en Miami bezoek.
Maar goed, hier komt uiteindelijk mijn vraag.

Aangezien ik toch wel best op een budget zit: Met hoeveel geld moet ik per week ongeveer rekening houden? (excl. overnachtingen)

Hoe ga je reizen? Met een huurauto naar het ZW, dan vliegen naar bv NY en dan weer vliegen naar Florida?

Niet alleen is de manier van reizen van belang, ook de manier van overnachten en hoeveel tijd je in de National Parks wilt doorbrengen speelt een rol (afweging dagpassen vs. jaarpas).

Ben je alleen of reis je met anderen?

Wil je uit eten iedere avond of wil je zelf koken?

Tarieven voor autohuur, hotels/motels/hostels/B&Bs en parktoegang kun je zelf opzoeken.

Heb je al een route uitgestippeld? Dan is het ook makkelijker kijken waar je terecht komt en waar je het beste kunt overnachten.

Hallo,

Ik ben van plan te gaan reizen met de greyhound. Ik heb gezien dat hier tot 30 september nog een maandpas voor op de markt is.
Overnachtingen wil ik vooral doen in hostels.
In het zuidwesten heb ik waarschijnlijk wel een reismaatje met een rijbewijs.
Het is de bedoeling om dan voor elk nationaal park ongeveer een dag uit te trekken.

Bij veel hostels zit het ontbijt al wel inbegrepen. Voor de rest hoef ik niet elke avond uit eten, maar af en toe zou wel leuk zijn.

Ik vlieg via Chicago naar Los Angeles. en vanaf Miami weer terug naar Nederland.

Nog los van de kosten, het is belangrijk dat je een creditcard hebt!

Had je al gekeken hoe lang je in de bus zit om sommige afstanden af te leggen? Los Angeles - NY is 2 dagen en 14 uur non stop… en dan nog door naar Miami, weer bijna 2 dagen…
Voor een stad als NY moet je toch wel minimaal 3 dagen hebben om er een beetje van te kunnen genieten. Je plant naar mijn idee wel heel erg veel bestemmingen in een korte tijd, je bent dan misschien meer bezig met onderweg zijn dan vakantie houden?

Het punt wat Jurjen noemt betreffende dagpassen/jaarpas… als je een lijstje maakt van alle parken waar je heen wilt kan je iig opzoeken wat een dagpas kost en dat vergelijken met een jaarpas.

Wat je per dag uitgeeft verschilt denk ik erg per persoon. Ik heb er zelf niet zo’n moeite mee om voor een paar weken relatief vaak fast food te eten. Je bent dan niet zo veel tijd kwijt aan het zoeken naar betaalbare restaurants en blijft altijd wel onder de 10 dollar per maaltijd.
In hostels kan je vaak zelf koken, alleen als je zo kort verblijft overal heb je nauwelijks tijd om een supermarkt te vinden.

Het kan geen kwaad als je zelf een globale planning en concrete lijst opstelt met kosten die je verwacht te maken in je hele vakantie. Je vraag is nu vrij algemeen en dus de antwoorden ook.