Liefste mensen
Graag had ik jullie tips en ideeën gehoord over mijn ruwe planning voor mijn reis volgende week. Door omstandigheden ben ik pas zeer laat kunnen beginnen plannen dus ik had hier graag wat hulp bij gekregen. Op dit forum is er zodanig veel informatie te vinden dat ik gewoon niet meer weet waar beginnen. Hier gaan we :
Dag 1 : Brussel - Bangkok
Dag 2 : Bangkok (toekomen in de vroege namiddag)
Dag 3 : Bangkok
Dag 4 : Bangkok
Dag 5 : Ayutthaya
Dag 6 : Sukhotai
Dag 7 : Chiang Mai (+ 2 of 3 daagse trektocht)
Dag 8 : Chiang Mai
Dag 9 : Chiang Mai
Dag 10 : Chiang Mai
Dag 11 : Chiang Mai
Dag 12 : Chiang Rai
Dag 13 : Chiang Rai
Dag 14 : Nationaal Park?
Dag 15 : Nationaal Park?
Dag 16 : Eiland 1
Dag 17 : Eiland 1
Dag 18 : Eiland 1/2
Dag 19 : Eiland 2
Dag 20 : Eiland 2
Dag 21 : Bangkok ('s nachts vliegtuig op)
Dag 22 : Bangkok - Brussel
Zo. Ik weet dat een van de eerste opmerkingen zal zijn dat ik BK. beter op het einde van de reis doe, en hoewel ik hiermee akkoord ben, zal het praktisch moeilijk zijn. Ik ga nl de eerste twee weken samen reizen met een vriend, en de laatste week alleen. Aangezien ik Bangkok graag met hem had gedaan, en samen wil afsluiten met een eiland, kan het niet anders dan te starten met BK.
Vervolgens Ayutthaya en Sukhotai. Hier twijfel ik reeds, zijn deze elk op 1 dag te doen? Of laat ik beter 1 van de 2 vallen? Het is mijn eerste Thailand-reis dus ik wil voornamelijk de highlights gezien hebben.
Daarna had ik graag een trektocht gedaan rond Chiang Mai, waarna we doorreizen naar Chiang Rai. Denken jullie dat dit oké zit qua aantal dagen, incl verplaatsing?
Daarna had ik evt graag een Nationaal Park gedaan, al heb ik nog niet beslist het welke. Of hebben jullie een ander idee wat hier de moeite kan zijn voor twee dagen?
Aangezien mijn vriend het vliegtuig reeds heeft op dag 18 ’s avonds had ik graag dag 16 en 17 doorgebracht op een eiland. Daarna zou ik zelf doorreizen naar nog een ander eiland, om op dag 21 terug te gaan naar Bangkok. Qua eilanden moet ik nog verder het internet afschuimen, maar als iemand al zin heeft om hier reeds enkele suggesties te geven… Het eerste eiland mag gerust wat te beleven vallen qua uitgaan en plezier.
Het tweede eiland, waar ik alleen zal vertoeven, wil ik de rust opzoeken en op mijn gemak wat duiken en snorkelen.
Zo, ik hoop dat ik niet te veel vragen heb gesteld, maar het is nl de eerste reis die ik alleen plan en er is een zodanig aanbod aan informatie en websites dat ik er een beetje in verdrink. Hetgeen waar ik het meest moeite mee heb is het inschatten van het aantal dagen + de tijd die het transport heen/terug.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, bedankt!