Beste mensen,
Mijn vriendin en ik vertrekken 5 juli aanstaande naar Thailand tot 25 juli.
Na veel te hebben onderzocht (internet, lp, vrienden, kennissen), willen we graag onze planning laten beoordelen door de kenners op dit forum. We vinden het allebei een beetje spannend en zijn niet helemaal overtuigd over de haalbaarheid en of we niet te veel onderweg zijn. Daarin proberen we de juiste balans te vinden.
Bij deze onze concept planning:
Dag 1: Vlucht Amsterdam > Bangkok
Dag 2: 7:55 in BKK. Dag acclimatiseren
Dag 3: Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown etc
Dag 4: Fietstocht bij Co van Kessel
Dag 5: BKK > Kanchanaburi, Bridge over the River Kwai en overnachten bij jungle rafts
Dag 6: Erawan waterfalls
Dag 7: Kanchanaburi > Ayutthaya - Nachttrein Chang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9 Chiang Mai - trektocht
Dag 10: Chiang Mai - trektocht
Dag 11: Chiang Mai - trektocht
Dag 12: Vlucht naar (Koh Samui, Krabi) > Khao Sok
Dag 13: Khao Sok
Dag 14: Khao Sok
Dag 15: Khao Sok
Dag 16: Koh Phi Phi
Dag 17: Koh Phi Phi
Dag 18: Koh Phi Phi
Dag 19: Koh Phi Phi > Bangkok
Dag 20: Laatste dag Bangkok - shoppen etc etc
Dag 21: Bangkok > Amsterdam
Het liefst zag ik nog een eiland maar dit is bijna onmogelijk tenzij ik een aantal locaties ga skippen.
De laatste dagen / week is het de bedoeling dat we voornamelijk kunnen relaxen en een aantal activiteiten kunnen doen.
Daarnaast een aantal vragen:
Is dag 5 en 6 in 1 dag te doen of is het ook mogelijk om dag 6 en 7 te combineren? Wellicht op dag 4 al naar Kanchanaburi?
Op welke luchthaven kan ik best landen vanuit Chiang Mai naar het zuiden toe in de huidige planning?
We zoeken ook nog een hotel voor de eerste nachten in Bangkok. Heeft er iemand nog goede tips?
Alvast bedankt!
Groeten Edwin
Beste Edwin, Je planning is hartstikke goed zo! Alles lekker op het gemakje?! En daar heb je toch vakantie voor! Ik snap die onrust wel hoor: Thailand is zo mooi dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar reken er maar op dat je hier gewoon nog een keer terug komt en dan doe je een volgend eiland…!
Om toch nog even te antwoorden op je vragen: dag 5 en 6 is n één dag te oen, maar dan met je wel heel vroeg uit bed! dag 6 en7 liever niet, dan heb je echt te weinig tijd in Ayutthaya. En doe zeker die fietstocht in Bangkok, erg leuk! Voor binnenlandse vluchten is Don Mueang vaak de beste oplossing en de goedkoopste. Veel plezier in Thailand!
Jullie reisschema is zeker mogelijk zo. Alleen dag 5 en 6 niet combineren. Naast de Bridge over the River Kwai zijn de begraafplaats en een van de oorlogsmusea ook de moeite waard om eens te bekijken.
Vanuit Chiang Mai niet naar Koh Samui vliegen als je door wilt reizen naar Khao Sok. Boek een (vroege) vlucht naar Phuket of eventueel Krabi.
Fietsen in Bangkok zeker doen, maar dat zou ik toch echt doen bij Recreational Bangkok Biking (www.thailandbiking.com), maar ik ben natuurlijk niet helemaal objectief als medewerker van RBB
Voor hotel in Bangkok kan men je tientallen tips geven, maar dan is het wel makkelijk om te weten wat je per nacht ongeveer wil betalen… Hotels heb je in alle prijsklasses hier, van goedkoop tot schrikbarend duur. Kijk eens naar Rambuttri Village, Nouvo City Hotel, Royal Benja Hotel, Narai Hotel, Siam@Siam, Rembrandt Hotel, Glow Trinity…
Top! Echt bedankt voor jullie reacties. We krijgen er steeds meer zin in! Nog 1,5 week en we zijn aan de andere kant van de wereld. Heerlijk vooruitzicht!
Ik had nog niet gehoord van Bangkok Biking, zal daar zeker naar kijken. Bedankt!
Door de ontwikkelingen van het Nederlands elftal missen we helaas wel wat wedstrijden. Even onderzoeken of we nog iets creatiefs kunnen verzinnen in het schema. (niets staat vast)
Ik heb nog een aantal vragen:
Is het haalbaar om na de fietstocht af te rijzen naar Kanchanaburi?
Om op dag 5 naar de Erawan waterfalls te gaan en eventueel nog een deel van Kanchanaburi? Hopelijk zijn er cafe’s in Kanchanaburi die de halve finale van het WK uitzenden. (Wellicht wat optimistisch als Nederlander )
Khao Sok zal misschien korter kunnen maar dat laten we lekker vrij en willen daarna naar Koh Phi Phi afreizen.
Zijn daar hotels, resorts of guesthouses die aan het strand grenzen?
Ik zie hele mooie foto’s van hutjes langs het strand en zodra je wakker word dat direct de zee in kan lopen. Is er zoiets te vinden op Koh Phi Phi?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Ik weet niet hoe laat de fietstochten bij Co van Kessel afgelopen zijn, maar onze Colors of Bangkok tour is pas rond 13:00 uur afgelopen. Neem aan dat je na de fietstocht nog even wilt relaxen, douchen etc etc, dus ik zou op die dag niet meer doorreizen naar Kanchanaburi, maar lekker in Bangkok blijven en de volgende dag op je gemak naar Kanchanaburi reizen.
Jullie willen dus op de Jungle Rafts slapen, maar wel voetbal kijken in een kroeg in Kanchanaburi ? Jungle Rafts ligt aan de rivier, stuk buiten Kanchanaburi stad. In dat geval zou je beter voor accommodatie in Kanchanaburi zelf kunnen kiezen (voor 1e nacht) en 2e nacht op Jungle Rafts slapen.