Ik ga met mijn vriend over een paar weken naar Thailand en ben een beetje onzeker of we een goede planning gemaakt hebben. We willen een binnelandse vlucht boeken. Daarom willen we een planning hebben die realistisch is. Onze planning ziet er nu zo uit:
1 Bangkok
2-3-4 Kanchanaburi + Erwan
5 Ayuthaya
6 Lopburi
7 Sokhutai
8 t/m 13 Chiang mai + trekking
14-15 Phuket
16-17 Ko Phi Phi
18-19 Ko Samui
20-21 Ko Pha Ngan
22-23 Ko Tao
24 Chumpion
25-26-Bangkok + terug
Is dit haalbaar? Zijn er dingen bij die we beter kunnen overslaan, of juist plaatsen waar we zeker moeten opzoeken of ergens langer blijven? Heeft er iemand tips, toevoegingen, dan hoor ik die erg graag!
Wij gaan in September ook een maand. Maar wij doen het veeleer op den bots. Wel met een beetje in t achterhoofd hoe we willen gaan. Dit heeft als voordeel dat je kan stoppen en langer blijven waar je maar wil. Hier zal je in ieder geval meer dan genoeg zaken vinden die je volgens deze of gene moet gezien hebben!
Hou wel het nieuws in de gaten ivm Bangkok (en blijkbaar ook ivm een aantal noordelijkere steden) Zolang het geweld aanhoudt, zou ik die plekken vermijden.
Dit vond ik trouwens een mooie site om te kijken welke eilanden goed zijn voor jou persoonlijk. Hangt er van af wat je juist verwacht, natuurlijk! Alle (of toch de meeste) eilanden afzonderlijk besproken en met mooie foto’s ernaast:
:chin:gezien de huidige situatie in Thailand kan ik geen zinnig antwoord geven helaas anders was het een mooi lijstje alleen dat eiland hoppen zou ik niet doen een Eiland lijkt meer als voldoende om er een lekkere strand vakantie aan toe te voegen:THAILAND:
Dankjewel voor jullie snelle reacties!
We houden inderdaad het nieuws goed in de gaten en hopen dat het snel weer veilig wordt.
Die site was erg handig, om wat een paar eilanden kiezen ipv alle 5! Dan hebben we ook wat meer tijd om het noorden te bereizen.
Houd er rekening mee dat je, als je dit schema aanhoudt, heel veel aan het reizen bent en weinig tijd hebt om te relaxen. Ik zou iets aan dag 5,6 en 7 doen. Als je in Ayuthaya bent geweest heb je Sukhotai ook gezien. Ik zou kiezen: of Ayuthaya of Sukhotai. Bedenk wel dat het doorreizen van Sukothai naar Chiang Mai veel lastiger (meer tijd kost)
is dan vanuit Ayuthaya. Aan jou de keuze.
Verder zou ik keuzes maken in je island-hopping programma. Ik zou voor een provincie gaan. Of de eilanden in Krabi of naar Koh Samui en omgeving.
Om veel reistijd te besparen kun je vanaf Chiang Mai (via Bangkok) naar Krabi of Phuket vliegen.
Dankjewel, deze tips zijn er handig!
Onze nieuwe planning is:
1-2 Bangkok
3-4-5 Kanchanaburi + Erwan
6-7- Ayuthaya
8 Lopburi
9 t/m 14 Chiang mai + jungle trekking
15 Vliegen naar zuiden
16-17-18 Ko Phi Phi
19-20-21 Ko Pha Nga (fullmoon)
22-23 Ko Tao (duiken)
24 25-26- naar Bangkok + terug
Ik heb nog een vraag, moet je nachtreinen echt van te voren reserveren (eind juni), het maakt ons niet uit eerste of tweede klasse? Aangezien de reis dan wel erg onflexibel wordt.
Ik ben vorig jaar in september nog met mijn vriend met de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok gegaan. Wij zijn toen bij aankomst in Chiang Mai gelijk naar het treinstation gegaan om treinkaartjes te kopen. Hoewel we pas 4 dagen later gingen, was er geen ruime keuze meer. Ik zou dus, zodra je weet wanneer je wilt gaan, treinkaartjes op het treinstation gaan kopen en niet wachten tot vlak voor vertrek als je zeker wilt zijn van een plaats. Boek, indien dit beschikbaar is, een lower en upper sleeper of een coupe (dit is wel 1e klas) S’avonds komen ze al best vroeg je bed opmaken. Als je een upper sleeper hebt en de persoon onder jou wil vroeg naar bed. dan worden beide bedden opgemaakt en kun je nergens meer zitten. Daarnaast is er veel meer ruimte als je een lower sleeper hebt. Je ziet ook veel mensen met z’n tweeen in de lower sleeper slapen en hun bagage op de upper sleeper leggen. Net wat je prettig vindt.
Je islandhopping programma is een stuk relaxter. Ik weet niet of je je enorm verheugd op die Full Moon party maar ik vind persoonlijk de eilanden in Krabi veel mooier dan Koh Samui en Koh Tao. Houd wel rekening met een plan B indien het weer tegenvalt. Hoewel ik strakblauwe hemels heb meegemaakt vertrek je midden in het regenseizoen. In 2007 ben ik verregend in Phuket en vorig jaar kon onze week Krabi niet doorgaan omdat het goot van de regen. Wees flexibel en pas je plannen aan indien het weer het niet toelaat (check bv weeronline) Ik had in 2007 enorme spijt dat ik zat te verregenen op het strand terwijl het stralend weer was in het noorden.