Huis kopen ''eigenaar worden'' op de Filipijnen

Zorg er altijd voor ,wat achter de hand te houden in Belgie. Ik denk dat je altijd rekening moet houden, dat je huwelijk op de klippen loopt, of je vrouw kan onverhoopt overlijden door een ziekte of ongeval. In zo een geval is de kans groot dat je van haar familie een schop onder je reet krijgt. Dan zit je dus berooid in Filippijnen.

1 like

100perc.mee akkoord.IN DE REALITEIT ZAL DAT WEL ZO GEBEUREN.DANK.GRTJ

Korikong
Dan kan gebeuren hoor !
Maar ge kunt de eigendom ook erven via Testament als de echtgenote eerst moet gaan opgemaakt door de Advokaat samen met de Notaris en drie getuigen !
Normaal kan en mag de familie niets te zeggen hebben maar wat is hier normaal ???
Groetjes
Picard

BESTE
UIT ONDEVINDING WETEN WIJ DAT U GELIJK HEBT MET WAT U ZEGT MAAR WIJ ZIJN ER STEEDS BETERKOOP VANAF,ZELFS ALS ZE ZIEN OF WETEN DAT WE VAN EUROPA ZIJN.WE WETEN ONDERTUSSEN REEDS HEEL GOED ALS WE ONS BIJ EEN AANKOOP NIET WILLEN LATEN ZIEN,EN DE SCHOONVADER OPSTUREN,WE MEER BEDROGEN ZIJN.VB.ALS WE 8 JAAR GELEDEN EEN HUIS LIETEN BOUWEN VOOR DE SCHOONOUDERS KREEG MIJN VROUW IEDERE WEEK EEN BERICHTJE MET AANTAL METSERSxp200/dag.TOEN WE EEN JAAR LATER OP VAKANTIE DEZELFDE METSERS TEGENKWAMEN EN VROEGEN HOEVEEL ZE GEKREGEN HADDEN PER DAG WAS HET ANTWOORD STEEDSp200/dag.AL DE AANKOOP BRIEFJES GINGEN ZE VOOR ONS HOUDEN ALS BEWIJS MAAR TEGEN DE VAKANTIE WAS ER WAARSCHIJNLIJK EEN GEEST GEWEEST IN DE NACHT DIE DE PAPIERTJES MEE GENOMEN HAD WANT GISTEREN LAGEN ZE ER NOG.EN GEESTEN ZULLEN ER WEL DEGELIJK BESTAAN WANT ELKE MORGEN WAS MIJN BROOD WEG DIE IK DE DAG ERVOOR HAD GEKOCHT,WANT ZIJZELF ETEN GEEN BROOD TOT DE VOLGENDE DAGEN ALS WE STEEDS 5 BRODEN PER DAG KOCHTEN EN VANAF DAN SCHOTEN ER ELKE MORGEN NOG ENKELE SNEETJES OVER VOOR ONS.HET WAS TEVEEL BROOD VOOR DIE GEEST.ENZ.ENZ…

En wat als je in België geboren bent maar mama is Filippijnse? Kan ik dan de Filippijnse nationaliteit aanvragen? Met andere woorden een dubbele nationaliteit hebben? Kan ik dan gemakkelijk een huis of grond kopen? Ik ben 26jaar en omdat het bij ons echt wel duur word om een huis te kopen zou ik graag hier iets willen kopen…lukt me dat? Alvast bedankt!

Ik heb we eens gelezen dat wanneer je jonger dan 18 ben en je moeder filippijnse is dan ook makkelijk de filippinse als tweede nationaliteit er bij kan krijgen. Ben je ouder dan 18 schijnt dat weer wat ingewikkelder te zijn. Welicht staat er we een en ander over op de site van de filippijnse ambassade in belgie. Of anders gewoon vragen of het kan bij de ambassade.

In nederand word het bezitten van dubbel nationaliteit door de huiige regering sterk ontmoedigd en tegen gewerkt. Ik weet niet hoe men daar in Belgie mee om gaat

1 like

Hallo Chris

Ik heb ook een paar condo gezien en het is werkelijk om u tegen te zeggen maar de prijs schommel tussen de 12 en 18 miljoen Peso
Zonder de vaste kosten die ge gewoon met condos hebt en velen zijn met een zwempool ook als u geen liefhebber zijt van zwemmen moet ge steeds bijbetalen en de livings is zeer klein ook de eetplaats en kleine keuken en badkamer dus als ik het uitrekent in Euro is het bijna 300.000 euro Nee niks voor mij heb liever een huis waar ge zelf eigenaar zijt en in condos zijn veel verplichtingen of huisregels waaraan ge moet houden en dat is niet in Huis en lot .
Maar het is uwe beslissing !
Groetjes
Picard

Nee , is ook niks voor mij een condo. Al zeker niet midden in de stad, waar toch de meeste condoos worden aangeboden. Maar ja als buitenlander heb je niet zoveel keus. Het is of een condo op eigen naam, of een house&lot op naam van je vrouw of vriendin. Met alle risicoos van dien.

Je kan een nog zo goede relatie hebben nu, maar over 5 of 10 jaar kan dat heel anders zijn, met alle gevolgen van dien, waaronder huis kwijt.

Hallo Korikong

1. One last thing. If you are buying your property in your wife’s name be sure
    that it is mentioned that you are the husband.
    If your wife dies, you can own the land & house. (even if your a foreigner). So
    foreigners can own land if they get it from a inheritance.

Dit is de wet !!!
picard

Is me bekend Picard , dat je als buitenlander onroerend goed kan erven.