Huis kopen ''eigenaar worden'' op de Filipijnen

Who may qualify as Philippine citizen by naturalization under the Revised Naturalization Act?
Under Section 2 of the Revised Naturalization Law the applicant must possess the following qualifications:

He must not be less than twenty-one years of age on the day of the hearing of the petition;
He must have resided in the Philippines for a continuous period of not less than ten years;
He must be of good moral character and believes in the principles underlying the Philippine Constitution, and must have conducted himself in a proper and irreproachable manner during the entire period of his residence in the Philippines in his relation with the constituted government as well as with the community in which he is living;
He must own real estate in the Philippines worth not less than five thousand pesos, Philippine currency, or must have some known lucrative trade, profession, or lawful occupation;
He must be able to speak or write English or Spanish or anyone of the principal languages;
He must have enrolled his minor children of school age in any of the public or private schools recognized by the Bureau of Public Schools of the Philippines where Philippine history, government and civics are taught or prescribed as part of the school curriculum, during the entire period of the residence in the Philippines required of him prior to the hearing of the petition for naturalization as Philippine citizen;

Wie kan mij zeggen of je persoonlijk moet aanwezig zijn bij de notaris en verkoper in de Filippijnen om onroerend goed te kopen ? Kan het niet dat men de verkoopakte doorstuurt (met DHL) naar België, hier de papieren ondertekend en de betaling verricht via bank to bank.

Hallo
Ge moet daar altijd aanwezig zijn voor de eigendom akte te ondertekenen en doe AUB niet per DHL daar ge anders eigendom zijt van een stukje papier ook moet daar getuigen bij zijn !
Groetje
picard

Volgens mij moet dat toch wel mogelijk om iemand in de filippijnen te machtigen om namens jou te tekenen.
De verkoper hoeft er in ieder geval niet zelf bij te zijn, dat weet ik zeker, afgelopen jaren heeft mijn vrouw een paar stukkies grond in Palawan gekocht, en de verkoper die in Manila woonde kwam zelf niet opdagen,maar liet de koopovereenkomst door de barangaycaptain van de barangay waar de grond gelegen was tekenen.

Korikong

Daar moet altijd iemand aanwezig zijn om te tekenen !
Als de eigenaar niet aanwezig is doet iemand anders het maar hoe kan u dan eigenaar worden met 3 getuigen ?
Ik zelf ben daar ook aanwezig geweest om te tekenen van de akte !
Groetje
picard

Als ge iemand in vertrouwen neemt, (familie) kan die een overeenkomst met de notaris tekenen. De betaling moet gebeuren bij het tekenen. Later wanneer ge daar persoonlijk aanwezig bent wordt de akte getekend door de reële eigenaar(s) en wordt ook de ‘title’ overhandigd. Het is natuurlijk aan te raden dat ge niet zomaar iemand in vertrouwen neemt, er is nogal wat geld mee gemoeit en een groot aantal honderduizenden pesos of soms meer dan een miljoen pesos is aanlokkelijk ! Maar het is dus best wel mogelijk om iets te kopen zonder er bij te zijn ! grts Chris

Als ge in vertrouwen doet in familie OK
Maar op geld staat geen naam en als het misloop wat dan ?
Ge weet in familie heb ik geen vertrouwen meer .
Lenen doen ze wel maar terug betalen ??? :mad:
Ik ben zelf ook zo gevaren .
picard

Hallo,

Ik ben van plan om evt flat(s) te kopen in cebu…maar voordat ik dat uberhaupt doe wil ik graag weten of iemand al ervaring heeft gekocht met het kopen van flats.
En waar je allemaal rekening moet houden of juist niet met het kopen van flats.
Is het evt mogelijk om een lening bij de bank te krijgen voor zoiets…
Ik weet alleen dat je max 40 % mag bezitten van de hele condo that,s it.

groetjes marc

Dag Marc

Waar je vooral rekening mee moet houden is het feit dat er geen schulden staan op de flat van de vorige eigenaar. Bij aankoop neem je ook de schulden mee over. Indien het nieuwe 'flat’s zijn is dit geen probleem omdat je dit meestal aanschaft bij een geregistreerd verkoper, zeg maar Real Estate service. Indien het een condominium betreft kun je volledige eigenaar zijn en worden, er wordt bij aankoop van een condo geen rekening gehouden met de 40/60.
In België of Nederland zal je GEEN lening krijgen om een eigendom te kopen buiten Europa. Je kan natuurlijk wel altijd een pers. lening aangaan doch die percentages liggen hoog en er is enkel een beperkt krediet beschikbaar.
Uitkijken is de boodschap of… nog eventjes wachten… de wetgeving in Phi’ls is aan het veranderen, maar… de prijzen stijgen jaar na jaar.
succes
Chris

Hallo Chris

Wat gaat er veranderen in de wet ?
Ik dacht dat u zelf zou komen naar Cebu Half October tot Half November ?
Ik zou nooit geen Flat of condo willen kopen daar ge nooit niet weet wie ge als buren krijgt die misschien geen contact met u wilt of met honden en kinderen die lawaai maken het is hier niet gelijk in belgie .:cheer:
Ik heb een huis gebouwd en heb van niemand last !
groetje
Picard :was:

Is er wanneer je een condo koopt niet zoiets als een huishoudelijk regelement, waaraan alle eigenaren cq bewoners zich moeten houden ?

condo is leuk om te verhuren, maar ik zou er zelf niet willen wonen.

Hallo Korikong
Ik had vroeger ook gedacht van een condo te kopen maar heb gelukkig niet gedaan daar ik een paar condo hebt gezien die verhuur zijn maar het is echt om mee te schreeuwen !:mad:
Ik dacht Wat voor problemen hebben de eigenaars toch met de condo s
Niets voor mij !
Picardlol2

Ik heb toch al een paar condo’s gezien waar je ‘U’ kan tegen zeggen. Tuurlijk betaal je er dan wel een prijs voor. Diegene die ik zag, nieuw in Cebu city was de vraagprijs +/- 10.000.000 Php.
Amazing beautiful and very clean en ik denk niet dat je er mag de ‘aap’ uithangen, zoals gezegd, voor alles betaal je een prijs.

Er zit natuurlijk altijd het risico aan dat je condo tijdens je afwezigheid word uitgewoond en betalen ho maar.

Je kan ook condos kopen op Boracay bijvoorbeeld, die worden van de eigenaren door een management team voor langere periode terug geleased, die dus alle zorg uit handen nemen, en zorgen voor verhuur, en onderhoud en toezicht.

http://boracaycondominiums.com/condo_details.php?id=5

Ik zag geen bedragen op de site hoeveel geld er met die teruglease gemoeid is , dus kan niet zeggen of dat nou wel of niet aantrekkelijk is.

Wel Chris Als uwe vrouw sterft gaat alles naar u en niets naar de familie dus wanneer ik sterf kan mijn vrouw 80% krijgen in erfdeel en de rest naar mijn familie in Belgie daar wij geen kinderen hebben of ge moet een papier laten opmaken met drie getuigen dat alles naar haar gaat bij de advokaat .:cheer:

Goede tip. Tijdens het kopen van iets in de ph, laat je niet zien of laat de verkoper niet merken dat er een witneus bij is.
Gegarandeert schiet de vraagprijs omhoog!!!:slywink:

Ja, maar die filipinoos zijn ook niet van gisteren, ze hebben al gauw door dat er een witte in het spel is . Dus als je vrouw of vriendin bij een huis of een stuk grond gaat kijken vooral geen europes kleding aan doen. Gewoon simpel filippijns kloffie lenen bij een vriendin of zus . Of koop desnoods een simpel stel kleren, anders hebben ze al gauw door dat je uit europa komt ,en word je als witte beschouwd, ook al ben je filippina.

Lijkt me bij het kopen van een huis lastig als je daar je neus niet kan laten zien, moet je dus volledig op je vrouw vertrouwen. Ze kan natuurlijk wel fotoos binnen maken en video opnamen, maar het blijf toch anders dan je werkelijk daar ben. de vraag is ook is ze in staat allerlij technische en bouwkundige gebreken te onderkennen ?

Kortom het is lastig om op zo een manier een huis te bezichtigen.

Tja, het blijft lastig. Wat belangrijk is, dat je prijs bewust bent.
Weten wat de reëele plaatselijke prijzen zijn, zodat je niet wordt bedrogen.

Beste picard?je hebt nog een huis in belgie,dus nog wat achter de hand.ik woon nog in belgie en gehuwd met filippijnse die graag zou hebben dat ik mijn huis hier verkoop en in phil.een huis zet(we hebben daar reeds een bouwgrond gekocht(op haar naam natuurlijk)waarop ik haar zeg,als u mij dan buitenzet waar moet ik dan heen?waarop ze antwoord-ik kan u niet buitenzetten-waar moet ik dan van leven?nu leven wij van mijn pensioen

Ja Genny Daar kan ik niet tussen komen !
Het is uwe beslissing !
Groetje
Picard

1 like